geen controle over mijn armen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bianca2

geen controle over mijn armen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-06 17:52

hoi

wie heeft er voor mij goed advies.
ik heb een probleem met mijn bijrij paard.
nou ja hij is het probleem niet dat ben ik.
ik rijd hem net zoals in een auto,
ik gooi mijn buitenteugel naar voren en ik pak de binnen teugel vast.(dus ik zet mijn hand met teugel naar voren)
ja ik weet het fout fout zo fout.
ik weet wel hoe het moet maar mijn armen en denken liggen niet op een lijn.
ik vind dit niet eerlijk en fijn voor hem.
en omdat je zo niets te vertellen heb en ik niet in het hek wil belanden werk ik hier hard aan.
maar mischien dat er nog mensen zijn die dit herkennen en tips hebben of instructeurs die ook dit soort problemen herkennen en een tip voor mij hebben laat het dan horen.
tips zoals stokjes vastbinden van armen is geen optie omdat het niet veilig is omdat het hier om een jong paard gaat die nog wel eens een rare bokkesprong maakt
ook heb ik 1 keer in de week priveles en aan het paard ligt het niet hij is goed voorwaarts en goede achterhand gebruik.
dus het probleem ligt bij mij

JeroenS

Re: geen controle over mijn armen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 18:03

Dit komt mij heel bekend voor heb dit probleem zelf ook.(Voor een deel al opgelost.)
Ik heb het opgelost met hulp van mij instuctrice, je moet jezelf eerst onspannen rijden, daarna ga je met je armen aan de gang werkt dit niet dan zijn er nog meer mogelijkheden.
Dit is de andere gewoon de binnenhand loslaten en de teugel vasthouden aan de buitenhand.

Gr Jeroen

dagmarS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 14:07

was dit met chiska of met 1 van je eigen paarden wand ik merk er nu niks meer van dat je daar problemen mee hebt Pling

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 22:36

Ik heb het probleem op een hand omdat mijn pony daar graag druk wil zodat ze de hoeken in kan vliegen en ze makkelijk kan lopen zoals ze wil. Dit is mijn instructeur opgevallen en teon heeft hij eerst mijn pony aan de teugels gepakt en is gaan lopen en moest ik met mijn ene arm naar voren en de andere naar achter draaien. Daarna alleen met mijn schouders zodat je coordinatie krijgt over je armen. En daarna met rijden gewoon ellebogen in je zij en jezelf blijven controleren en erom denken en ook gewoon daar houden en je binnen hand van de hals doen niet naar je toe trekken zo kunnen ze minder weg lopen tenminste de mijne.
Dus eigenlijk gewoon jezelf controleren en je instructeur/instructrice in de les en gewoon erom denken ik hoop dat het automatisme word na een poosje. Want ik had eerst ook mijn eene schouder verder naar voren dan de ander onbewust nu is dit over en zijn ze gewoon recht zonder nadenken dus dit is weer het volgende maar denk dat alles uiteindleijk went.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 10:24

Wat je zou kunnen proberen is om de teugels helemaal los te laten en te gaan sturen met je benen en zit. Dan merk je heel snel dat je anders gaat sturen, en dus automatisch je armen minder gebruikt.
Daarnaast zou je bijvoorbeeld een kort springzweepje oid in je handen vast kunnen houden (dus inderdaad NIET vastbinden, want dat is inderdaad potentieel levensgevaarlijk). Als er iets gebeurt kan je hem zo laten vallen, maar als je dan 1 hand naar voren steekt en de ander naar je toehaalt, dat merk je dat veel sneller. Het kan je dus attent maken op wat je doet.

Succes er mee!

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 10:43

Gewoon je handen naast elkaar proberen te houden, en het meeste werk met je benen doen. Desnoods laat je idd zoals hierboven gezegt, je teugels wat meer vieren in het begin.

Marikeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 22:09

Bij de manege waar ik altijd reed gingen ze wel eens met bierfiltjes rijden, die moest je dan vasthouden met je ellebogen tegen je zij aan zegmaar Tong uitsteken