Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Taaclover schreef:maras schreef:puur uit nieuwsgierigheid hoor Kelly: maar waarom rijdt een ander jouw toppaard? Het ziet er naar uit dat Cindy meer dan prima kan rijden maar is het handig om iemand anders op een paard te zetten wat volledigheid naar jouw hand gereden is of is het juist goed voor hem om af en toe eens iets anders gereden te worden? Nogmaals ik vraag me dit gewoon af uit interesse is verder geen kritiek of iets dergelijks maar Taco's prestatie's boeien me enorm dus ik blijf graag op de hoogte hoe dit zich allemaal ontwikkeld.
Laat ik allereerst voorop stellen dat Taco lang niet zo hard getrained word als vaak gedacht word.
Cindy rijd hem 2 dagen in de week
Hij heeft 1 dag helemaal vrij
Hij loop 1 dag in de lange lijnen
Dus blijven er voor mij nog 3 dagen over om te rijden.
Daarvan train ik hem 2x intensief en rijd ik 1x lang en laag.
Vaak word hij ook nog ingespannen op "mijn" rijdagen waardoor ik er nog minder op zit.
De reden van Taco's prestatie: afwisseling

In plaats daarvan gaan we af en toe met de trailer naar het bos. Ik doe soms wat VD met haar, of longeren of wandelen aan de hand over het terrein. Of gewoon helemaal niks en dan zet ik ze een keer extra buiten, of lekker prullen. Ik probeer er wel een balans in te houden.
(met dressuur vooraf een uurtje)
sandyjorgen schreef:goh. valt me niet tegen die reakties.
Ik ben blij te horen dat er meer mensen zijn die niet noodzakelijk veel rondjes draaien en oefeningen doen in de bak, ook al lopen ze "hoog" niveau.

sandyjorgen schreef:Had verwacht dat een KWPN-er vanwege meer bloed, vaker gereden zou moeten worden.

en ik zie in je profiel dat ik een keertje bij je heb zitten schrijven vorig jaar in drunen! Leuk dat het zo goed gaat met Jade!!