Handen stilhouden (please geef me tips)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lynndespin

Handen stilhouden (please geef me tips)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 14:10

Ik kan mijn handen niet normaal stilhouden op mijn paard.
Wie kan mij wat tips geven???
Groetjes

Vonnie84

Re: Handen stilhouden (please geef me tips)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 14:11

Zitlessen aan de longeerlijn en teugels eraf. Waarschijnlijk zit je nog niet onafhankelijk en heb je je handen nodig voor je evenwicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 15:46

RUI --> RT-P.

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 16:44

ik had dat ook,het is moeilijk om aan te leren
maar ik heb geleerd aan de longeerlijn een paar lessen teugels los , en dan je handen voor je steken plat en ze zo stil mogelijk houden,dan steeds dichter en dichter houden tot de plaats waar je ze normaal houd.
ik kreeg ook een stokje die dan boven men vuist deed en men duim er boven op die moest ik dan ook stil houden, het zijn zware lessen,dan vond ik dan reed ook zonder beugels,en er werd constant naar men houding gekeken.
Maar als je zo een paar lessen hebt gehad,is je evenwicht en je coordinatie beter en hou jeje handen automatisch stiller.

shetlandlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 14:38

Een touwtje aan de voorste ringen van je zadel vastmaken, van die kinderzadels hebben dat ook heel vaak. je kan dan je pinken daar in "haken", dan kun je ze ook niet zo heel goed bewegen Tong uitsteken

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 15:34

2 dikke postelastieken door de ringetjes voor aan je zadel lussen, daar je handen door tijdens het rijden als je valt breekt het elastiek en als je teveel beweegt voel je het vanzelf! werkt perfect! (gebruik het vaker bij leerlingen)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 13:52

Vonnie84 schreef:
Zitlessen aan de longeerlijn en teugels eraf. Waarschijnlijk zit je nog niet onafhankelijk en heb je je handen nodig voor je evenwicht.

Mee eens!! Ik moest laatst ook zonder teugeldruk op de volte galopperen, puur voor mijn zit..Niet zo makkelijk in het begin, maar alles went Knipoog

Fleurtje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 16:35

Misschien beter je armen tegen je zij aandrukken? zodat je wat steun als je zei heb..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 16:41

rhijnhauwen... dat is een hele goede tip!!!! Ik zit al heel wat jaren in de paarden maar deze kende ik nog niet! Ga hem zeker uitproberen!

caat_eve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 16:45

rhijnauwen schreef:
2 dikke postelastieken door de ringetjes voor aan je zadel lussen, daar je handen door tijdens het rijden als je valt breekt het elastiek en als je teveel beweegt voel je het vanzelf! werkt perfect! (gebruik het vaker bij leerlingen)

die is slim Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 10:56

Let er wel op dat je het "stilhouden" niet te letterlijk neemt.
Je moet namelijk licht mee blijven bewegen met de mond van het paard, anders krijg ie telkens een rukje in z'n mond.
Pas ook op met tips als "ellebogen aansluiten", veel mensen zetten hun armen en handen compleet vast, wat kramp en een gespannen paard veroorzaakt.

Maayke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 12:08

Ik doe nu sins een tijdje martigaal,Mijn paard is soms nog wel eens onrustig tijdens het rijden,die onrust komt via mijn handen,doordat de marigaal bij mijn paard rust geeft,kan ik me concentreren op me handen,het werkt wel bij mij,maar ik weet niet of het bij jou ook helpt,vast zetten heeft niet veel zin,dan bouw je spanningen op integendeel van het paard,mijn tip is dus niet je handen vast gaan zetten met dingen,

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 21:39

aerdenhout1 schreef:
rhijnhauwen... dat is een hele goede tip!!!! Ik zit al heel wat jaren in de paarden maar deze kende ik nog niet! Ga hem zeker uitproberen!

ik heb er nog veel meer!.... Haha!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 23:42

rhijnauwen schreef:
aerdenhout1 schreef:

ik heb er nog veel meer!.... Haha!

Kom maar op! Tong uitsteken Wiebelbenen bij doorzitten? Tong uitsteken

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:37

vaak als je zelf niet recht zit kan je je handen niet stilhouden, dus heb je je benen wel lang en evenveel druk op beide zitbeenknobbels? schouders op gelijke hoogte, zit je ontspannen rechtop?en ook heel belangrijk, zelf ontspannen zijn van binnen , ik word slordig in mijn hand als ik gespannen ben.. dus rustig in en uit ademen op het paard en desnoods voor het rijden ontspanningsoefeningen! succes!

racoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 18:34

een pluk manen pakken en die vast houden ( als je een beetje dikke manen hebt en een beetje lange)

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 21:43

Qimm schreef:
Kom maar op! Tong uitsteken Wiebelbenen bij doorzitten? Tong uitsteken

hm....ook postelastieken?... Haha!
ik heb het soms over van die leuke lieve gele kuikentjes die warm gehouden moeten worden en niet dood geknepen mogen worden. Kuikentje tussen het bovenbeen en het zadel, kuikentje tussen je onderbenen en het zadel, niet klemmen, niet wiebelen, dan blijven ze lekker warm en gaan ze niet dood! (niet echt he... maar dat begrijp je vast wel Clown )
don't try this at home!..... Haha!

of: om je handen rechtop en stil te houden: in elke hand een glas cola, aan het einde van de les drinken we samen de cola op (ook net alsof dus he... Clown )

als je je (boven)benen los laat hangen en op je gat gaat zitten blijven de benen vanzelf beter liggen, of met een platte hand even het aanwezige vet van het bovenbeen plat leggen op het zadel zodat het bovenbeen niet gaat 'rollen'