Jamaica onder het zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 11:59

Kinderachtig????
Jezus zeg!
Advies is ook nooit goed!
Als je een pony ontspannen wil laten lopen, dan rijd je m van voor naar achter en laat je niet de teugels in zn bek bengelen, dat bezorgt m alleen stress.
Maar ach, ik ben een zogenaamde WANNABE ANKY (haha jezus hoe KOM je erop! *LOL* *LOL* *LOL* ) die kinderachtig advies geeft..
Ach, ik bedoel t alleen maar goed, maar ja stef moet zelf weten wat ze doet, doesn't matter.. T is haar pony.
Ik probeer der alleen maar te helpen, maar dat kan niet goed zijn, want ik ben jonger, en ik ben een WANNABE ANKY! (haha prachtig verzonnen Misselijk )

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 12:09

ik merk iig geen kinderachtige opmerkingen, ik vind het eigenlijk kinderachtiger dat jullie op een advies ingaan, ik ga ook mee wat new-forest zegt; mogen we eens iets anders zeggen dan leuke pony,mooi kopje en loopt netjes?NEEHEEE want dan krijgen we meteen al het commentaar.. en van nou ik vind jou pony ook niet netjes lopen... das pas wat je noemt kinderachtig! erg sneu dat er zo op advies word ingegaan en op andere dingen dan alleen lief koppie etc

maar ach..

zo zien we wie er dus kinderachtig is Slapen
een forum hoor je adviezen te geven,kan je daar niet tegen..jammer dan

Mer1980

Berichten: 18883
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 12:11

Stef zolang als jouw pony je nog steeds begroet en met de oortjes naar voren voor je werkt. Is het goed. Veel plezier met Jamaica. Je rijdt haar netjes hoor. Ze heeft het goed bij je!

Groetjes Merilyn

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 12:11

trouwens ik ben geen wannabe anky want ik rijd ook recreatief! }> wannabe anky's... hahaha *LOL* Haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 12:16

Mensen, ik snap niet helemaal waarom hier mensen aangevallen worden die proberen te helpen. (zoals Nathalie, Obsession) Kritiek moet je tegen kunnen en advies moet je kunnen aannemen. Als je kritiek krijgt betekend het niet gelijk dat je in de aanval moe gaan op degene die wat over jou zegt.

Net als dat Nathalie advies geeft en dan gelijk te horen krijgt dat ze haar pony voor geen meter rijd. Verward Waarom is dat?

Ik ga nu ook advies geven, en gaan jullie dan ook straks naar mijn topic met rijfoto`s om mij af te kraken?

Advies: Stef, ik vind dat je je armen erg stijf houd en je handen ver naar voren. Je kunt beter ontspannen rijden als je je armen wat meer buigt en dan langs je lichaam houd zo komen je handen ook sneller in de goede positie te staan.

Over het inrijden van een jonge pony zeg ik niks, daar heb ik geen ervaring mee.

succes.

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 12:17

obsession"]
volgens mij is deze haf amper 2 jaar oud als ik dr zo zie lopen!
en yentl heeft wel gelijk want echt netjes looopt ze niet. Nou ja voor een 2 jarige waarschijnlijk wel Lips are sealed
[/quote]

als je dit geen kinderachtige reactie vind weet ik het ook niet meer.. Je kan toch ook gewoon zeggen dat je het met Yentl eens bent Scheve mond


[quote="Nathalie"]
WANNABE ANKY! (haha prachtig verzonnen Misselijk )
[/quote]
Dank je Haha!

.. camilla zus .. cammila zo en toen camilla zolang onder het zadel was liep ze wel anders.... Leuk voor jullie. Stef rijdt dat paardje anders in en dat moet zij zelf weten.
Zoals Judibo al zei.. er zijn veel wegen die naar Rome leidden en die van jullie is vast niet de enige goede Lachen

Tuurlijk mogen jullie advies geven daar is dit forum toch ook voor bedoeld? Maar om nou tig keer te herhalen dat ze zus en zo niet goed doet..met van die leuke smilyes erbij.. dat lijkt me niet nodig Knipoog
Je kan ook gewoon proberen om advies te geven zonder zo'n negatieve ondertoon.. zoals Flair doet. Daar bereik je veel meer mee Lachen

[quote="obsession"]
En hoe kan je ervaring uitlezen uit een kinderachtig bericht???
[/quote]



[quote="obsession schreef:

Zij weet tenminste dat je een pony van achter naar voor moet rijden en dat is heel belangrijk maar who cares he!

aangezien zij "ietsjes" meer ervaring heeft als stef in dit soort dingen denk ik dat stef er alleen haar voordeel mee kan doen!



Tja hier maak ik toch uit op dat je/jullie ervan uitgaan dat je meer ervaring hebt cq. het beter weet ...
Laatst bijgewerkt door missy_m op 25-06-02 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 12:25

Citaat:
.. camilla zus .. cammila zo en toen camilla zolang onder het zadel was liep ze wel anders.... Leuk voor jullie. Stef rijdt dat paardje anders in en dat moet zij zelf weten.
Zoals Judibo al zei.. er zijn veel wegen die naar Rome leidden en die van jullie is vast niet de enige goede Lachen

Tuurlijk mogen jullie advies geven daar is dit forum toch ook voor bedoeld? Maar om nou tig keer te herhalen dat ze zus en zo niet goed doet..met van die leuke smilyes erbij.. dat lijkt me niet nodig Knipoog
Je kan ook gewoon proberen om advies te geven zonder zo'n negatieve ondertoon.. zoals Flair doet. Daar bereik je veel meer mee Lachen


Dat Camilla zus, Camilla zo is omdat ze haar pony als voorbeeld gebruikt. Ik gebruik Flair ook heel vaak in mijn reacties als voorbeeld. En niet alleen omdat het makkelijk is om zo iets duidelijk te maken, maar ook omdat je trots op je eigen paard bent. Niks mis mee in mijn ogen.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-02 12:29

obsession"]

Zij weet tenminste dat je een pony van achter naar voor moet rijden en dat is heel belangrijk maar who cares he!

<KNIP>

aangezien zij "ietsjes" meer ervaring heeft als stef in dit soort dingen denk ik dat stef er alleen haar voordeel mee kan doen!

AMEN Schijnheilig
[/quote]

Ik weet ook dat je een pony/paard van achter naar voor moet rijden als je nageeflijk wil rijden, maar met nageeflijk rijden ben ik nog helemaaaaaaal niet bezig, dus lijkt me een beetje irelevant.

Waar baseer je op dat nath meer ervaring heeft dan mij. Je kent me niet, je hebt me nooit zien rijden, dus lijkt me stug

[quote="Nathalie"]
..
Als ik bij camilla (jaja kom ik weer met camilla....) het ene moment mn teugels los heb en dan weer strak, dan flipt ze m door..
[/quote]
Kan heel goed, maar volgens mij is jamaica camilla niet. Dat camilla dat doet, wil niet zeggen dat elke pony dat doet.

[quote="New-Forest schreef:

En moeten we dan altijd standaard zeggen van dat het een leuke pony is en netjes loopt? Meningen mogen we hier toch wel geven want i kga niet iets zeggen wat ik niet vind!


Nee, dat moet niet. ik ben blij met meningen, positief of negatief. Het zit hem in de beargumentatie en smiley gebruik

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 12:31

Idd, ik heb trouwens in totaal 2 smileys gebruikt, en die heb ik alweer verwijderd als smileys volgens jullie kinderachtig overkomen.

Ik wil met dat Camil loopt zo, camil doet dit enz enz echt niet zeggen dat Camil veel beter is enzo, want ik vraag me ook vaak zat af of ik neit iets fout doet omdat t in mijn ogen allemaal toch redelijk lang duurt..

Nogmaals, wij bedoelde het als goed advies, maarja dat word zo te zien niet door iedereen geaccepteerd..

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 12:34

Ik ben hier ook klaar in dit topic als het toch niet gwaardeerd word...

Enne stef jij bent toch zelf ook zo goed in adviezen geven? Ik kan me nog een aantal pb's herinneren waarin je nathalie loopt af te zeiken omdat ze met camilla naar de stal toe draafde?????

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 12:38

Idd! En ook daarin stond zoiets dat Jamaica zou flippen als je dat met haar zou doen.. Nou, Camilla is Jamaica niet!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 12:39

Dat bedoel ik, bijna iedereen hier geeft zijn eigen paard als voorbeeld.

Zelfs Stef! Haha!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 12:40

ach hou nou toch op zeg....

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-02 12:40

die pb's weet ik ja, heb er echter duidelijk bij gezegd dat ze zelf moet weten wat ze doet, maar dat ik het niet slim vind.
Maar dat is waardeloos offtopic.
Iedereen rijdt op zijn eigen manier en heeft zijn eigen doelen. Ik geloof best dat jullie manier van rijden zijn vruchten af zal werpen. Maar ik geloof ook dat mijn manier zijn vruchten af zal werpen.
Het grote verschil is (denk ik) dat we (jij en nath, en ik) een heel ander doel hebben.
Jullie hebben je paarden voor wedstrijden aangeschaft (denk ik) ik heb jamaica voor de recreatie aangeschaft. Hiermee zeg ik niet dat ik nooooooit ga starten, ik zie wel hoe het loopt.
Jullie zijn tevreden met jullie paardjes, ik ben tevreden met mijn paardjes, dan is het toch goed?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 12:44

Of je Jamaica voor wedstrijden aangeschaft hebt of niet, Dat maakt niet zo heel veel uit. ik blijf nog bij mn standpunt, en ik blijf er maar iop doorgaan, ik weet t, maar t ene moment los en t andere moment strakke teugel, is gewoon niet slim! Tenminste, dat vind ik!
Zelfs Robin had zoiets niet gepikt als mijn teugels in zn bek hingen te wiebelen.. Is niet lekker!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 12:45

stef schreef:
die pb's weet ik ja, heb er echter duidelijk bij gezegd dat ze zelf moet weten wat ze doet, maar dat ik het niet slim vind.
Maar dat is waardeloos offtopic.


En hier zeg jij nou precies wat wij steeds al duidelijk maken! Thanx stef ik denk dat je het nu eindelijk zelf ook begrijpt?

Wij vertelle jou ook dat je zelf moet weten wat je doet maar dat het misschien niet slim is?

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 12:46

jeetje zeg, wat kraakt iedereen mekaar af! Vind het wel jammer. Sommige pony's die ik inrijd lopen ook zo hoor! Geen enkele pony is hetzelfde.

Verder Stef, je doet het super!!! De meeste durfen het niet om een jonge pony of jong paard zelf in te rijden! Gun je gewoon tijd, dan komt alles vanzelf!

gr linda

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 12:48

Hier een typisch voor beeld van.... uitgel*ld zijn

Stef, jij hebt dus precies hetzelfde bij Nathalie en Obsession gedaan als zij nu bij jou doen. Dan is deze discussie nu afgelopen denk ik.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 12:49

obsession schreef:
Enne stef jij bent toch zelf ook zo goed in adviezen geven? Ik kan me nog een aantal pb's herinneren waarin je nathalie loopt af te zeiken omdat ze met camilla naar de stal toe draafde?????

Nou hèhè daar zijn we weer.
Er worden altijd zulke dingen uitgevochten in een topic waardoor ik eerst niet begrijp wat er nou weer aan de hand is en dan komt vaak weer een opmerking boven tafel waar het allemaal eigenlijk om draait.
Als jullie kritiek hebben op elkaar (kritiek kan overigens idd positief en negatief zijn) en dat weet je van elkaar, waarom reageren jullie dan eigenlijk nog op elkaars berichten?
Live and let live.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 12:51

Ik meen toch maar 1 foto te zien waar de teugel een beetje in een boogje hangt. De erst heeft ze op maat. Ik geef een meisje les die een jonge pony aan het inrijden is en die laat ik liever met een wat langere teugel rijden omdat ze anders op de teugels gaat hangen. Bij een jong paard vind ik het belnagrijkst dat ze lekker actief lopen en op eiegn benen leren lopen, en dat krijg je niet voor elkaar als de ruiter aan de teugels hangt. Dus het is maar net in welk opzicht je het bekijkt.

En wat betreft de PB van stef, dat was een PB Haha! Misschien een voorbeeld nemen en voortaan ook advies PBen?

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 12:53

Laura schreef:

En wat betreft de PB van stef, dat was een PB Haha! Misschien een voorbeeld nemen en voortaan ook advies PBen?


Ik ga echt niet PBen hoor. Ik reageer op dit topic waar het om gaat en iedereen mag dat lezen!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-02 12:55

ok, dan gaan we maar off topic.
De pb naar nathalie:

Citaat:
En hoezo is terug draven een beetje wierd? Ik doe dat altijd om haar peesjes wat sterker te maken.. Ik heb haar gewoon vast en als ik stil ga staan en ho zeg gaat ze heel hard op de rem.. Dat deed ze gister wel gewoon met haar oortjes naar voren


Even zo, anders gaat het erg off topic.
Terug draven naar de stal, als je dat altijd doet went ze er dus aan, en draaft ze straks ook als jij het niet wil, met alle eventuele gevolgen van dien.
Stappen en draven op het harde is iid goed voor ze pezen, heb je helemaal gelijk in, maar ik zou het dan van de stal af doen. Heb trouwens geen idee in wat voor stal je staat, maar zeker als het een stalgang is (overdekt dus) met aan 1 zijde of aan weerszijde boxen, vind ik het heel onverstandig. Niet alleen voor camilla, maar als er net een paardje tussen staat als jamaica bevoorbeeld, draait ie lekker door omdat er in ene een paard langs gedraafd komt.
Daarbij is heel hard op de rem natuurlijk niet goed, en ik snap niet dat je daar een love smiley achter zet, maar goed, het is jou pony.

..............
Hiermee zeg ik dus niet dat jamaica zou flippen als ik met haar naar de stal draaf, maar als er in de stal in ene een pony langsgedraafd komt
[/quote]

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 12:57

Ehm wat wil je hier nou weer mee bereiken dan??????

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 12:58

elk paard is anders , wie zegt dat Camilla het altijd gaat doen?
als het een braaf paardje is doet ze heus wel wat ze zegt, dus als ze wil stappen lijkt me dat als je je paardje een beetje goed opvoedt dat hij dan gewoon gaat stappen. het paard hoort zich aan jou aan te passen en niet andersom.

verder vind ik niet echt dat je van fotos kunt beoordelen, maja, dat is ieder zijn eigen mening en ik wil me hier eigenlijk ook neit mee bemoeien..
Laatst bijgewerkt door Boogiegirl op 25-06-02 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-02 12:59

Zucht... Beginnen we weer. Gaaaap Aangezien we hierover al gePB't hjeb, ga ik hier niet wéér over beginnen. En aangezien dit topic hier gewoon niet over gaat... Frusty Lips are sealed
Dus als je ff normaal doet, en geen Pbtjes plaats (want inprinci[e zijn die privé, anders ahd ik net zo goed kunen reageren in t topic zelf!)
Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk