rug wegdrukken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

odis

rug wegdrukken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-02 17:39

mijn 4-jarige friese ruin heeft een beetje een holle rug. wat kan ik doen om z'n rug sterker/rechter te maken zodat hij hem niet meer wegdrukt???

Is er bijv. een bepaalde manier van longeren (bijv. met touwtjes of elastiek),waardoor hij z'n rug goed leert gebruiken??

SuperPepeijn

Re: rug wegdrukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-02 17:49

odis schreef:
mijn 4-jarige friese ruin heeft een beetje een holle rug. wat kan ik doen om z'n rug sterker/rechter te maken zodat hij hem niet meer wegdrukt???

Bijvoorbeeld correct klassiek dressuur gaan rijden met hem (m.n. lessen nemen van een goede instructeur).
Citaat:
Is er bijv. een bepaalde manier van longeren (bijv. met touwtjes of elastiek),waardoor hij z'n rug goed leert gebruiken??

Kan ook ja. Je zou kunnen zoeken op longeren hier, dan kom je genoeg tips en trucs tegen denk ik!

Succes ermee!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-02 15:25

Ik begrijp het niet helemaal - heeft ie gewoon een holle rug (dat hebben sommige paarden nu eenmaal) of drukt ie z'n rug weg? In het eerste geval kun je er natuurlijk niet zo veel aan doen, blijft het alleen een aandachtspunt, in het tweede geval ligt het er maar aan; heeft ie ergens last van of rijd je hem verkeerd?