Rianne schreef:dit hoor je de eerste 5/10 minuten te doen, daarna ga je je eigen pony laag en rond maken, zodat ze meer op 2 teugels gaat rijden (ik neem aan dat je ongeveer wel weer wat ik bedoel??) met inrijden bedoelen ze dat je je paard los maakt en klaar maakt om de bak in te kunnen, maar ik zie dat je eigenlijk een beetje aan het rondhuppelen bent ( niet rot bedoeld...) misschien zou je met het inrijden al meer moeten vragen van hem/haar, zodat hij/zij in de proef ook netjes wilt lopen??
sorry, maar ik weet echt wel hoe ik los moet rijden.. daar heb ik liever geen commentaar op, het is naar ieders eigen visie hoe je dat doet.
en ik vind het nogal bot gezegd dat ik met losrijden alleen maar 'rondhuppel' , want je weet niet wanneer tijdens het losrijden deze foto's gemaakt zijn en je weet de achterliggende gedachte niet.
Ik heb nu les van een instructeur die vindt dat je je paard niet meteen 'in de krul moet trekken', maar eerste gewoon netjes aan je been en actief moet zien te krijgen, zonder je helemaal blind te staren op de hoofd/hals houding. daarna pak ik hem een stukje op en rijdt ik hem (wat je zegt) wat ronder in, en pas daaarna neem ik hem echt op.
Deze 2 foto's zijn dus van het allereerste stukje. van het stuk daarna zijn tijdens losrijden geen foto's meer gemaakt.
beetje kortzichtig om te denken dat ik dús maar met een paard aan de lange teugel de ring in kom, en hem daar dan snel probeer bij elkaar te rijden..
ik vind het eerlijker tegenover mijn paard om hem niet meteen op te pakken, en bovendien loopt hij er beter op. ( ja, toch wel!)
als al eerder gezegd, iedereen kijkt anders tegen losrijden aan, en ik houd persoonlijk weer niet van mensen die voor ze de bak in zijn hun net van stal gerukte paard al in 'de krul' hebben lopen.
dus liever even nadenken voor je wat zegt
voor de rest; ja, tuurlijk ga ik weer hard trainen
ik had gister les en die ging al een stuk beter, helaas heb ik nu alleen mogelijkheid tot groepsles ( 4 tot 6 personen) maar ik wil op de korte termijn ook privéles zien te krijgen.
Ik ben benieuwd hoe hij vandaag loopt, hou jullie op de hoogte!