Vanaf die tijd heb ik 2 keer per week dressuurles genomen en ik heb hard getraind om de eenvoudige wissels en de travers te verbeteren.
Gisteren was het dan zover! Om 3 uur opgestaan om Online te voeren en in te vlechten. Rond kwart voor 7 kwamen we op het terrein aan waar we een stal toegewezen kregen:
Online voelde zich meteen goed thuis. In de stal tegenover ons stond medebokker "X"

Opgezadeld en om 8 uur konden we gaan losrijden. Online gedroeg zich voorbeeldig:
Om 8.30 uur mochten we de arena in. Het zag er indrukwekkend uit. Tribunes, cameramensen, VIPtent en een gloednieuwe (net aangeharkte) bodem. Er waren 3 jury's per ring.
Ik kreeg een paar minuten om de ring buitenom te verkennen. Online liet zich van zijn beste kant zien:
De bedoeling was dat ik de proef (uit mijn hoofd) zou voorrijden voordat de eerste officiele deelnemer van start zou gaan. Na de proef gingen de juryleden overleggen om een gelijke afstemming te krijgen over de beoordeling.
Plotseling ging er een bel en ik mocht starten!
Hier kom ik de ring binnen:
Online gedroeg zich als een professioneel internationaal dressuurpaard en werkte heel fijn mee.
Voorwaarts in arbeidsdraf, C linkerhand:
Schouderbinnenwaarts ging goed, travers beter dan verwacht.
Hier in actie in de contragalop:
De eenvoudige galopwissels gingen ook goed. Hier de linkergalop (verzameld):
Vlak voor de tweede contragalop zat ik zo te genieten van de proef en de entourage dat Online terugviel in draf. Gelukkig kon ik het heel snel herstellen.
Aan het einde van de proef vanuit de galop naar het halthouden:
's Middags kregen we de protocollen. De punten vielen me heel erg mee. Zeker als je bedenkt dat Online pas M1+7 is en het internationale deelnemersveld. Ik had 151, 141 en 143 (58%), en daarmee in de middenmoot, op dezelfde plaats als Gert Naber

Online kreeg een mooie herinneringsstrik, en een uitnodiging om volgend jaar weer mee te rijden.
Onze hoefsmid (tevens de hoefsmid op Breda Hippique) zou 's middags Online opnieuw beslaan. Er meldde zich ook een cameraploeg die dit allemaal wilde filmen. Hiervan zou een dvd-verslag gemaakt worden met impressies van Breda Hippique 2006.
Er zat ook een interview bij en Online mocht model staan!
Online wilde ook geinterviewd worden!
Ik vond het een zeer leerzame en boeiende dag.