wie weet hier wat mee(draver)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rakkertjuuhh

wie weet hier wat mee(draver)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 16:41

hoi ik heb een verzorgpaard is een draver van 4 jaar het is echt een schat an een beest maar hoe leer je zo'n paard draven??als ik ga doorzitten en aan spoor gaat die aleen maar kei hard rennen wie weet hier oplossing op alvast bedankt groetjes miranda Haha!

linda22

Re: wie weet hier wat mee(draver)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:46

Hoi,

Heb zelf ook een draver hij is weliswaar wat ouder (14) maar kan er af en toe ook nog wat van. Je moet gewoon heel veel geduld hebben, voltes verkleinen en weer vergroten en veel tijd aan besteden. Vergeet niet dat hij/zij nog jong is en waarschijnlijk ook nog niet zo heel lang onder het zadel is. Veel geduld is het belangrijkste, dravers zijn over het algemeen gevoelig dus niet te snel boos worden of straffen.

Misschien kan je ook gaan lessen.

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-06 16:51

oke is goed ik zal het morgen gelijk ff proberen en iederedag ff doorzetten hoop dat het lukt want ze begrijpt mij echt niet wat ik ook probeer bedankt voor je reactie Haha!

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:55

probeer het eens bij dravers.nl! (www.draverspraat.nl/forum)
Daar zitten allemaal dravereigenaren, en die kunnen je ook vast wat verderhelpen!

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 16:56

Als ze je echt niet begrijpt is het verstandig dat je les neemt. Op die manier kan je samen met je instructrice/eur de goede hulpen aanleren. Verwacht ook niet dat je het binnen 3 weken voor elkaar hebt.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 17:33

Neem idd wel les.
Ga ook bezig met longeren, en rij veel op de volte.
Zorg dat je met je benen niet per ongeluk aan spoort.
Als de kleinere volte goed gaat maak je hem alsmaar groter. En zo langzaam opbouwen. Lachen

Succes!

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 17:34

Precies, Sjors was een half jaar niet gereden toen ik hem begon te verzorgen en het was dus een hele drama! Gewoon rustig aan beginnen en probeer hem eerst lekker te laten ontspannen. Veel figuren rijden en dan kan je eventueel beginnen met draven, veel overgangen maken en een kleine druk geven met je handen. Dravers zijn erg leergiering en willen graag voor je werken, maar ze moeten je wel begrijpen. Op de draverij is dit er alleen maar uitgeslagen en móeten ze alleen rennen, realiseer je wel dat dat verwarrend kan zijn voor je paard.

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 17:41

rakkertjuuhh schreef:
hoe leer je zo'n paard draven??als ik ga doorzitten en aan spoor gaat die aleen maar kei hard rennen

Ik denk dat je galopperen bedoelt?

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 17:47

Yorghos schreef:
rakkertjuuhh schreef:
hoe leer je zo'n paard draven??als ik ga doorzitten en aan spoor gaat die aleen maar kei hard rennen

Ik denk dat je galopperen bedoelt?

Dat hoeft niet hoor, kan net zo goed draf zijn.

*heeft ervaring

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 17:53

Ja ze kunnen echt heel hard draven. Tong uitsteken

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 17:55

Daarom is t ook een draver. Verder een heeeel zinvolle post! Rolleyes

Maarre TS hoe heet 'ie eigenlijk? Is die wel goed ingereden? Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 21:50

TS heeft het in haar eerste post over 'draven' en 'rennen'. Ik denk dat ze met 'draven' een nette, beheerste draf bedoelt, en niet het (ongecontroleerd) 'rennen' dat haar draver nu doet. Daar zit dus wel degelijk verschil tussen. Lachen

Ik zou ook les aanraden. Een goede instructeur kan je hier prima bij helpen. En misschien zitten er op het eerder genoemde draverforum ook mensen die dit al eens hebben meegemaakt, misschien hebben zij tips voor je.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 05:58

Maris89 schreef:
Op de draverij is dit er alleen maar uitgeslagen en móeten ze alleen rennen, realiseer je wel dat dat verwarrend kan zijn voor je paard.

*zucht* nee.

Vooral veel overgangen en figuren rijden. Verder vooral ook leren los te laten. Strak de teugels vasthouden werkt niet, probeer hem zoveel mogelijk zelf te laten lopen. Vanwege het gebrek aan balans kunnen ze in het begin wel moeite daarmee hebben. Ik rij zelf altijd in een weiland, niet in een bak, zodat ze ook de ruimte hebben. Sommige dravers kunnen wat paniekig worden van het feit dat ze niet genoeg ruimte hebben.
OP www.dravers.nl staat inderdaad een schat aan informatie en tips, als ik jou was zou ik die ook doorlezen Ja

En dan het belangrijkste: wie is je draver? Haha!

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 06:00

En ligt het aan mij of is dit meer Rijtechnisch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 08:00

VSW --> RT-P

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 22:14

WendyBZ schreef:
Maris89 schreef:
Op de draverij is dit er alleen maar uitgeslagen en móeten ze alleen rennen, realiseer je wel dat dat verwarrend kan zijn voor je paard.

*zucht* nee.

Vooral veel overgangen en figuren rijden. Verder vooral ook leren los te laten. Strak de teugels vasthouden werkt niet, probeer hem zoveel mogelijk zelf te laten lopen. Vanwege het gebrek aan balans kunnen ze in het begin wel moeite daarmee hebben. Ik rij zelf altijd in een weiland, niet in een bak, zodat ze ook de ruimte hebben. Sommige dravers kunnen wat paniekig worden van het feit dat ze niet genoeg ruimte hebben.
OP www.dravers.nl staat inderdaad een schat aan informatie en tips, als ik jou was zou ik die ook doorlezen Ja

En dan het belangrijkste: wie is je draver? Haha!

Misschien op jou stal niet maar onze Sjors is toch béhoorlijk paniekerig als die een sulky of een kar ziet! En hij is ook mishandeld geweest op de draverij, ik geef alleen mijn ervaring.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 06:47

En ik die van mij. Ik heb ook een paniekerig paard, maar wel een die we zelf gefokt hebben. Zit ook in het paard dus, hoeft niet perse de ervaringen te zijn.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 08:28

iik ben het met wendy eens, blijf uit de mond! en neem les.

En verwar paniekerig niet met "ik snap je niet". ik doe wel wat ik altijd doe, dan zal het wel goed zijn. Het beest is pas 4! heeft w.s een draversopleiding gehad en moet nu omgeschoold worden. Zorg dat je dat heel rustig, stapje voor stapje doet.