Nieuwe discussie w.b.t houding etc

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 12:35

Toch die cap discussie etc. maar effies gelezen...te nieuwsgierig.....snap het iets beter.....verder ga ik er niks over zeggen.....wist btw ook niet dat het een EK pony was. Tsja, zijn we natuurlijk allemaal jaloers op. En rijdt vast wel makkelijk.....maar da's ook makkelijk om te zeggen natuurlijk.
Wat moet jij fantastische ouders hebben thessa!

Thessa_

Berichten: 123
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 13:00

Hoi Rieja, wij hebben de pony niet van petra gekocht hoor (die er ek mee heeft gereden) maar weer van iemand anders, maar jij dacht zeker oh ekpony duur? hihi, wij zochten een wat oudere pony met ervaring voor mij, en ik kan je zeggen ik heb die pony nu 2 jaar, en ik heb echt veel geleerd!! super karakter zal nooit een stap verkeerd zetten, en wil altijd werken hier is nog een foto van haar als je die nog niet gezien had:

[img]../upload/516/mirza.jpg[/img]

gr. Thessa

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 13:35

Ik blijf het een heel mooi beestje vinden. dacht eerste dat er wat welsh inzat maar ik heb de stamboom op je site opgezocht en dat was toch niet zo. (jammer)

Ik vind dat je heel trots mag zijn op hem(haar?)

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-01 14:01

Citaat:
Op 2001-05-18 10:47, schreef Laura:
Ik denk (en hit me when im wrong hihi) dat Ymke deze foto heeft neergezet om juist de aandacht van Thessa af te halen,
ze zegt zelf 'die haar eerst afzeken nu in ene mij gaan afzeiken, erg leuk om te lezen'
(leek mij dat de mensen zo zichzelf id vingers snijden omdat ze eerst op Thessa zeken en nu ineens thessa goed zouden vinden zitten en ymke verkeerd)

Is dat zo? Denk dat je opzet niet helemaal duidelijk overgekomen is, Ym (en die mensen ook niet gereageerd hebben)

maargoed, leuke opzet hihihi Party!!


EINDELIJK!!!!!iemand die het snapt!!!! Het is niet de bedoeling dat iedereen thessa gaat af lopen zeiken. Sommige zeiden bij thessa dat ze helemaaaal niet netjes reed, en nu ik erop terug kom zeggen mensen dat ze wel netjes rijdt.!! dat bedoelde ik met eerlijk zijn!! en niet dat mensen mij af zeiken, kan me niks schelen. En ja mijn pony liep in een draf, niet in stap. Kom gerust een keer kijken.
Oh ja en thessa, mijn pony is helemaal niet makkelijk.Hij is 19 jaar oud, op zijn 16e gecastreerd en dus heel lang hengst geweest.Hij is een arabier en nogal een heethoofd. Hij is pas op zijn 9e o 10e ingereden. Dus kende niet zoveel. Ik heb hem zelf alles geleerd tot de M. Thessa nogmaals, dit was meer om jou te helpen om t laten zien dat niet iedereen je afzeek, misschien een beetje verkeert overgekomen. Ben blij dat er toch maarliefst 2 mensen zijn die mij een beetje kennen, want ik ben niet zo gemeen dat ik iemand zo ga kwetsen....

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 14:06

WHOOOHOOOO
Ik ga door voor de jackpot....
Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

Marjolein

Berichten: 11637
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 14:07

eh ymke ik geloofde je ook wel hoor, maar heb volgens mij nog helemaal niet me ind e discussie gemengt (en ga ik lekekr ook niet doen) maar dit terzake. volgens mij stapt bram wel (owow ik weet t ik was er niet bij) maar als je naar de foto van thessa kijkt zie je heel duidelijk dat bij de draf links voor en rechtsachter tegelijk gaan en rechtsvoor en linksachter ook. draf is een 2 tact gang. Bram loopt duidelijk niet gelijk met zn benen. dan kan ik 2 conclusies trekken of bram draaft heel onzuiver en raar. of hij stapt gewoon. is geen aanval (zal t er ook nog ff duidelijk bij zetten). maar wel gewoon een opmerking

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-01 14:07

Citaat:
Op 2001-05-18 14:07, schreef Marjolein:
eh ymke ik geloofde je ook wel hoor, maar heb volgens mij nog helemaal niet me ind e discussie gemengt (en ga ik lekekr ook niet doen) maar dit terzake. volgens mij stapt bram wel (owow ik weet t ik was er niet bij) maar als je naar de foto van thessa kijkt zie je heel duidelijk dat bij de draf links voor en rechtsachter tegelijk gaan en rechtsvoor en linksachter ook. draf is een 2 tact gang. Bram loopt duidelijk niet gelijk met zn benen. dan kan ik 2 conclusies trekken of bram draaft heel onzuiver en raar. of hij stapt gewoon. is geen aanval (zal t er ook nog ff duidelijk bij zetten). maar wel gewoon een opmerking



okeej,. zover ik weet draafde hij, maar ik kan het ook mis hebben... groetjes ymke

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 15:06

sorry hoor maar als je aan de beenzetting niet eens kunt zien of ie stapt ipv draaft dan.... Verward

Thessa_

Berichten: 123
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 15:09

Ymke, hoe oud denk je dan dat de mijne is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 15:40

Wat Brahm ook doet, hij draaft in ieder geval niet. Maar dat geeft helemaal niet.

Thessa heeft misschien een beetje een liggende hand (het is maar een beetje), maar dat is in ieder geval beter dan een rechtopstaande vuist die niet vriendelijk is.
Aan deze foto te zien, is de hand van Thessa niet stug en ze werkt ook niet terug owdo (of wat dan ook). Hiermee wil ik ook nog eea nuanceren, want het is niet zo heel handig om nav deze foto een hele riedel conclusies te trekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 16:01

Volgens mij is de pony van Ymke net zo oud als die van Thessa *LOL*

Thessa_

Berichten: 123
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 18:12

ymke???

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-01 18:54

ik weet niet hoe oud hij is, een jaar of 16?? maar het gaat er niet om hoe oud ie is, ik wilde alleen laten zien dat mijn pony echt niet de makkelijkste is. En thessa ik hoop dat je nu snapt dat dit geen aanval is op jou, maar meer op sommige andere mensen..

Groetjes ymke..

Thessa_

Berichten: 123
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 21:34

oke oke mijn pony is ook niet een van de makkelijkste hij is trouwens 21

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-01 21:38

Wauw! En hij ziet er nog zo fris uit! Echt een lievertje!

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 11:31

ik had wel wat gezecht maar ik zag dat dat helemaal niet op de goede plek stond en ik had de rest niet gelezen dus ik had het maar weggehaald
enne thessa sorry hoor je had het gelezen maar ik bedoelde het niet zo

ik ben misschien ook wel jalours omdat ik vroeger een pony heb gehad met ook zo'n uitstraling ze had wel geen EK gelopen maar wel ZZ dressuur en springen dat was een pony van 20 en suuuuuuuper lief en ik heb het er soms ook nog ontzedden moeilijk mee dat ze niet kon blijven leven zo'n pony zoals belleamy (Belami) vind je nooit meer. als ze voelde dat je niet goed zat sopte ze of ging ze zo lopen dat je goed zat. ik heb ook een keer gehad dat ik erop reed en later toen ik afstapte bleek dat ze een hele grote wond had en d'r singel zat onder het bloed maar ze liep gewoon door ook al had ze veel pijn geen bok niks echt zooo lief. ik mis haar nog steeds heel erg Verdrietig

maar thessa soory hoor

gr. thirza

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 11:35

wow 21 pas??? Haha ik dacht dat ie hoogstens 10 was ofzo *LOL* !!! En dat zonder facelift!!! Thessa: echt een heel leuk beessie hoor Lovers !!! xxx Roos

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 13:33

Wist niet dat je bij de pony's tot de ZZ-dressuur kon komen? (dit is gewóón een nieuwsgierige vraag, niet kattig bedoeld)

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 13:40

Wat je ook wel eens hoort dat mensen met het Z, Z1 bedoelen en ZZ, Z2.
Gegroet!

Thessa_

Berichten: 123
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 16:59

HAHA, Facelift!!!!! jaja dat zou er ook nog bij moeten komen! *LOL*

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-01 18:35

Citaat:
Op 2001-05-19 13:33, schreef Rieja:
Wist niet dat je bij de pony's tot de ZZ-dressuur kon komen? (dit is gewóón een nieuwsgierige vraag, niet kattig bedoeld)



dat zei mijn zus toen (4/5 jr. terug) ik weet het ook niet

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 00:00

Dat wat ze bij de NBVR, NKB en KNF "Z2" noemen, noemen ze bij de NPC "ZZ". Dus mischien is die pony dan bij de NPC uitgebracht. Pony`s kunnen trouwens wel hoger dan Z2 worden uitgebracht hoor. Ze moeten dan geloof ik wel minimaal D-maat zijn. Er lopen ook ponies grand Prix.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 10:22

ohw ik hoor nu van mijn zus dat belleamy ook EK gelopen heeft met dressuur Z2 en dat ze met springen ZZ gesprongen heeft en zij was 1.48
bel liep haar EK ongeveer 15 jaar geleden toen ze 7 was (ze waren veel te vroeg en te snel begonnen ze liep toen ze 5 was al Z)

Thessa_

Berichten: 123
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 11:14

ik wweet niet hoor, maar Z2 is toch echt het hoogste wat je met een pony kan rijden!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-01 12:39

Nee Ellen Schijnheilig dat hebben we gezien dat je niet hebt gereageerd net als ik !!! *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* *LOL*