Pony sterk met buitenrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjafrane

Pony sterk met buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-06 12:29

Help ik heb een Nrps pony van 10 jaar en ze beetje sterk met buitenrijden. heel loperig. Wie heeft een tip? Ik heb al veel geprobeert overgangen, terug naar stap, kwaad worden. De pony is een wedstrijd pony en luisterd in de bak perfect maar, buiten gaat de knop beetje om. Ik wil liever geen hulpteugels. wie heeft de goude tip

_Sas_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 13:24

Ken het probleem dus lees even mee

Leoni_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 14:35

sjafrane rijd jij samen met nog een pony buiten?
Als ik op Sheronit rijdt samen met mijn vriendin is ze heel erg rustig.
Als ik alleen rijdt wordt ze druk, maar dit komt ook omdat ik dan mijn eigen tempo heb en ik op galop paden iets harder ga dan normaal ( lees Rengalop )

Probeer eens een andere route te nemen, daar worden pony's ook druk van en weten ze precies waar ze naar toe moeten.

Fiets er altijd mee met de buitenritten.. ?

Ik weet natuurlijk niet wat precies de oorzaak is, want je vertelt niet zo heel erg veel..

Nado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 15:46

Het allermoeilijkste: zelf durven loslaten! Het is niet onwaarschijnlijk dat jij net iets anders bent dan in de bak als je naar buiten gaat, en dat zij daar op reageert. Jij reageert weer terug met meer druk leggen en zij reageert dan weer met drukker worden. Een vicieus cirkeltje dus. Als ze iets druk is, niet de teugels aannemen, maar losgooien. Rijd haar op je zit terug. En ga verder ontspannen zitten. Als jij ontspant, dan zal zij dat ook doen. Maar ja, je moet wel durven dat loslaten. Ik vind het zelf de ideale oplossing en ik heb een stresskip eerste klasse. Succes!

soniep

Re: Pony sterk met buitenrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 18:23

Ik ken het probleem heb het thuis ook en ga ook me hande vastzette
druf lostelaten en normale lengte en spelen met je vingers zodatz e wat ontspanner gaat lopen.
mogt ze dan blijve klooien kan je gerust een ker een klein rukje geve(zachtjes maar dat ze het wel voelt)

ammanda_rob

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 22:17

Citaat:
Ik heb al veel geprobeert overgangen, terug naar stap

ik zou buiten zelf niet te veel overgangen rijden, die van mij word daar buiten alleen maar drukker van, gewoon eerst veel stappen, stukjes draf luistert die niet draai je hem om en rijd je gewoon terug. Gewoon veel kleine stukjes naar buiten, en rustig beginnen, ik heb 3 maanden alleen maar gestapt voor dat ik mijn paard kon houden in draf

en inderdaad, maar er geen touwtrek gevecht van, hij wint.

Kelsietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 16:47

ja,
durf je paard los te laten !
Ik heb het er zelf ook heel moeilijk mee, mijn paard is ook enkel in de buitenrit sterk. Mijn reactie is dan ook vasthouden, maar daar wordt het enkel erger van, wat ik nu doe (probeer) is om de tuegels wat langer te laten en haar op mijn zit terug te rijden, dan gaat ze daar beter op letten . Kun je proberen, tenzij je paard dan echt te hard gaat. Maar idd dan enkel kneepjes geven en zelf goed ontspannen. Boos wordeb is volgens mij niet zo<n goed plan, ze heeft er volgens mij gewoon zin in en als je dan boos wordt snapt ze het echt niet.

succes

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 17:11

Níet trekken of kwaad worden!! Als jij een 'wedstrijdpony' hebt, is het logisch dat ie een beetje druk is. Knipoog
Ga met iemand anders rijden en durf hem los te laten. Ja Longeer hem van te voren of ga eerst in de bak rijden..

En ga niet de hele rit alleen maar stappen en een beetje draven terwijl je hem steeds tegenhoud, maak een galopje of laat hem even gaan. Lachen

Succes iig. OK dan!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 17:32

Heb je een heeeel lang, overzichtelijk, veilig pad? gas erop, ook als je pony aangeeft langzamer te willen, jij wou hard, nou prima. Hij zal niet weten wat hem gebeurd. Dan is de energie er ook uit en gaat het misschien beter.

DonnaKardo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 20:53

@ammanda_Rob zei : als het niet gaat,omkeren
Volgens mij is dit echt iets wat je nooit moet doen, ltijd een ronde maken, heb het laatst namelijk zelf ook met mijn pony gedaan en ben in volle ren galop teruggekomen, ze weten dan meteen dat ze terug gan. Dus zou dat niet proberen ;)

mmiriammpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 20:58

Hoi,

Misschien is het een idee om buiten net als in de bak aan het werk te gaan?
Tempowisselingen gaan rijden, wijken enz. En uiteraard zelf ook ontspannen blijven.
Hopelijk gaat je pony dan meer op jou letten dan alles om hem heen waardoor hij waarschijnlijk heel vrolijk en sterk wordt...

Veel plezier!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 09:33

Oud topic, ik heb getemd.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-11 13:16

Dit topic is inmiddels 5 jaar oud :-) Ik hoop dat de TS inmiddels veilig met de pony kan buitenrijden :-)