Hoe kan ik mijn paard beter sturen bitloos??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amani

Hoe kan ik mijn paard beter sturen bitloos??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-06 16:02

Hoi ,
Ik heb een beetje een probleem. Heb laatst voor het eerst bitloos gereden maar mijn pony laat zich totaal niet meer sturen zonder bit! ze loopt gewoon alle kanten op! Nu kan ik natuurlijk gewoon met mijn benen gaan sturen. Maar het kan toch niet normaal zijn dat hij niet meer reageerd op teugelhulpen??

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-06 17:57

Waarmee reed je haar , wat voor halster of hoofdstel ?

Als je paard bitloos ineens niet meer goed te sturen is , betekend dat dat je normaal heel erg veel op je bit stuurt , en je paard dus niet goed op de zit gereden is.

Je bit is dan blijkbaar altijd echt je stuur....

Bitloos rijden houdt over het algemeen in dat je juist heel erg op je benen en zit (evenwicht) stuurt , vanuit je heupen. En met de teugels tegen de nek (neckreining).

Dus niet zoals met een bit , dat je wat aan je rechterteugel "trekt" om naar rechts te gaan , maar je haalt je rechterteugel wat van de hals af en legt je linkerteugel tegen de hals aan , waardoor de linkerteugel je paard vraagt opzij te gaan naar rechts.

Net zoals je bvb. met je hand op de hals of schouder een duwtje geeft als je ernaast loopt , als je wilt dat je paard opzij gaat.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 09:03

WD-V --> RT-P