galop

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

p0ny

galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 20:13

hAii ik ben pas begonnen met paardrijden en ik vroeg me af hoe je kunt zien wanneer hij in een foute gallop of juist de goede galop kunt zien en wat is het verschil :S

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:16

Dit topic hoort hier niet, dus ik zal als eerst even temmen.
Goede galop houdt in dat het paard het been aan de binnenkant (du niet aan de muurkant of hek-kant) het verste naar voren plaatst.
Als je dus linksom gaat, is dit het linkerbeen.

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:17

Als je het niet snapt. laat maar weten dan zal ik proberen het wat uitgebreider uit te leggen.

p0ny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 20:23

dankje maar hoe merk je dat zelf voel je dat na een tijdje of moet je dat kunnen zien?

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 09:34

-> Rijtechnische problemen

mariettek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 17:35

Je zult het uiteindelijk zeker gaan voelen, maar dat duurt even. Hierboven is al gezegt dat je het kunt zien aan het binnen voorbeen, dit hoef je alleen te doen als je aangaloppeert (binnenbeen bij de singel, en buitenbeen iets naar achter) om even te controleren of hij goed zit, daarna kun je weer gewoon naar voren kijken.

Wees gerust, straks kun je het dromen!

p0ny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 17:52

bedankt naja ik zal wel gaan oefenen heb jij zelf een paard of een verzorgpony?

monsera

Re: galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 18:23

Eerst even kijken.Later als je vaker gegalopeerd hebt zul je het vanzelf gaan voelen.

krisjje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 20:39

jepp

merit_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 19:41

als het binnenbeen als eerst naar voren grijpt zit je goed. Als hij verkeert zit hobbel je ook meer.

veerle123

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 12:03

Vroeger toen ik nog niet zo heel lang galop deed, ging ik altijd echt kijke, maar nu voel ik het en als ik niet zeker ben kijk ik gewoon effe naar beneden met mijn hoofd dus niet met mijn lichaam, en dan kan ik kijken naar haar schouders en dan weet ik het, maar als ik in een hoek aanspringt en juiste beenhulpen gebruikt, mag je bijna altijd zeker zijn dat ze juist zullen zitten

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 17:06

merit_ schreef:
als het binnenbeen als eerst naar voren grijpt zit je goed. Als hij verkeert zit hobbel je ook meer.

das niet helemaal waar, wanneer het meer hobbelt zit hij waarschijnlijk overkruist. Dus de voorbenen zitten in een linkergalop en de achterbenen in een rechtergalop. of andersom natuurlijk. Verkeerde galop bestaat éigenlijk niet. Gezien ze bv in hogere proeven de contra (dus de 'verkeerde') galop vragen. Deze moet net zo lekker zitten als de gewone galop.

je zit in de juiste galop als je voelt dat het binnenbeen verder naar voor grijpt dan het buitenbeen. Je kan spieken maar dan verlies je misschien je evenwicht dus das niet zon goed ide. Je zou het eigenlijk moeten voelen...Dat leer je na verloop van tijd. Je voelt het beter wanneer je je ogen sluit maar dan moet je er wel o pkunnen rekenen dat je paard te betrouwen is maar gezien je net begonnen bent heb je vast wel betrouwbare paarden!