Rechterhand probleem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Rechterhand probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 08:31

Hoi Bokkers,

Sinds januari ben ik in het bezit van mijn pony en het rijden ging altijd prima. Ook de rechterhand. Nu heb ik sinds april een bijrijdster en mijn pony is sindsdien erg moeilijk op de rechterhand. Vooral de galop is soms erg moeilijk aangezien hij op de volte ineens de linkerhand op schiet. Tot mijn bijrijdster kwam, was ik nog niet van m`n pony afgevallen, maar nu al twee keer. Ik heb er haar al een paar keer op aangesproken en ze beweerd het allemaal wel te doen. Toch hoor ik van heel veel mensen dat ze het niet doet. (helaas liegt ze over heel veel dingen, maar daar gaat het nu even niet over, daar open ik zo nog een ander topic over). Ik kan haar niet controleren, want ze rijd op dagen dat het voor mij niet uitkomt, want anders had ik ook geen bijrijdster genomen. Nu is dus mijn vraag hoe ik toch ervoor kan zorgen dat mijn pony weer lekker gaat lopen op de rechterhand en niet ineens de andere kant op gaat. Hebben jullie misschien tips???
Als hij de andere kant op gaat, draai ik wel al meteen om en zet hem terug op de volte en dan wel de juiste kant op. Helaas gaat het dan het volgende rondje alweer fout.
Tips zijn dus erg welkom, want ze kende ik mijn pony niet tot aan april.

Bedankt.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:36

misschien dat je berijdster hem gewoon zn gang laat gaan, gaat ie ineens links, dat ze gewoon doorrijd en hem niet aanpakt.

dan kan ie dat bij jou ook gaan proberen, gewoon zo door gaan en niet eerder de andere kant op tot jij dat zegt, eventueel overleggen met de berijdster dat zij dat ook moet doen..... anders heeft het natuurlijk geen nut

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:00

Heb net je andere topic gelezen en al in gereageerd

Ik denk niet dat het volledig aan je bijrijdster ligt dat je paard nu ineens dwarser ligt. Hij begint jouw nu misschien iets meer uit te proberen en dat lukt helaas ook nog. Een paard weet behoorlijk goed het verschil tussen zijn grenzen bij ruiter A en ruiter B. Maar dat je bijrijdster blijkbaar jouw paar dmeer zijn gang laat gaan maakt het jouw op dit moment waarschijnlijk wel moeilijker.

Als je echt merkt dat je bijrijdster niet bij jouw en je paard passen (niet alleen met rijden maar ook met verzorging etc.) dan zou ik eerlijk zijn. Ga een gesprek aan en ontbind jullie afspraak. Is voor jezelf ook prettiger idee namelijk

Maastricht17

Re: Rechterhand probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:27

Je pony gaat nu kijken hoe ver hij bij jou kan gaan, omdat hij waarschijnlijk verder kan gaan bij haar dan bij jouw.
Ik heb je andere topic niet gelezen *link?* maar volgens mij is de oplossing simpel bijrijdster moet doen wat jij zegt, of ze moet weg
Over het probleem zelf, denk aan het buiten been ( maar dat had je vast zelf al bedacht ) En blijf hem corrigeren door terug te draaien, en ( het klinkt mss nutteloos) maar draai terug naar de kant die hij niet opwilde. Dus als je op de rechterhand zit en hij schiet de linkerhand op, niet hem linksom terugdraaien naar rechts, want dan heeft hij toch een klein beetje zijn zin gehad. Maar rechtsom terug draaien (al moet je door de muur, zegt mijn instructrice altijd)

succes ermee!

dierfysio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:33

Mag ik even heel bot zijn? Zoek een andere bijrijdster!
Heb er zelf ook gezeur mee gehad (helaas) en nu besloten het allemaal zelf te doen.
Ik pik het persoonlijk NOOIT als mensen tegen me liegen (waar halen ze het lef vandaan?!), en als het ten koste gaat van mijn paard zou ik er snel mee stoppen, als ik jou was.
Je hebt dat beestje toch niet om er of naast te liggen, of niet fijn mee te kunnen werken?
Jammer, maar ik nam afscheid van die bijrijder.
Succes, lijkt me een lastige situatie...

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 12:01

dierfysio schreef:
Mag ik even heel bot zijn? Zoek een andere bijrijdster!
Heb er zelf ook gezeur mee gehad (helaas) en nu besloten het allemaal zelf te doen.
Ik pik het persoonlijk NOOIT als mensen tegen me liegen (waar halen ze het lef vandaan?!), en als het ten koste gaat van mijn paard zou ik er snel mee stoppen, als ik jou was.
Je hebt dat beestje toch niet om er of naast te liggen, of niet fijn mee te kunnen werken?
Jammer, maar ik nam afscheid van die bijrijder.
Succes, lijkt me een lastige situatie...

ik wou het niet zeggen, maar idd
ik had ook allang gedag gezegt tegen de berijdster

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:46

Ik denk dat je gewoon buitenbeen eraan moet houden, en extra veel rechtsom rijden.

En de mening over de bijridster heb je al..