Paard in de zomer drukker dan in de winter.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkiej

Paard in de zomer drukker dan in de winter.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 21:41

Zoals de titel al zegt; mijn vz paard is in de zomer drukker dan in de winter. Ik vraag mij nog steeds af waarom dat zo is. Eerst dacht ik dat het gewoon is omdat hij weer dag en nacht buiten staat en het weer mooi weer word. Maar het gaat nu al bijna een maand aan.

Je zou verwachten dat hij in de winter juist drukker is omdat hij dan nauwelijks buiten komt. Maar dan is hij juist weer wat slomer.

Op zich vind ik het niet erg dat hij wat druk is, maar het kan wel storend zijn als je echt eens serieus wil rijden. Ook omdat hij mega kijkerig word en soms van de kleinste dingen schrikt. Of hij is zo snel dat je als je stelling vraagt met je been hij ineens weg schiet en dan vervolgens weer bezig bent hem rustig te maken. En zo gaat het nu de hele tijd door..

Iemand tips? En/of weet iemand waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt

mariska32

Re: Paard in de zomer drukker dan in de winter.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 23:43

dit hebben wel meer paarden hoor!
het kan zijn dat hij op het gras reageerd sommige paarden worden daar wat heter van zeker als het gras in het zaad komt.
kan natuurlijk ook gewoon het voorjaar in zijn koppie zijn en daar moet je dan echt even doorheen

_Loes_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 23:46

Kijk eens naar de mensen om je heen? Ik weet niet of het jou ook opvalt maar mensen zijn in de lente/zomer ook drukker. Niet alle mensen natuurlijk maar toch wel een heel aantal.
Misschien zijn er ook paarden met een winterdip??? Het is maar een idee.....

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:11

bij mijn paard is juist net het omgekeerde...

Maastricht17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:21

Hallo,

Veel paarden worden inderdaad van het koude weer en het niet veel buitenkomen.
Maar ik denk dat het seizoen en de temperatuur hier niet veel over te zeggen hebben, maar wel de hoeveelheid voer in combinatie met het gras (dag en nacht zoals je al aangeeft)

Mikkiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 11:52

Hij krijgt verder geen biks/kuil oid bij gevoerd, af en toe een appel na het rijden. Ik denk dan idd ook dat het gewoon even frisheid is van de lente, dat ik er gewoon even doorheen moet rijden.

Bedankt iig voor het reageren

Maar waarom ik het me ook afvroeg is dat hij verder ook geen biks krijgt, helemaal niks. Alleen gras. En dan vraag ik het me ook af waarom hij dan niet zich gaat uitleven in het land, maar het dan uitgerekend onder het rijden moet doen.

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 21:08

Of misschien vrolijkt hij juist gewoon op, omdat hij de winter te saai vind. Mijn pony heeft het ook, dat hij nu drukker is als 's winters. Hij heeft een hekel aan de winter geloof k.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:07

Pfffff hou op, schei uit.

Heb er hier ook 1 staan die hoe warmer het wordt hoe drukker zij wordt.
De winter is zalig, lekker rustig, veel mensen op mijn oude stal (weet nog niet hoe het op deze stal is) hadden het andersom, ik was altijd de enige die in de zomer een zoef zoef had.

Maar als ik er overna denk ben ik in de zomer ook altijd veeldrukker dan in de winter, dus misschien is het gewoon het karakter.