draversmerrie bij elkaar rijden en ondersteunen in de galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sylviej

draversmerrie bij elkaar rijden en ondersteunen in de galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 18:46

mijn draversmerrie heb ik nu bijna een jaar
ze is heel nageeflijk tijdens het rijden en houdt haar aand8 er goed bij
maar ik heb 2 probleempjes

* in de draf kan ik haar nauwelijks bij elkaar rijden
* en in de galop gaat ze heel scheef liggen en gaat ze bijna onderuit

ze moet proberen haar benen onder haar in te zetten
maar hoe??

hebben jullie mss nog tips
alvast bedankt

xxx sylviej

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 19:10

tja met een draver altijd moeilijk, misschien dat je instructeur meer tips voor je heeft!

_Lisanne

Re: draversmerrie bij elkaar rijden en ondersteunen in de ga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 19:14

Mijn instructeur heeft me geleerd om een draversmerrie (mn vz pony) bij elkaar te rijden, en haar helemaal te laten ontspannen toen dat voor elkaar was, moest ik galopperen. Ik moest iig zorgen dat ze helemaal in galop zat dus niet dat haar achterbenen nog draafde maakte niet uit hoe hard ik ging.. en nu is haar galop veel beter geworden en nu kan ze ook langzaam helemaal (dus met 4 benen) galopperen!
Ik zou gewoon goede instructie zoeken en die kunnen je vast verder helpen
succes ermee

Casca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 19:59

De galop zou ik eerst nog even een tijdje buiten doen, op een recht stuk, dat ze leert om idd met 4 beneb te galopperen en dat je dus goed vaart kunt maken zonder dat je bang hoeft te zijn dat ze onderuit gaat...

Orchid

Re: draversmerrie bij elkaar rijden en ondersteunen in de ga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 20:27

Anders de galop eerst nog een poos oefenen aan de longe, wil ook wel eens helpen Of gewoon een longeercirkel afzetten in je bak en zonder lijn longeren, vaak gaan ze dan niet zo naar binnen hangen (schuin) en leren ze een beetje op eigen benen te lopen.
Als een klein rondje nog te lastig is voor je paard pak je gewoon eerst de hele bak Vaak moeten ze de galop ook zelf een beetje ontdekken, eerst is het hard plat en met bokkesprongen of viertakt, maar als ze het doorhebben gaat het heel netjes en willen ze niets anders meer Kijk anders even op dravers.nl of het forum daarvan, weet niet of je daar al zit..