Olivia @ springen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

menollyke

Olivia @ springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 16:31

Hier een link naar het vorige topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=586676&hilit= met de uitleg waarom ik zo rij.

Ik had haar gister vrij laten springen en ze sprong echt geweldig. Ze genoot zichtbaar en was supervrolijk. Voor mij een reden om vandaag het springen onder de man (vrouw) maar weer eens te proberen. Olivia kan goed springen, maar ik dus nog niet. (hou daar rekening mee) Ik heb nog nooit les gehad bij het springen. Ik hoef in elk geval geen commentaar dat ik haar teveel in de mond zit

Na het gewone losrijden eerst wat balkjes draven. Dit was meer om te kijken of ze ook echt stuurbaar was. Ze trok echt als een magneet ernaar toe.

Afbeelding

Afbeelding

Beginnend met een klein kruisje.

Afbeelding

Afbeelding

kruisje verandert.

Afbeelding

Ik viel hier iets te ver voorover. Ze sprong een beetje raar. Kijk daardoor dus ook beetje naar beneden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover. Ik vind het al heel wat dat ik tegenwoordig naar voren kijk boven de sprong. (meestal dan) Het is op deze manier wel onwennig waar je je handen nu moet laten, want naar voren doen staat ook zo dom zo zonder teugels. Maar al met al vond ik het wel redelijk gaan. Commentaar is welkom, als het opbouwend is.

Lame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:34

Heel gaaf om te zien zeg!! Leuk dat het zo ook goed gaat!! Dat doet ze toch zo maar even.. ! Goede opvoeding hoor!! Mijn complimenten!

Suprice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:36

wow dat vind ik echt knap! Vooral zonder hoofdstel, als ik dat probeer neemt ie een aanloop, daar wordt je bang van... maar ik vind je houding toch best netjes hoor (al heb ik er geen verstand van) nog veel plezier samen!

0mandy0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:37

wauw wat gaaf om te zien dta je haar helemala zonder hoofdstel kunt rijden erg knap en ik vind het springen er wel goed uitzien hoor

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:43

Leuk voor je dat het zo lekker gaat. Ziet er prima uit. denk er alleen om dat het evenwicht vanuit je zit moet komen en niet door te steunen op de manenkam. het zou leuk zijn als je op deze amnier zou kunnen lessen.
Heel veel succes er verder mee. Ik vind het knap

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 16:43

Ziet er erg leuk uit hoor! Knap dat je zo kunt rijden. Lijkt me idd onwennig waar je je handen moet laten

Waar is ze allergisch voor als ik vragen mag?

Splinter

Re: Olivia @ springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 17:18

Het ziet er echt supergaaf uit!
Jullie worden steeds meer een combinatie echt toppie hoor!

Ik vind die vooroverval foto echt leuk
Die laatste vind ik echt heel gaaf!

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 17:20

Ik vind het er knap uit zien, zo zonder hoofdstel!

Ik doe het je niet na!

menollyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 06:45

oosterhoff schreef:
Leuk voor je dat het zo lekker gaat. Ziet er prima uit. denk er alleen om dat het evenwicht vanuit je zit moet komen en niet door te steunen op de manenkam. het zou leuk zijn als je op deze amnier zou kunnen lessen.
Heel veel succes er verder mee. Ik vind het knap

Over het algemeen lukt het aardig om in evenwicht te blijven. Alleen zeker die ene keer dat ik voorover viel, moest ik wel even steunen. Olivia was dan ook zo aardig om bijna gelijk erachteraan rustig in stap over te gaan zodat ik goed kon gaan zitten.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 07:00

Respect!!!
Vind het echt knap als je op deze manier met je paard samenwerkt!!
Ziet er goed uit, veel suc6!

Mri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 07:35

Echt supercool!

k doe het je niet na!
Wat kan oscar goe timen voor foto's zeg, of waren dit de fotgrafiekunsten van iemand anders?

Groetjes!

Moesji

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 09:55

Gave foto's! Ze kan echt lekker springen, jij zit ook niet zo verkeerd hoor!
Die laatste is inderdaad het mooist!

Esther_Ziezo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 09:56

Gaaf dat jij gewoon zonder hoofstel kan rijden

Leuke fotos ook..

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 10:07

mooie foto's en echt knap
ik krijg mijn springpaarden zonder een bit in de mond niet goed voor de hindernis of ze vliegen er met een rot gang opaf
Ookal lijkt het niet heel netjes je houding, maar ik vind het toxh goed hoor, vooral omdat je geen teugels hebt.

menollyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-06 12:07

Thx voor alle complimentjes. Ik dacht dat er wel veel commentaar zou komen, maar het valt me nog mee.

@ma_rie_tje: ja Oscar heeft ze gemaakt. En ik heb maar 1 sprong meer gemaakt dan op de foto's staat, dus hij kan tegenwoordig aardig goed schieten.

Over die laatste foto, daar zit ik aan te denken om mijn pinpas mee op te vrolijken. Maar ik heb ook nog wat andere leuke foto's en om nu elke maand een nieuwe te nemen (dus moet nog maar even goed nadenken erover)

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 13:40

SUper mooi controle Anouschka! Mijn complimenten, het vertrouwen zit wel goed zo te zien en zo 'selfmade' zal menigeen jalours zijn op je houding!

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 19:33

ontzettend gaaf zo met dat touwtje in je andere topic was ik al verbaasd maar hier des te meer door

sappho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 19:38

ziet er echt super uit! misschien 1 kleine tip voor het springen het is al eerder gezegd maar steun zo min mogelijk op de nek van je paard, het steunen kan namelijk je paard uit balans brengen bij de landing... zo ben ik een keer over de kop gevlogen vandaar! verder echt super leuk en netjes!

bananenbee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:01

netjes hoor, t ziet er prima uit vind k
mooi paardje ook

paardjes___l

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:05

stoer zeg
doe het je echt niet na

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:09

Wauw, wat ziet dit er waanzinning uit, wat moet het vertrouwen tussen jullie tweeën groot zijn. Heel mooi dat jullie dit samen kunnen. En die zit en die balans van jou, daar blijf ik jaloers op

Oliviaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:17

wow ziet er knap uit! maar, heeft het een rede'n? zo zonder hoofdstel,? of vinden jullie het gewoon fijn?

Oliviaatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 20:21

o ik leees het al

menollyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 16:11

@ iedereen: Bedankt voor alle complimentjes. Ik ga nog naast me schoenen lopen. (gelukkig heeft Oliv geen schoenen, anders was zij er vast ook naast gaan lopen )

@Sappho, bedankt voor de tip, ook al is hij eerder gegeven. Ik ben een beginnende springer en wil ooit wel les erin nemen. Aan dit soort commentaar heb ik dan echt wel wat, hier ga ik de volgende keer op letten. Al moet ik erbij zeggen dat het soms lijkt alsof ik leun, maar dit niet doe, ik weet alleen niet wat ik met mijn handen aanmoet zonder teugels erin.

@Jot: met dit soort dingen blijkt ook inderdaad dat ze me vertrouwd, al blijft het af en toe een afstandelijk paard. Ik heb alleen goede hoop, ze komt steeds vaker gewoon om aandacht bedelen. (denk dat ze het rijden zo wel leuk vind en het springen helemaal, ze wilde dus met uitstappen gewoon weer gaan springen)

Balans krijg je wel na 6 jaar turnen, dat heb ik vroeger naast paardrijden gedaan. Dus met evenwicht en balans is niets mis gelukkig, al blijft springen wel raar. (de keren dat ik het gedaan heb in totaal zijn misschien onder de 20 keer en dat verspreid over 13 jaar) Ik heb alleen de smaak te pakken en wil vaker.

@Oliviaatje: leuke naam Er was een reden voor, maar nu is het ook gewoon echt leuk. Niets is leuker dan gewoon lekker rondrijden zonder teugels in je handen. Ik wil nu nog door tot helemaal geen band.

MissDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:14

jullie(jij en je paard) hebben duidelijk een hele goede band en vertrouwen elkaar genoeg om zo te rijden! Ik vind het echt knap!
Kan je zo ook figuren rijden?
xxx Claire