zwarte peter pan@work z1

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

abcde

zwarte peter pan@work z1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 21:33

to is een 6 jarige peter pan x purioso ze doet L springen en ik heb nu met haar de punten voor het z1 ons debuut staat 25 te waddinxveen gepland.
dus wij even naar een 20x60 baan om te oefenen.
kijk en geniet van deze mooie stoere merrie.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
sorry voor de hoeveelheid maar vond het moeilijk kiezen tips zijn welkom commentaar heb ik al geven

abcde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 21:36

commentaar stond in me vorige verhaal wat plots weg was maar
1 veel geld gevonden (overgens met wedstrijden minder last van )
2 tenen meer naar voren en benen aan mijn paard houden (vnm in de drafveruiming
ik heb wel een ongeluk gehad met mijn been dus daar ligt het ook een klein beetje aan!

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 21:37

ik denk dat ze voor het Z nog wel veel meer op de achterhand moet gaan lopen.

de eerste foto's geven een rommelig beeld, de latere foto's zijn al beter, maar let wel goed op dat jede stang niet te strak erbij houdt.

probeer beter voor je uit te kijken, want verders heb je een prima houding, maar doordat je zo naar beneden kijkt, komt je houding niet echt tot zijn recht

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 21:38

Sorry maar ik vind het erg nogal gespannen en getrokken uitzien als ik eerlijk ben..
Vooral op de 5e foto van onder, staat de mond gewoon helemaal open. Doordat je hem van voor tegenhoud, kan het achterbeen ook niet goed ondertreden, ook dat stoort me nogal.
Probeer het niet als kritiek te zien, maar als tips, dus gooi de rem er van voor wat meer af zodat de motor van achter z'n werk kan gaan doen

Kel2004

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 21:40

Ik denk dat het hoofd van dit paard veel beter uit zal komen met een brede neusriem
Succes verder

_Anouck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 21:41

Poeh wat een lekkertje

CM_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 21:43

Kel2004 schreef:
Ik denk dat het hoofd van dit paard veel beter uit zal komen met een brede neusriem
Succes verder

dat denk ik ook,
een mooie brede , wit onderlegde neusriem en een bling bling frontriem, aangezien hij nogal een groot hoofd heeft

mijn merrie heeft dit ook, en die doe ik op concours mooi een dikke neusriem en een flashie frontriem om

abcde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 21:44

zie alles als een tip maar ga me wel even ''verdedigen''
5 foto van onder: inderdaad moets haar hier iets meer tegn houden aan de voorkant omdat we haar van achteruit aan het bij rijden waren (verzamelen) dan word ze vrij sterk dus dat klopt.

ze meot nog meer op de achterhand uiteraard maar goed daar zijn we meebezig, maar dat kost tijd.

mijn houding is oke maar inderdaad naar beneden kijken is te erg !!

als je goed naar de andere foto's kijkt zie je dat het paard juist heel erg goed van achter naar voor gerden word
en wat betreft de stang, ik probeer zo goed mogelijk op te letten dat ik hem niet te stark hou, mevrouw is snel gepiekeerd dus geeft mij dat ook echt aan als ik dat wel doe. alleen tijdens het oefenen van me proef was die iets starkker(niet bewust) dan tijdens het losrijden

bedankt voor de tips!

muppetmayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 21:45

hey wat leuk, je Z1 debuut op de reigersburgh met hemelvaartsconcours zeker? Veel succes!

abcde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 21:46

ik denk het zelf ook, ik heb al eentje bestel van imperal riding wit onderlegt, dit blijft mijn trainingshoofdstel . ze heeft niet eens een vrij groot hoofd(cob maat) maar erg grote flapper oren!
maar bedankt voor de leuke reactie!!

en ps ik plaats natuurlijk alle foto's en niet alleen het beste plaatje!

abcde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 21:47

jep reigersburg nau maar hopen op goed weer en een goede bodem!!!

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 22:09

@abcde, ik vind jouw 'verdediging' toch niet echt goed.. Als je van achter erbij wil rijden, moet je júist niet zo tegenhouden van voor. Ik snap wat je bedoeld, want hij moet niet hard gaan, maar juist actief worden, dus je moet wel weerstand bieden, maar zo hard als jij aan die stang trekt, nee, zo hoort dat niet
Wat ik van de foto's kan zien, zie ik nergens een achterbeen waarbij ik zeg 'die treed mooi onder' dus helaas voor jou, maar ik denk dat je even een stapje terug moet richting de basis. Probeer hem lekker voorwaarts te rijden, gooi die rem er van voor eventjes af, dan loopt ie maar een keer niet met z'n neus op de loodlijn, het is geen ramp als ie z'n neus voor de loodlijn zet namelijk, als hij maar actiever van achter word

muppetmayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 22:12

Ik hoop ook op goed weer hihi, vorig jaar was de bodem iig goed. Als het nou niet heel erg plenst van tevoren, is de bodem ook wel goed denk ik (tenminste, nu is de wei in ieder geval van goede kwaliteit). Hoe laat moet je? Dan kom ik even kijken (mijn paardje staat er namelijk)

Iets meer ontopic: Ik denk inderdaad dat een brede neusriem + blingbling frontriem erg goed zullen staan!

abcde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 22:16

nau verA heb je profiel eens bekeken sorry vlg mij heb jij zelf s nog nooit een z proef gereden dus helaas hier ga ik niet meer op in : commentaar is oke maar wel van mensen die er een redelijke kijk op hebben ik zie genoeg foto waarbij het paard duidelijk ondertrend achterbeen heeft.
einde deze dissicus wil het gezellig topic houden.

abcde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 22:17

ik hoop ook dat het mooi weer is . altijd een super concours helaas zit het weer niet altijd mee waardoor het soms ploegen is maar daar laat ik me niet door weer houden!! zie je miss dan wel.
en dat hoofdstel jaa die komt er echt!

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 22:35

De Bodem is nu zelfs hard vind ik, ik hoop dat he éventjes nog regent hoor! (Sta zelf op Reigersburgh)

Veel succes iig de 25e

abcde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 22:40

dank je succes kan ik bij een debuut altijd extra gebruiken toch!
ik ben al te vrede als ik lekker rond kan rijden want dit is zeker geen makkelijke tante!

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 22:46

Ik denk, dat je bij je Z1 debuut niet teveel moet focussen op de verzameling.
Ik vind haar nog niet helemaal lekker op stang en trens ogen (maar misschien voelt het voor jou anders) dus ik zou haar met trens rijden. Je aanleuning is anders niet zo mooi: wat te kort en te diep.
Dus mijn bescheiden mening is: gas erop en hand mee. Kan ze dan niet op het achterbeen blijven dan zou ik nog even thuisblijven.

Super leuke merrie trouwens en jullie gaan hard, dat je nu al lekker z mag starten!
Jullie passen ook erg goed bij elkaar!

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 23:01

@abcde, erg kinderachtig dat je me op mijn profiel beoordeelt. Nee ik heb nog nooit een Z proef gereden, maar dat betekend niet dat ik niks weet. Ik heb veel geleerd en ben wel in staat om te zien of een paard z'n achterbenen gebruikt of niet.

abcde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 23:18

kennelijk niet dus !!

Venetia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 23:19

Nou nou niet zo onaardig tegen elkaar.

Volgens mij kan je merrie echt wel lekker lopen, maar door al die nieuwe oefeningen en die uitstraling die de Z heeft ga je misschien wat teveel willen! Waar je in de M hoog mee scoorde, scoor je in de Z ook gewoon mee en ik zou niet teveel anders gaan rijden, dat bedoelde ik iig.

abcde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 23:23

dank je venetia, we gaan lekker en ze pakt s&t naar onze meniging erg goed aan, maar uiteraard ik start er alleen mee als het een meer waarde heeft en geen opstakel is!! we pakken stukken verzameling bewust mee want dat leert ze alleen door te doen maar uiteraard staat het grootste deel vd training uit voorwaarts!
ik rij deze merrie 3 dagn in de week voor de rest zit de eigenaar er op die er l springen mee rijd dus ik ben al heel trots op haar want we moet er hard voor werken.
bedankt voor de onderbouwde tips

abcde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 23:29

nog een kleine aanvulling miss komt het over dat wij alleen bezig zijn met verzameling maar niets is minder waar, ik rij altijd vanuit een voorwaartse drang paard is van zich zelf nog al loperig dus moet je de aandacht tussen door ook regelmatig terug leggen wnat anders gaat ze hollen, ik ben blij met eengroot deel vd foto's en ik vind ze wel een fijn beeld geven maar menigen kunnen uiteraard verschillen.

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 08:24

Als jij zo kinderachtig wil zijn om geen mening van een ander aan te nemen, omdat die andere maar B rijd, dan moet je dat vooral lekker doen. Maar ik wil wel even zeggen dat ik dat érg kinderachtig vind, want je kent mijn hele achtergrond en de inhoud van m'n hersens niet eens.

Laurine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 08:54

Ik ben het wel met het commentaar eens maar het ziet er goed uit hoor