paard laten zitten??:S

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppig

paard laten zitten??:S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 20:17

hej,
hoe kan ik mijn paard meer laten "zitten" waardoor de voorhand ook wat meer omhoog komt en het voorbeen verder naar voren en boven gaat met uitgestrekte gangen.
hoe kan ik hieraan werken met mijn paard in de draf en de galop??
heeft iemand tips of oefeningen???

groetjesss

rowo

Re: paard laten zitten??:S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:36

Het gaat niet zo 1,2,3 hoor dat ze even op gaan 'zitten'. Ik ben er nu heel hard mee aan het trainen, maar het valt vies tegen (ben M2 trouwens). Als oefening rijd ik heel veel travers (in eerste instantie allen kont naar binnnen en later pas de stelling als ze het beter snappen) in stap, draf en galop. En dan proberen ze steeds meer te sluiten. In het begin gaat dat echt heel moeilijk... Je moet het niet te lange stukken achter elkaar doen, maar doen tot ze lost laten en dan er weer uit en belonen. Ze moeten snappen wat je aan het doen bent...

ER zijn heel veel oefeningen voor, maar dit is hoe ik het aan pak. Schoudervoor en schouderbinnenwaarts kan je ook goed, maar dan willen ze nog al eens uitzwaaien of de kont eruit gooien!

Het strekken gaat vanzelf... als ze zich meer verzamelen wordt dat makkelijker. Het ene paard doet het van natuurlijk al veel meer als de ander.

Succes ermee!

edit: het is heel moelijk zo even uit te leggen wat ik bedoel. Neem een goede instructrice/instructeur die je er mee kan helpen.

snoeppig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 20:39

nou iig bedankt, ik zal er eens op gaan oefenen.
en goed les heb ik zeker ik heb 3x in de week les van een goede instucteur dus dat komt wel goed maar ik hoor ook altijd graag de mening van andere mensen en tips zijn natuurlijk altijd welkom!!!
thx

rowo

Re: paard laten zitten??:S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:43

Goede zaak, van iedereen kun je wat leren. Alleen het zo via bokt uitleggen is moeilijk!!

succes ermee!!

snoeppig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 20:46

ja dat begrijp k mr k vin dat je goed je best heb gedaan haha
xxxxx

123m456

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 21:07

hej, je kan ook proberen om je paard als het ware een btje sneller te maken dit doe je door hem eerst op te vangen en dan te laten vertrekken op je been zo word die sneller voor je been maar train je ook zijn achterbeen waardoor deze sterker word, en dat zal die uiteindelijk ook beter kunnen gaan zitten.

snoeppig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 21:22

okej, ja dat is ook een goeie!! we zullen er eens aan gaan werken.
zowiso doet mijn paard t verzamelen enzow al best makkelijk--> beter dan het uitstrekken, maar daarom wil ik er ook voor zorgen dat de voorhand meer omhoog komt, dan wordt het voor hem makkelijker om zijn voorbenen verder te strekken en hoger op te gooien ( al doet hij dat soms al beetje te veel, maarja tis en blijft een fries hej haha ) maar we gaan er aan werken;)