Een beeld in Hyde Park. Dit park was vroeger een landgoed. maar is nu een koninklijk park. Er word er veel in paard gereden. het park gebruikte ze ook voor duels en paardenrennen. De rolling Stones hebben hier trouwens ook opgetreden. En natuurlijk staan er beelden van paarden in.. Ons hotel lag vlak bij dit park en we hebben hir lang in geslenterd in het zonnetje.

Dit beeld vond ik zo mooi. Staat ergens in het centrum maar ben even de naam kwijt.

hierboven een detail van het beeld. Je ziet zelfs de peesjes van het paard.

bij buckingham palace was het een drukte van jeweslte. Wat bleek' er was een of andere hoge pief uit China op bezoek en de koningin zou voorbij komen. Nou daar hebben we 'even'(ruim drie uur) op gewacht. maar veel lol gehad met een bobby daar.
En veel paarden!!!! ik keek mijn ogen uit. Dit was maar een klein gedeellte. Ze bleven maar komen. Allemaal zwarte paarden behalve van de officiers die reden op een witte.

en hier zat dus de koningin in. Hier saan witte paarden voor. Wist je dat er nog nooit voslkleurige paarden voor de koets hebben gestaan. zo ongeveer alle kleuren maar geen vossen

maar ze gebruiken nog meer rassen hoor. maar ik zal er niet te diep op ingaan. Als er intresse is dan hoor ik het wel.

Hier de wisseling van de wacht te paard. Die twee mannen in het midden waren aan het praten voor ongeveer 20 min. zolang moeste de paarden stil staan. Was niet echt zwaar intressant ofzo. Wel leuk was dat er een ging plassen.

dit paard moest dus een halve dag stilstaan half in een hokje. Knap hoor. En de persoon erop moets ook maar zolang zitten. De paarden stonden trouwens wel op drie benen.

Natuurlijk ben ik ook verder gelopen en daar zag ik de paarden wel in gewone stallen staan. De wacht vertelde dat dit alleen nog voor het publiek was en dat de paarden per wisseling hierin stonden. deze waren gereed om meteen uit te rukken..
Wel erg korte dekentjes

heb verder ook de lintjes gezien die de koninklijke famillie heeft gewonnen. dat is niet niets hoor. ..
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Heike op 2001-05-13 17:41 ]</font>