heel sloom (kijk please)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ollysgat

heel sloom (kijk please)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 02:00

nou mijn paard is sloom en reageert niet op zweep of sten dat ze harder gaat hoe moet ik het haar nu leren?
laat please een berichtje 8ter weet het egt niet meer
alvast bedankt

Edding3000

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 02:01

Ick Zou eErSt eeEnS wAt meEr MsNT44L gAaN geBrUiKeNnN.

ollysgat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 02:01

sten = stem voor jullie het niet wisten maar ik kan niet zo goed typen ben een beetje dialecties

jepsica

Re: heel sloom (kijk please)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 02:08

als je kijkt hoelaat het is
is het misschien heel logisch dat er niemand reageert lijkt je ook niet. je start om 2 uur snachts een topic en denkt rond die tijd binnen een paar minuten een reactie te hebben. ga slapen ofzo.

ollysgat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 02:11

ow sorry is het al soow laat jemig als je hier op zit merk je het niet eens

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 02:17

ten eerste is het 2 uur en ten tweede...je omschrijft het een beetje vaag

ik kijk morgen nog wel ff of ik dr dan wat van kan maken okii

Liezjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 02:26

heeeeell veeel overgangen - je paard scherp maken! laat 'em reageren! stap-draf-stap-draf-halthouden-draf-halthouden-draf-galop-draf - blablabla enz.!

smurf1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 02:29

als een paard sloom word heeft het meestal met de hand been cordinatie van de ruiter te maken. Let er dus goed op dat je altijd met je hand naar voren bent als je been geeft.

ollysgat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 11:50

okee bedankt voor de tips maar ik heb alles al gebrobeerd ook dat stap en draf enzo maar ze reageerd er totaal niet op

ollysgat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 12:05

en ik krijg priveles van een z1 dress ruiter en die zegt dat het niet door mij komt want ik rij met hele lange sporen en een zweep en het kan haar egt nix schelen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:08

Uhm, ik heb geen tips voor je. Maar ik denk dat je dislacties bedoeld en niet dialecties En verder leest het voor de meeste bokkers wat beter als je komma's, punten en hoofdletters gebruikt
Groetjes, mij

branco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:15

ollysgat schreef:
en ik krijg priveles van een z1 dress ruiter en die zegt dat het niet door mij komt want ik rij met hele lange sporen en een zweep en het kan haar egt nix schelen

ja dat zal vast helpen...

lekkere les krijg je dan zo te horen. Ga eens beginnen zonder die sporen en zweep en neem een andere instructeur.
hoe lang heb je je paard al trouwens en hoe lang heb je les?
want dit klinkt echt nergens naar vind ik.

malouuu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:21

branco schreef:
ollysgat schreef:

ja dat zal vast helpen...

lekkere les krijg je dan zo te horen. Ga eens beginnen zonder die sporen en zweep en neem een andere instructeur.
hoe lang heb je je paard al trouwens en hoe lang heb je les?
want dit klinkt echt nergens naar vind ik.

helemaal mee eens, ik vind het allemaal een beetje raar, ten eerste staat dit bij vrijheidsdressuur terwijl je het over rijden onder het zadel hebt, en die lange sporen en zweep lijken helemaal nergens op!!!!

waarschijnlijk is jou paard super ongemotiveerd en dat kan me goed voorstellen met die sporen en zweep...

mijn tip; stop met die sporen en zweep, zoek een andere instructeur en motiveer je paard, zorg voor afwisseling!!

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:24

Hier ga ik helemaal in mee !

smurf1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:30

Als je niet kritisch naar jezelf wilt kijken snap ik uberhaut niet waarom je dit topic hebt geopend. Want dingen als niet voor het been zijn licht (meestal) niet aan het paard. Tuurlijk heb je verschillende type paarden, de één is feller dan de ander. Maar als een paard niet op je been reageerd dan is hij niet goed afgericht.
En gezien het een natuurlijke reactie van een paard is om naar voren te gaan als er been word gegeven, en hij dat bij jouw niet doet gaat er kennlijk iets goed mis in jullie samenwerking.
En het enige wat een paard in zo'n situatie kan hinderen is verrassend genoeg de ruiter
Laatst bijgewerkt door smurf1988 op 14-05-06 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

litteltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:34

Mijn pony liep laatst ook heel sloom! ik moest om de pas met me sporen erbij, we zijn toen naar de dierenarts geweest, en er is uitgekomen dat ze lichte bloedarmoede had..
Misschien ook een optie.. om naar de da te gaan..
En anders, heel veel overgangen rijden, luistert ie niet op je kuit, die spoor er eens een keer in, en opnieuw, weer met je kuit.
en zo verder

miilou_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:40

ik vind het maar een vreemd verhaal, een pony die niet wil lopen, een z1 instructeur die je met lange sporen en met zweep laat rijden...

maar misschien moet je hem eens een keer lekker mee naar buiten nemen zodat je paard ook wat afwisseling krijgt!
(weet niet of je dit al doet)

CoriienRN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:40

wat je ook kan doen doeik nu bij een pony die ik rij, been en te gelijk kliken reageert hij niet een tik met de zweep, bij alle over gangen zelfde verhaal, niet reageren tikie met de zweep en kliken, dus wat heb je als je dan klikt schrikt hij want hij wil geen tikie met de zweep dus loopt hij voort waarts.

probeer het is helpt echt pony die is er erg mee voor uit gegaan.

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 17:31

Esmee je omschrijft het een beetje apart. En zo komt het net over of ''onze instructrise'' (ga geen naam noemen) geen les kan geven. maar dat is absoluut niet zo, ik heb nog nooit van iemand les gehad die zo eerlijk is tegenover het paard. olly is gewoon een paard dat slecht gereden is voordat ze bij jou is gekomen, en het gaat sinds dat jij les heb van haar al 20 keer beter dan ervoor. Ik zou gewoon les blijven nemen en het aan haar overlaten want zij weet precies waar ze mee bezig is. mensen kunnen niet vanaf hun computer weten wat voor paard je hebt, hoe je les krijgt enz enz.

Sisco4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 17:44

Mee eens Japp

poll

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 21:36

ik voeg me ook toe bij Japp.

ollysgat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 21:40

zo bedoel ik het ook niet maar mijn paard loopt gewoon niet door en japp en poll weten het ook of niet afentoe buiten wel maar binnen egt niet

ollysgat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 21:43

en ik heb geen les meer van haar omdat olly weg zou gaan maar ga ik waars wel weer doen maar als die andere er is kan ik dat niet meer betalen moet het zelf betalen maakt niet uit hoor maar word dan een beetje duur en japp ben het ook met je eens en ik bedoel ook niet dat het aan mijn instructrice komt cker niet zelfs

ollysgat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 21:44

door mijn instructrice bedoel ik sorry

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 21:46

Nee dat weet ik ook wel dat je het niet zo bedoelde maar het kwam voor andere die jou enzo niet kennen wel een beetje zo over, vandaar dat ik het even recht gezet heb!! En voordat ze gaan denken dat ze geen les kan geven................haha