wie kan me helpen aub

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jessicaw

wie kan me helpen aub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 22:37

ik heb sinds kort een haflinger ... en moet hem [ macho] nog inrijden zijn we sinds een paar weken mee bezig ... het gaan heel er goed en bouwen het langzaam op we zijn nu beland bij de Galop , maar dat is het probleem hij wil het wel maar kan het niet weet iemand hoe het komt kan het zijn dat hij nog geen goede evenwicht heeft ... want als we aan de longeerlijn zetten en ik erop gaat het met gemak wie kan me tips geven , helpe

groetjes Jessica.

norma_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 23:19

ik heb dat ook gehad en af en toe nog wel
en ik zal als ik jou was eerst met longeren beginnen dat hij galoperen leerd. Ben je erzo op gestapt. Hij moet de commados wel snappen

Jessicaw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 09:15

sterra schreef:
ik heb dat ook gehad en af en toe nog wel
en ik zal als ik jou was eerst met longeren beginnen dat hij galoperen leerd. Ben je erzo op gestapt. Hij moet de commados wel snappen

Ja hij snapt de commado's wel want met aan de longeerlijn zonder iets te doen ... behalve dan ik die erop zit me been geeft zondere te klikken en zo lukt het wel ..

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:34

Je galoppeerd hem aan onder het zadel met je stemhulpen ter ondersteuning van je beenhulpen. Als je dit vaak genoeg doet zal die uiteindelijk de link gaan leggen..

Ik wil je 1 tip geven: doe dit altijd onder begeleiding!! Ik heb meerdere paarden beleerd (stuk of 10) en doe het altijd nog steeds alleen met behulp van mn instructrice! niet omdat ik het zelf niet weet maar omdat zij toch andere dingetejs ziet die ik voel en me kan wijzen op kleine foutjes en snel te hulp kan schieten als het nodig is. Als jij hier helemaal geen ervaring mee hebt moet je het zeker niet alleen doen want je rijdt hem eerder stuk dan heel!

krisjje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:04

ik sluit me aan bij M3isSi3j

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 13:06

met longeren en buitenritten waar je lange stukken recht loopt kun je dit oefenen. sommige koudbloeden moeten dit echt leren