Tips voor verbeteren uitstrekken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xZolox

Tips voor verbeteren uitstrekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 20:45

Ik haal voor mijn uitstrekken meestal wel een 6 of een 7 maar vind het zelf niet echt strekken, meer een harde middendraf.
Als ik mijn teugels goed op maat houd en de energie die ik in haar rij, 'in' het strekken probeer te doen (meoilijk om uit te leggen) gaat ze ook rennen. Ze gaat meestal ook een stuk met der hoofd omhoog en minder rond in de hals lopen.

Ik weet dat ik het nogal vaag en ´beginnerig´ uitleg, maar ´ingewikkelde´ uitleg van jullie snap ik hoor Ik weet het, het wordt beter met veel oefenen maar misschien hebben jullie nog extra tips.. Gewoon als 'extra..' om in het oefenen mee te nemen..

carlijn83

Re: Tips voor verbeteren uitstrekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:52

NonnyNancy schreef:
Als ik mijn teugels goed op maat houd....

Durf juist wat lengte te geven. Het paard moet zich wel kunnen verlengen in de bovenlijn om echt bodem te kunnen dekken met zijn draf.
Als ie tegen jouw hand aan loopt, kan het achterbeen ook niet verder doorkomen.
Zo te lezen bereid je al wel goed voor.
Verder is het heel belangrijk dat ie los door zijn lijf is en schoudervrijheid heeft.

En niet ieder paard heeft een uitgestrekte draf voor een 8 of 9, ik kom met eentje van mij ook niet verder dan een 6 of een 7.
Niet dat er dan niet meer aan gewerkt hoeft te worden maar ik wil alleen zeggen dat je niet het maximale uit ieder paard kunt halen.

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 20:56

carlijn83 schreef:
NonnyNancy schreef:
Als ik mijn teugels goed op maat houd....

Durf juist wat lengte te geven. Het paard moet zich wel kunnen verlengen in de bovenlijn om echt bodem te kunnen dekken met zijn draf.
Als ie tegen jouw hand aan loopt, kan het achterbeen ook niet verder doorkomen.
Zo te lezen bereid je al wel goed voor.
Verder is het heel belangrijk dat ie los door zijn lijf is en schoudervrijheid heeft.

En niet ieder paard heeft een uitgestrekte draf voor een 8 of 9, ik kom met eentje van mij ook niet verder dan een 6 of een 7.
Niet dat er dan niet meer aan gewerkt hoeft te worden maar ik wil alleen zeggen dat je niet het maximale uit ieder paard kunt halen.

Ze heeft wel een hele goede uitgestrekte draf, haal zowiezo voor de draf altijd een 7/8 over draf algemeen en ze kan het ook als ik ga lichtrijden maar ik heb wel juist het probleem dat ik me hand té veel naar voren doe en dardoor gat ze lopen en dat ben ik net verleerd, dus dat ben ik eigelijk niet van plan te doen, want dan gaat ze dus nog loperiger doen..

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:03

Okay, maar ik denk dat er een verschil zit tussen teugels op maat en te veel geven.

Als je teveel geeft kan ie idd van t achterbeen aflopen en daardoor te weinig bodem dekken. Balans is erg belangrijk.
Te weinig geven, dan komt ie ook niet door.
Tussenweg misschien?

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:17

veel schakeltjes rijden! daardoor komt er meer ruimte in de passen en hebben ze ook geen kans op rennerig te worden als je het goed doet. wanneer je het gevoel heb dat je m goed onder controle heb ga je steeds een stukje verder. Maar schakeltjes blijven wel een belangrijke basis maar dat weet je wel denk ik. Maar zo heb ik mijn paard o.a. ook haar conditie en kracht leren op bouwen. Ook is het belangrijk dat je paard niet teveel bellemerd aan de voorkant. Strekken is natuurlijk geen middendraf maar als je hem toch gaat belemmeren zal ie ook moeilijk verder kunnen zeg maar. Maar let dus wel op datie niet rennerig wordt veel succes!

xZolox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 07:54

Oke daar zal ik eens naar kijken PolosportJ,,
Duurt natuurlijk wel ff voordat het echt goed is

xZolox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 07:55

NonnyNancy schreef:

Ze heeft wel een hele goede uitgestrekte draf, haal zowiezo voor de draf altijd een 7/8 over draf algemeen en ze kan het ook als ik ga lichtrijden maar ik heb wel juist het probleem dat ik me hand té veel naar voren doe en dardoor gat ze lopen en dat ben ik net verleerd, dus dat ben ik eigelijk niet van plan te doen, want dan gaat ze dus nog loperiger doen..

Ook wel; Om mijn handen naar voren te doen heb ik te weinig impuls en zal ik eerst meer impuls moeten krijgen om dit te kunnen doen.. (kwam er even niet op gisteren)