Niet voorwaarts maar wel snel...?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Matsje

Niet voorwaarts maar wel snel...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 20:14

Hallo! Probleempje:

Mn paard is dus erg rennerig, wil graag snel en dan vooral met zn hoofd in de lucht.. Hij is nu bijna 4, zit dus nogal in zn puberteit. Maar nu dus het punt: hij gaat snel als hij dat wilt, maar op mn been reageert hij dus niet echt. Als ik hem tijdens een van zn renbuien dus op een volte zet, kakt ie meteen in. Heeft iemand een oplossing? Zweep reageert hij nogal fel op, spoortjes nog niet geprobeerd.
Meestal als hij weer eens een ren bui heeft duurt het zo 10 min voordat hij weer rustig is..
alvast bedankt

Mick_G

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:17

je bedoelt: wel voorwaarts maar niet aan je been?

carlijn83

Re: Niet voorwaarts maar wel snel...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:27

Hij is gewoon niet aan je hulpen. Daar moet je dus aan werken. Ook al is ie snel, daar moet je toch door heen werken door wel veel te schakelen, voorwaarts en terug, daar moet je hem gehoorzaam aan maken.
Als ie loperig wordt en er uit komt van voor, gewoon door heen werken. Dan zal ie er ook weer in zakken.

Matsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 20:30

@whipertje: ja dat bedoel ik ja! Haha kon even zo snel niet vinden hoe ik het moest noemen.
@carlijn83: dankje voor je advies, ik ben ook bezig met oefenen ( heb hem pas 1,5 maand) Maar ik zocht gewoon wat tips zodat ik het niet fout doe. bedankt voor je advies