King @ Klote (kan het geen work noemen)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EnelyaT

King @ Klote (kan het geen work noemen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 19:49

Ik ging eergister rijden, en King heeft iets nieuws bedacht om onder het werk uit te komen ofzo..

Het is niet zo heel schokkend, hij bokt en steigert niet (echt tenminste) maar het zit niet zo lekker..

Afbeelding
Nog aan het instappen, niks aan de hand..

Afbeelding
Nog meer stappen, hij begint al..

Afbeelding
Je ziet het gewoon aan mij..

Afbeelding
Deze valt wel mee..

Zo gaat het dan:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Hier had ik hem er eindelijk een beetje uit..

Afbeelding
Verder zat hij heel lekker hoor
Afbeelding

Afbeelding
Om te laten zien, dat hij zelf zo idioot doet met zijn hoofd, mijn teugels hangen hier, en echt ik heb geen 1 keer in zijn mond gezeten.. Heel de tijd zo min mogelijk druk..

Mijn conclusie:
Hij liep echt heel erg slecht, ik kon 'm wel schieten! Hij dook zo ver achter de teugel, met zn kin op zn borst, naar beneden kijken, dat hij over zijn eigen voeten struikelde en niet meer uitkwam...
Vandaag weer gereden, en het was wat minder, maar binnenkort flink les!!!

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 20:11

Owja, commentaar en tips zijn welkom.
Cap is eigen keus.

(waarom kijkt iedereen, maar reageert er niemand? )

Mich_elle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:14

Dan zal ik maar eens aardig zijn en reageren
Ik kamn geen oplossing bedenken maar je kan je tenen naar binnen houden (zowat het enige dat ik kan bedenken )
Naja mooi paardje eigenlijk en bij het instappen ziet het er gewoon goed uit
Ik hoop dat je een oplossing vindt

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:16

Omdat je zelf al weet dat het niet goed gaat en je les gaat nemen.....
Lichamelijk na laten kijken zou ik wel doen. Ook de tandarts laten kijken en daarna lesssen....

Hilde_92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:19

Hij heeft iig geen aanleuning maar dat zei je zelf al.Hij loopt te laag(voor dit paard want hij maakt er misbruik van)en achter de loodlijn.Normaal heb ik niks tegen laag,maar je moet dan wel aanleuning hebben,hier is dat niet het geval.Probeer hem met zijn neusje eruit te rijden,geeft niks als hij niet nageeflijk loopt,als hij maar aanleuning heeft.Vanuit die aanleuning kun je verder gaan.Zonder aanleuning kan je namelijk niks! Veel succes.

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 22:36

@ superwoman: Ja, ik laat hem denk ik ook maar even helemaal checken, ik kan helemaal niks bedenken waarom hij zo zou doen..
@ Watch_Me : Heb je misschien ook een idee hóe ik zijn neus eruit krijg, en hem meer met zijn hals omhoog kan laten lopen?
Hij loopt momenteel naar de grond te kijken, struikelt over zn eigen benen!

Zo liep hij vorige week nog!
Afbeelding

Hilde_92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 22:53

Woow op die foto lijkt het een heel ander paard.Rijdt hem een paar dagen(tot hij niet meer als duikboot speelt)hem niet meer aan de teugel.Als hij naar beneden wil geef je been..Het maakt niet uit als hij niet nageeflijk loopt.Hij moet gewoon jou hand volgen

Het is op die foto boven mij wel een pracht beestje

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 11:35

Ja, dat is wat mijn vader ook als tip gaf.
Hij deed het gister ook al wat minder. Hij krijgt gewoon helemaal niks, als hij idd als duikboot speelt, en dan komt hij meestal wel omhoog, om mijn hand te zoeken.

Ja, op de foto hierboven, liep hij een stuk lekkerder

Yogo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 11:39

succes!!

Hilde_92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:18

Ik hoop voor je dat hij er snel mee op houdt,en nog veel succes

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 12:26

Dankje, ik hoop het ook, ik word gek van hem...

_Ilona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:29

Mijn tip is ook als hij gaat duiken rijd hem voorwaarts dan komen ze vanzelf weer omhoog als het goed is. En verder ja wat je al gaat doen he lessen!

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:29

Op de vorige foto loopt hij een stuk beter Dus je weet iig dat hij het kan, hopelijk is er niks lichamelijks en loopt hij binnekort weer zo

Succes nog, leuk paardje heb je

LotteAnna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:30

Hij drukt zijn rug ontzettend weg (maakt 'm bol) dat is wat er vooral heel erg opvalt aan dit plaatje, idd ff checkup tandarts maybe fysio?!

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:33

ik vraag me dan ook af of er niks medisch aan de had is? aangezien hij vorige keer nog zo lekker liep en die verschillende foto's echt zo'n ander beeld geven (het lijkt wel een ander paard)

succes ermee

foto waar hij wel lekker loopt is echt super!

linky

Re: King @ stinkmodder (kan het geen work noemen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:43

Een paard probeert eigenlijk NOOIT om "onder het werk uit te komen" tenzij er iets aan de hand is; meestal is het een schreeuw om hulp omdat de ruiter de eerste zachte roepjes om hulp (meestal onbewust hoor!) heeft genegeerd.
Leg om te beginnen je zadel eens goed ACHTER het zweetblad, het ligt op deze foto's te ver naar voren. En ga met duim aan de ene kant en wijsvinger aan de andere kant van de ruggegraat eens met een beetje druk van voor naar achter over zijn rug; reageert hij daar op?
Is hij misschien gegroeid en wordt je zadel te smal?
Er zijn zoveel oorzaken voor dit gedrag, zoek het alsjeblieft niet in ONWIL van je paard en zoek goede hulp van een fysio o.i.d.!
Succes, ik hoop dat je een oplossing vindt!

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:52

LotteAnna schreef:
Hij drukt zijn rug ontzettend weg (maakt 'm bol) dat is wat er vooral heel erg opvalt aan dit plaatje, idd ff checkup tandarts maybe fysio?!

De rug wegdrukken is iets anders dan em opbollen.

Zodra je paard naar beneden schiet dien je been te geven! Het tempo te verhogen, zijn aandacht te vragen en als het goed is komt hij dan weer omhoog.

Ik heb het ook met een hengst waarmee ik men. Die duikt dan enorm, maar als ik wat geluid maak en em naar voren rijd, dan komt ie weer omhoog.

Zelf hangen/terugtrekken/tegenhouden heeft absoluut geen zin.

Wat hij eigenlijk doet is de druk van het werken ontwijken.

Ik zou als ik jou was niet meteen een DA of een fysio erbij halen. Vaak is het rijtechnisch en niet medisch. Als hij na een paar weken niet verbetert zou ik er wel iemand bij halen...

@Linky: sommige paarden vinden het gewoon moeilijk en proberen er daarom 'onderuit' te komen. Hoewel, er zijn er wel degelijk die ook gewoon echt niet willen! Het paard op de bovenstaande foto's is volgens mij gewoon wat aan het testen

Bombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 12:57

Als mijn paarden dat doen dan laat ik ze gewoon altijd even schrikken met mijn been, ik pak ze dan gewoon even fel vast en rijd ze voorwaarts, en daarna weer rustig terug, zodra ze dan duiken rijd ik ze weer voorwaarts, misschien iets om te proberen, maar je zal zelf ook al wel het één en ander geprobeerd hebben. Idd gewoon lekker weer gaan lessen dan komt alles wel weer goed! Succes

Soph12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 14:34

Pletje123 schreef:
LotteAnna schreef:

De rug wegdrukken is iets anders dan em opbollen.

Zodra je paard naar beneden schiet dien je been te geven! Het tempo te verhogen, zijn aandacht te vragen en als het goed is komt hij dan weer omhoog.

Ik heb het ook met een hengst waarmee ik men. Die duikt dan enorm, maar als ik wat geluid maak en em naar voren rijd, dan komt ie weer omhoog.

Zelf hangen/terugtrekken/tegenhouden heeft absoluut geen zin.

Wat hij eigenlijk doet is de druk van het werken ontwijken.

Ik zou als ik jou was niet meteen een DA of een fysio erbij halen. Vaak is het rijtechnisch en niet medisch. Als hij na een paar weken niet verbetert zou ik er wel iemand bij halen...

@Linky: sommige paarden vinden het gewoon moeilijk en proberen er daarom 'onderuit' te komen. Hoewel, er zijn er wel degelijk die ook gewoon echt niet willen! Het paard op de bovenstaande foto's is volgens mij gewoon wat aan het testen

hier ben ik het helemaal mee eens!

Rug wegdrukken is overigens de rug hol maken zodat de spieren in de bovenlijn niet hoeven te rekken.

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 14:41

ik heb een vermoeden dat hij enorme tandpijn heeft en haken heeft
met geringe contact in de mond kan al pijn doen
laat een tandarts komen
en als je rijd stoor hem niet hou de teugels op contact en laat hem actief voorwaarst gaan
als die je hand opzoekt toch ontspannen maar verder niks vragen dan is de aanleuning er ook

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 14:55

Oplossing: laat hem idd controleren door een dierenarts/tandarts

En anders neem je les?

gebruiker002

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 15:00

liza van loon schreef:
Oplossing: neem les!

(zie dat je die zin al hebt aan gepast)
als je iets terug scrollt zie je hoe die eerder liep en dat ziet er goed uit

Ik denk dat hij of aan het ouwehoeren was.

of daadwerkelijk lichamelijk ergens last van heeft, misschien de tanden?

de vorige foto ziet er iig goed uit.

Vickelientje

Re: King @ stinkmodder (kan het geen work noemen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 16:47

Zou het kunnen dat ie geen contact dúrft te maken met je handen? Met mss een oorzaak als...last van het gebit?
Ik zou gewoon eens een tandarts langs laten komen...dan kun je daar wat aan laten doen of je weet zeker dat het daar niet aan ligt

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 17:06

Ik vind het toch wel opvallend hoeveel mensen meteen denken dat het dier ziek of ongezond is!

Waarom?

EDIT: 'gewoon even' een tandarts laten komen kost ook euro's..

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 17:13

Als het zo slecht ging, waarom plaats je dan foto's hier op bokt?