sweet_gait schreef:Hij is nu 18 en word in juni 19 jaar.. Zal het daar aan liggen? Hij is heel snel (new forest/arabier)
Ik denk niet dat het dan daar aan ligt. Een paard bij mij op stal is 19, en die start nog wedstrijden en ze wordt elke dag gereden.
Wat Spoec zegt, over waarom je niet mag longeren van je vader, snap ik ook niet. Want je vader wil dat jij VEILIG op je paard zit, en wil dat er niets gebeurt. Het enigste wat je voor longeren nodig hebt, is een longeerzweep (evt.) en een longeerlijn. Een longeerlijn is niet zo duur, dus dat kan je makkelijk kopen
Als je dan 10 minuutjes longeert voordat je er op gaat, zal hij zijn energie voor een gedeelte kwijt zijn, en luistert hij misschien wat beter naar je.
Je zei dat je niet aan een lange teugel kan rijden, maar je kan het wel proberen door eerst met een normale lengte teugel te rijden, en elke keer een heel klein beetje langer laat worden. Gaat ie wat harder, neem de teugels dan weer op maat. Maar als hij elke keer zo'n sprint neemt, ben je echt niet de baas over je eigen paard. Ik zou dan toch eerst heel duidelijk laten maken wie hier de baas is, en geef hem evt. een tikje met de zweep of geef hem op zijn kop met een strenge, kwade stem.
Succes