help wat moet ik doen als ik wedstrijden gaat rijden!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Debortje_

help wat moet ik doen als ik wedstrijden gaat rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 11:44

ik wil graag wedstrijden rijden met mijn pony,
meestal is het toch op een grasveldje??
nou als ik buiten op een afgelegen grasveldje rijdt, dan probeer ik netjes te gaan rijden.. maar dat wilt hij niet ( wilt niet aan de teugel, wijken, met strekken springt die gelijk in galop) het word dan heel slordig.
hij is dan gewoon te gespannen, zou dat ook zijn op wedstrijden?

tips om het wat ontspanner te maken??

groetjes ilovepebbles

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 11:46

In het buitenseizoen rij je doorgaans op gras ja, maar in de winter gewoon in binnenbakken.

De enige remedie is oefenen, oefenen en nog eens oefenen!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 11:47

99% kans dat je pony op wedstrijd idd ook gespannen wordt, van alles wat er te zien is en al die andere pony's om hem heen. Gewoon veel oefenen in vreemde omgevingen, dan gaat dat wel wat beter. Hou er rekening mee dat je op wedstrijd vrijwel altijd wat minder rijdt dan thuis dus dat je je heel goed voorbereidt

Debortje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 11:55

okee bedankt dan ga ik maar goed oefenen buiten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 12:11

Vraag je instructeur of je een paar keer op gras kan lessen, dat kan al een hoop schelen. Leer je z'n aandacht vasthouden!
Succes, en veel plezier!

Debortje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-06 12:13

Sonja schreef:
Vraag je instructeur of je een paar keer op gras kan lessen, dat kan al een hoop schelen. Leer je z'n aandacht vasthouden!
Succes, en veel plezier!

ik sta op een pensioen stal en daar zijn geen lessen

lovin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:54

ken je niet iemand die je erbij kan helpen (dus kan fungeren als instructeur/ice) zal vast wel iemand op je pensionstalling zijn die gediplomeerd is of die je er in ieder geval mee kan helpen

tot die tijd idd gewoon blijven oefenen ...net zolang tot het lukt ...

succes ermee

blackarrow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 17:21

he,
niet alle buitenwedstrijden zijn op gras, er zijn ook stallen waar het op zand is, dus kijken goed in de ronde waar dat eventueel bij jou in de beurt is....
en zoek een terein uit waar je nog nooit geweest ben. het kan namelijk ook zijn dat je pony zo overdonderd is dat hij helemaal niets of minder doet, dat had ik ook met mijn paard die was ergens ander braver als thuis

succes er mee.
liefs kim.

d0nt_kn0w

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:02

stukje gras afzetten met lint, zodat jij weet dat je niet verder kan, en je pony.
maar verwacht vooral niet, dat hij de 1e keer snapt, dat hij nu zo moet gaan werken.
leer hem eerst wennen.

areke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:12

ilovepebbles schreef:
Sonja schreef:
Succes, en veel plezier!

ik sta op een pensioen stal en daar zijn geen lessen

er is toch vast wel iemand in de buurt die lessen geeft ik rij ook een paardje dat op een pensionstal staat maar ik heb iemand van buitenaf die mij les geeft misschien dat je ergens een advertentie neer kan hangen ofzo met de vraag of iemand je wil helpen

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 19:08

Ik zeg ook, oefenen... Zo kun je jezelf leren hoe met het enthousiasme van je pony om te gaan. Je leert hem kennen, weet wat je kan verwachten en waarschijnlijk krijg je op den duur beter controle..

Gewoon even briefje bij de plaatselijke supermarkt met een oproep of hier op bokt.. Waar een wil is is een weg en dan is iemand die je hierin kan begeleidn wel te vinden

carlijn83

Re: help wat moet ik doen als ik wedstrijden gaat rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:47

Jouw pony vind het gewoon vreemd om nu op een open veldje te rijden ipv een omheinde bak.
Jullie moeten daar gewoon ervaring in krijgen. Dus lekker vaak oefenen, gewoon lekker daar gaan rijden. Nog niet meteen proberen om al netjes de oefeningen uit een proef te rijden maar gewoon lekker trainen. Dan zal ie dat steeds normaler vinden om daar te werken en dan kun je ook eens een proefje oefenen daar.
Als dat goed gaat kun je eens proberen om ergens in de buurt te oefenen op een ander veld of een oefendressuur of als er concours in de buurt georganiseerd wordt kun je eventueel in overleg daar misschien gaan rijden. Nog niet voor de wedstrijd maar gewoon voor de ervaring.

Debortje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 10:32

oke alvast bedankt allemaal , er is wel een vrouw op stal die weleens bij de bak staat en me advies geeft