Dragen "achterhand"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maayke

Dragen "achterhand"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 18:06

Als ik bij mijn paard ga doorzitten,gaat mijn beeste achter sneller lopen,omdat hij zo graag wil werken wil hij nog meer zijn best doen..alleen ik wil hem juist laten "dansen" dat hij achter rustig en gedragen door blijft lopen en ik tact,

Weten jullie leuke oefeningen,om mijn paard te laten wachten,en dat hij zijn achterhand meer gaat gebruiken

Elmond

Re: Dragen "achterhand"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 18:08

Ik denk dat het ook hier belangrijk is om overgangen te maken. In draf bijvoorbeeld een paar passen iets ruimer, dan gewoon tempo...en vervolgens een paar passen weer heel erg opvangen. Ook lijkt het me goed om schijnovergangen naar de stap te rijden. Verder natuurlijk gewoon oefeningen om die achterhand aan het werk te zetten lijkt me. En vooral ook met doorzitten oefenen, oefenen en nog eens oefenen.

Mungbean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 18:49

Schakelen, heel veel schakelen en eenvoudige wissels maar niet te korte stukjes zoals je zou doen bij een flegmatieke. Bij overgangen terug, pas dan op dat de stap zuiver is voordat je weer aandraaft/gallopeerd, ijverige paarden vergeten vaak in stap de pas af te maken. Bij te hard stappen kan een arbeids keertwending uitkomst bieden. Zig zag wijken, helpt ook om ze niet vast vooruit te laten denken (en dus harder te lopen)