Mijn fjord (toen nog mijn verzorgpony) heeft 2 jaar geleden een peesblesure in haar schouder gehad. Op advies van de dierenarts heeft ze een paar maanden rust gehad en daarna mochten we het weer gaan opbouwen. Net als het paard van je vriendin was ze erg veranderd. De mensen van wie ze was vonden het aanstellerij en ze moest gewoon bereden blijven worden. Omdat ik zelf het idee had dat er toch nog steeds iets niet goed zat heb ik toen een fysio laten komen. Zij kwam tot de ontdekking dat ze nog steeds last had van die schouder, maar vooral van haar andere schouder!
Omdat ze de schouder met de peesblessure wou ontlasten is ze anders gaan lopen en daardoor heeft ze haar andere schouder en ook haar rug overbelast.
Ik weet niet wie dat paard weer heeft goedgekeurd. Maar als dat door een DA is gebeurd zou ik het paard nog een keer na laten kijken door een osteopaat of een fysiotherapeut. Die hebben daar over het algemeen veel meer kijk om dat een dierenarts.
Ik denk dat ze nog steeds wel ergens pijn heeft en als de pijn weg is wordt ze ook wel weer vrolijker. Staat ze wel gewoon elke dag in de wei?