oefendressuur, klasse B

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saantje

oefendressuur, klasse B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 10:52

Ik rijd 7 maanden op een 6- jarige Fries. Ik wil graag met haar gaan starten. Maar er moet eerst nog wat veranderen aan de galop. Ze gaat daar nog veel te hard in. Gisteren heb ik voor de eerste keer met haar meegedaan aan een oefendressuur. Ik was erg trots op haar! Ze had nog nooit eerder bij zoveel paarden gelopen. (Ik rijd eigenlijk alleen maar thuis en in de bossen). Ze reageerde heel goed op de andere paarden. In de ring moest ze natuurlijk wel even wennen.

De galop heb ik niet gedaan, omdat ze nog net iets te hard gaat. Ze heeft ijzers waar geen stiften in kunnen. Het werd gehouden op gras en wou niet onderuit gaan.

De eerste proef ging eigenlijk beter dan de tweede. In de tweede proef was ze heel erg kijkerig. Het tweede gedeelte van die proef ging ze zich wel meer ontspannen.

inrijden
Afbeelding

eerste proef:
die oortjes
Afbeelding

Afbeelding

hier loopt ze al veel minder gespannen
Afbeelding

Afbeelding

fijne ontspanning
Afbeelding

de tweede proef
Afbeelding

Afbeelding

In deze hoek zat constant een konijn. Catherina's aandacht ging daar natuurlijk wel naar uit. Dat witje vlekje is het konijn.
Afbeelding

binnenbeen heb ik hier te veel naar achter
Afbeelding

dit moest middendraf voorstellen. Als ik overga tot middendraf loopt ze vaak niet meer rond en kan ik haar niet goed meer recht stellen. Als commentaar kreeg ik ook: meer hals en meer verruimen.
Afbeelding

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 11:00

Wat waren je punten?

Leuk paardeje hoor!

Chupa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:13

Is toch goed voor een oefenwedstrijd! Leuk paard, wat waren je punten? Ik rijd zelf een halve Fries en ik herken wel wat in de foto's wat de draf betreft. Bij de foto waar boven staat de tweede proef, dan gaat ie lekker hard draven, nek er op en als dat een beetje overdreven gaat is 't net een tuiger, bij die van mij dan

Saantje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 16:33

depunten waren niet opgeteld, omdat ik de galop niet deed. Enals je de galop niet doet,gaan er sowieso 42 punten vanaf.
De jury vond Catherina ook een erg mooie Fries. Dat was het eerste wat ze zeiden. Ik had redelijk veel zevens en zessen. Er zaten ook wel vijfjes tussen. En een 8 voor de verzorging bij beide proeven. Voor voltes rijden had ik een paar keer een 5. Dat was erg jammer. De jury zei dat het kwam omdat ik de raakpunten niet goed had, waardoor ik onnodig punten laat liggen. Daar maar eens even op oefenen. Want de voltes reed ik wel ontspannen, maar de raakpunten waren niet goed.Maar ik was erg blij voor zo'n aller eerste keer.

tumtummie

Re: oefendressuur, klasse B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:40

Wat een mooie fries en die punten komen gerust nog wel en thuis gewoon lekker oefenen op de galop dan komt het vast helemaal goed met jullie!

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 16:44

Ziet er goed uit, je mag der alleen wat langer en ronder van voor rijden. Terug laten komen, en tempo kun je met je zit

Saantje

Re: oefendressuur, klasse B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 21:47

Bedankt!
normaal rijd ik haar ook iets ronder, maar dit was haar eerste keer en ze vond de omgeving wel heel erg interessant.

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:27

IK zou trouwens ook daar gaan starten met mijn paardje, alleen ze pakt de officieele wedstrijden nu zo fijn op dat ik het niet meer nodig vond.

Wel echt super fijn heh om daar te kunnen oefenen.