Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sisco4life schreef:**volgt**
meneer rijd een rechthoek ipv volte op rechterhand
Riannee schreef:Ik zou niet meer rechts doen dan links eigelijk.. Gewoon heel veel overdreven hulpen geven en voltes halve baan rijden.. Daar krijg je wel stelling van en misschien reageert ze dan ook beter op je been.. Ik weet het anders niet, sorry! Maar succes..
Wat is dat
superhaffies schreef:ow, oke. maar kan het niet zo zijn dat de rechter spieren in de nek langer zijn dan de linker? dus als je meer rechts rijd rek je de linker een beetje meer ???????????
Miriano schreef:Die van mij pakt namelijk daarbij ook vast.
Je kan 1 keer in de week (ofzo) eventjes longeren, om haar soepeler te maken.
Met rijden veel voltes etc. Veel rechtsom.
Ook wel afwisselen natuurlijk, anders worden de spieren te moe.
Het heeft ook wel wat tijd nodig!
bedankt voor alle tips
Kiamyd schreef:Wat je kunt doen is op z'n moeilijke kant, (dus rechtsom) contrastelling rijden, en wat vooral ook belangrijk is, is dat je zelf recht op je paard zitten. Het is namelijk heel snel het geval doordat je paard naar linksgebogen is hij jou naar de rechterkant op zijn rug duwt. Laat hier eens iemand naar kijken hoe je op je paard zit. Je kunt ook eens een kijkje nemen op www.hoefkatrol.com en www.paardenbegrijpen.nl. Daar staan wat handige feitjes en tips.