3-jarige ruin aan de teugel !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paradox_

3-jarige ruin aan de teugel !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 15:08

hallo bokkers,

Na hard werken is het eindelijk gelukt mijn paard Paradox aan de teugel te krijgen. Het is gelukt samen met mijn instructeur. Hij heeft zelfs gesteigert bij hem Hier zijn wat leuke foto's die gemaakt zijn door mijn " prive fotograve" NuggT at bokt. leuk commentaar is altijd welkom

Afbeelding
kijk hier is hij aan de teugel

Afbeelding
even van dichtbij

Afbeelding
at work

Afbeelding
kijk vooral niet te blij paradox

Afbeelding

Afbeelding
kijk wat valt het licht toch weer mooi

Afbeelding
bijna in de spaanse pas

Afbeelding
heel mooi

Afbeelding
beetje schuin vind je niet

Afbeelding
eindelijk oortjes naar voren

Afbeelding
wat een beauty

Afbeelding
tja verzin zelf maar wat...

Afbeelding
oeps ik ben onthoofd, stomme fotograaf (hou nog wel van je hoor)

Afbeelding

Afbeelding
braaf beest

Afbeelding

Afbeelding
Tessa ga zitten (dat ben ik dus)

Afbeelding
leuke manen maar die oren

Afbeelding
super paard flying hair

Afbeelding
hij is denk ik beetje moe

Afbeelding

Afbeelding
kijk die nek!!!

Afbeelding
fotograve NuggT zegt: Wat zit daar nou op dat paard?

Afbeelding
beetje gekke bui

Afbeelding
deze is mooi

Afbeelding
de aller mooiste dit is nou zijn hoofdje

Afbeelding
nog een mooi hoofdje

Afbeelding
hier hadden we hem net afgespoten dus zette ik mijn fotograve er maar even op

Afbeelding
ze is wel stoer want ze rijdt zonder zadel en zonder hoofdstel

Afbeelding
nou wij gaan weer

brichies??

Pollewoppy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:13

wat ziet dit er ontzettend braaf uit voor een 3 jarige. Ik vind het een leuk diertje. veel plezier ermee.
Ik hou normaal gesproken helemaal niet van langere manen, meestal vind ik het er onverzorgt uitzien, maar bij jou paardje hoort het gewoon. die krullen erin zijn zo leuk.

anniek_uc

Re:

bij foto 2 heb je buitenteugel helemaal los hangen

probeer je handen niet vast zetten..
veder leuk beestje ziet er netjes uit veder

Savannah__

Re:

ik vindt je handen egt een vreselijk zicht, en prObeer wat rechter op te zitte

lascolover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:14

mooi beestje! goed zeg dat je hem er door heen hebt! iki heb de mijne er nu ook net doorheen ...gelukkig maar nog veel succes met je mooie paardje!

IndezzW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:15

leuk dat het je is gelukt, maar paardrijden draait niet alleen om aan de teugel lopen he verder zie ik dat je je handen heel erg kantelt (waarschijnlijk doordat je hem aan de teugel wilt hebben) en je zit een beetje naar voren, probeer je armen trouwens ook netjes aan je lichaam te houden en niet helemaal voor je uit te steken (dit zijn alleen maar tips he, niet afkraken) verder vind ik het er netjes uitzien hoor, succes met oefenen!!!!

Veseosunce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:17

Wow wat een pianohandjes ziet er leuk uit maar leuk dat hed gelukt is..

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:17

Probeer hem eens van achter uit naar voren te rijden. Je rijdt hem zo helemaal op zn kop! Zo zonde, want het is volgens mij best een leuk ding. Probeer je handen niet op de manenkam vast te zetten en je armen gebogen langs je lichaam te houden. Probeer hem ook niet met je hand 'aan de teugel' te rijden, maar geef hem flink been en laat hem maar voorwaarts gaan en het uitzoeken. Hij komt vanzelf naar beneden!

Paradox_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-06 15:17

oke ik zal eraan werken en lascolover jij ook veel plezier met jou beestje

NuggT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:20

Leuke foto's Tess (al zeg ik het zelf )

Veel succes met de les van vanavond en ik spreek je morgen.
Kus.

jasmijn78

Re: 3-jarige ruin aan de teugel !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:21

M.i. moet de nadruk bij een 3-jarige toch op het voorwaarts rijden en het op eigen benen laten lopen liggen. Niet op het 'in het krulletje lopen'. Het ziet er vrij geforceert uit.

Leuk paardje wel.

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:21

Leuk paard.

Ik heb wel commentaar over hoe jij je paard aan de teugel rijdt. Je zit heel erg naar voren en drukt je handen omlaag om zo je paard aan de teugel te rijden. Dit is de verkeerde manier. Rechtop blijven zitten en je handen boven de schoft houden.

Om je paard nageeflijk te krijgen kun je aanvragen en weer loslaten. Uiteindelijk zal je paard de hand naar beneden volgen en hoef jij je hand niet naar beneden te doen, zoals nu, waardoor je het paard aan de teugel trekt. Je paard moet van achter naar voor lopen en niet omgekeerd.

Ik hoop dat je er wat mee doet omdat het zonde zou zijn van zo'n leuk jong paard.

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:22

Leuk dat je zo blij bent! Daar gaat het om bij paardrijden toch, dat je er blij van wordt?

Probeer zelf je rug niet zo hol te maken, zeker op de eerste foto's doe je dat. Los van het feit dat het niet een correcte manier van zitten is kun je serieus last van je rug krijgen daardoor (ik spreek uit ervaring).

Verder vind ik dat je paard te diep loopt om het moment dat hij 'aan de teugel' loopt. Probeer zijn neusje er meer uit te rijden. De neus moet iets voor de loodlijn of anders op de loodlijn zijn maar mag er niet achter komen. Zeker niet bij een jong paard wat je nog aan het beleren bent!

Veel plezier en suk6 nog!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:23

Afbeelding

het lijkt op deze foto alsof je hem heel erg in de krul trekt door je handen langs zijn hals te houden. Voor de rest ben ik het met IndezzW eens: het draait er echt niet om of je je paard aan de teugel kan laten lopen.

Verder wel een heel leuk paardje met een leuke uitstraling.

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:23

Idd, VValar heeft goed commentaar gegeven ben ik het mee eens. Verder een leuk dier zeg ! Kan leuk lopen

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:24

aan de teugel rijden is niet het belangrijkste weet je
en als hij bij je instructeur heeft gesteigert toen hij het vroeg wil ik niet eens weten hoe hij het vroeg

maar een mooi beestje hoor
als hij ontspannen loopt zal aan de teugel wel vanzelf komen

Loeser

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:25

commentaar is al gegeven voordat heel bokt hier overheen valt!

Mooie pony!

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:27

Waarom is dat zo belangrijk dan? Ziet er wel mooi uit alleen de volgende keer je handen van je knieen afhalen, rechtop gaan zitten en iets meer ontspanning zoeken.

Wel mooi beestje inderdaad.
Laatst bijgewerkt door Jasmijn159 op 11-05-06 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Zesiram

Als het zo´n gevecht is om het paard aan de teugel te krijgen denk ik toch dat het niet helemaal op de goede manier gebeurt. En zeker niet als dat beestje nog maar drie jaar is. Zoals hierboven al is gezegd: laat hem eerst op eigen benen lopen en lekker ontspannen.
en je handen Je trekt hem echt in de krul.
Het is trouwens wel een leuk paard!

kylah

Re:

probeer naast de tips van de andere eens je binnenhand te ontspannen. dus buitenhand altijd erbij houden en met je binnenhand lekker spelen. die teugel mag best iets losser hangen. laat hem je hand opzoeken in plaats van jij zijn mond

succes!

sax89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:29

leuk paardje.
let inderdaad op je houding.
en verder commentaar is al gegeven

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:33

pumbaa_nr_1 schreef:
Na hard werken is het eindelijk gelukt mijn paard Paradox aan de teugel te krijgen.
Het is gelukt samen met mijn instructeur.
Hij heeft zelfs gesteigert bij hem

Nu struikel ik toch wel een beetje over deze zin.

Heb je wel een gediplomeerde instructeur?

Een 3 jarig paard wat je aan de teugel wilt rijden behoort niet te steigeren. Daarbij krijg ik de gedachte dat het paard té veel aan de mond getrokken is waardoor het dier omhoog kwam uit protest.

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:36

Je paar dis erg mooi ja en zo te zien zit er wel potentie in. Juist daarom een extra reden om te zorgen dat je alles nu goed aanpakt en je paard een goede basis mee kan geven.

Ik vrees dat ook ik een iest minder leuke reactie heb dan je hoopt. Je paard loopt inderdaad aan de teugel, maar volgens mij niet nageeflijk. Je forceert hem teveel van voren (vandaar ook die strijd bij je instructeur misschien, een ontspannen nageeflijk gereden paard levert niet zoveel strijd).

Nogmaals, jij en je paard hebben best potentie, probeer dit ook om te zetten tot iets positiefs. Werk niet teveel met je handen en focus je niet teveel op voor en aan de teugel (je handen zijn alleen maar bezig met die knik in de hals krijgen, net als je hoofd die continu kijkt of ie alwel buigt). Rechtop, kijk naar voren en rijd je paard actief en voorwaarts op eigen benen. De nageeflijkheid komt dan wel. IS het niet binnen enkele weken dan is het pas na een half jaar en op zijn 4e levensjaar vanaf de basis verder uitbouwen naar nageeflijkheid is nog vroeg zat. Dat kan die strax zijn hele leven nog leren en doen..

Succes verder met je paardje en denk erom, hij is nog jong en dat is ie maar een keer

netam12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:37

Bij sommige foto's moet je even je handen wat hoger doen en lijkt inderdaad op die ene foto dat je aan het trekken bent.
Maar het is leuk paard en ook met veel uitstraling

leOnie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 15:38

mm.. op een 3 jarige ruin zonder cap? kan wel, als je je paard vertrouwd en dat hij niet zo maar ergens van schrikt, en probeer soms wat meer rechtop te zitten, verder ziet het er mooi uit!!