ze heeft er toch zin in!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jitske

ze heeft er toch zin in!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 22:16

vorig jaar heb ik geprobeerd om met mn zusje onze vzshet in te rijden. joy vond alles best, je kon gewoon op haar zitten en rondjes stappen, alleen draven doet ze niet. dus hebben we haar deze winter stil laten staan en afgelopen zondag gingen we kijken of ze er nu wel zin in had.

en het ging weer precies hetzelfde, je kon blijven zitten en stappen wat je wil maar draven deed ze niet. totdat ik voor de gein een mini-sprongetje neer ging zetten. zodra ze het sprongetje in de gaten kreeg zette ze het op een lopen en moest en zou ze eroverheen (was ze er net overheen draaide ze zich meteen om en wilde ze nog een keer haha). dus zo zie je maar weer, een echte springpony haha maar verder doet ze dus niks.

owjah, voordat er allerlei opmerkingen komen;
JA MIJN ZUSJE IS TE GROOT (vind ze zelf ook) MAAR ZE IS NIET TE ZWAAR!!!!! ze weegt maar 45 kg ofzo.

in heb begin snapte ze nog niet hoe ze over de sprong moes: maar ze ging wel:
Afbeelding

en zo hoort het dus:
Afbeelding

en als laatste ons springtalentje
Afbeelding

ik heb het al gezegd: ik hoef geen opmerkingen dat mn zusje te groot is, want dat is ook zo. maar ze is gewoon niet te zwaar dus ze hindert de pony niet met haar gewicht, en ze trekt haar benen gewoon zo hoog mogelijk op met springen zonder ze in haar zij te zetten (aansporen hoeft je toch niet meer, ze gaat hoe dan ook in volle vaart over die sprong heen )

tumtummie

Re: ze heeft er toch zin in!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:19

Wat een springtalentje zeg!

loverasta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:20

ow mja maar ik zou als ik jou was dan niet je zusje er op zetten het ziet er onvriendelijk uit sorry !

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 22:23

wat vind je er onvriendelijk uitzien als ik vragen mag? ze zit zonder zadel, dus daar kan ze geen last van hebben, we hebben haar met een halster gereden, dus er kan niet aan een bit getrokken worden en zoals ik al zei hindert ze de pony niet met haar benen. en de pony heeft de hele tijd haar oren naar voren. dus waar baseer je dat op?

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:26

tja, qua lengte ziet het er idd niet uit, sorry. Maar als je zusje idd maar 45 weegt en d'r benen flink optrekt. Heb ik er geen bezwaar tegen hoor (en wat had ik er anders tegenin te brengen )
een shetlander kan héél wat meer aan dan 45 kilo

Mjetterd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:29

ach ja ik zal dan maar geen commentaar geven over degene die erop zit. want dan word ik tog weer door half bokt uitgemopperd
het gaat er niet om wat voor hoofdstel of wat dan ook ze op heeft. maar het gewicht. enne soms is met zadel fijner voor het paard dan zonder

Mistiquee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:30

Leuk beesie
springt ook leuk!
Succes ermee

Eline_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:32

haha, kan je zus meelopen ofzo??

nouja, te groot inderdaad, maar als ze maar 45 kg is, dan kan het best. zolang ze er maar voor zorgt dat ze hem niet hinderd.

en misschien de volgende keer zelf erop gaan, dat zij jou tips geeft

tessyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:33

loverasta schreef:
ow mja maar ik zou als ik jou was dan niet je zusje er op zetten het ziet er onvriendelijk uit sorry !

hoe kan jij dat zien als je alleen de voorkant ziet

je shet kan het wel hebben dus ik heb er geen bezwaar tegen

en ze kan mooi springen hoor
mooie techniek

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 15:06

hej bedankt voor de leuke reacties!
@ superhaffies: we hebben wel een zadel, maar die is eigenlijk net te groot en ze legt alleen maar haar oren in haar rug als dat ding erop ligt dus voor haar is het zonder zadel fijner
@ Eline_: dat ik erop zou gaan is geen optie. ik ben 1.73m en weeg 67kg dus ik kan nog beter de pony dragen dan dat zij mij draagt