Ik rijd Chuwaz nu een jaartje en heb tot een paar maanden geleden nooit zoveel gereden. Ik vond andere dingen doen leuker en het ging ook niet echt goed.
Nu heb ik sinds een poosje les en gaat het wel beter, dus ben ik meer aan het oefenen.
Maar toch zijn we nog echt een rampencombinatie
Chuwaz is best een lastig paard om te rijden en ik ben absoluut geen natuurtalent. Sieltjuh op bokt was gisteren zo aardig geweest om foto's te maken van ons, en dat was toch best confronterend.
Maargoed, les helpt wel en we blijven vol goede moed oefenen!
Nathalie.
Ik ben heel blij met tips waar ik wat aan heb en zal er ook zeker wat mee proberen te doen! Maar aan 3x hetzelfde heb ik natuurlijk niets..

[1] Instappen en hem vlot aan het been maken, d.m.v overgangen en tempowisselingen.

[2] Idem

[3] En toen dacht ik €100,- op de grond te zien liggen

[4] Stilstaan, niet onze sterkste kant.

[5] Drafje, kijken of ik op het goede been zit

[6] Sexy hoor Chu
en die tenen van mij.. 

[7] Drafje.. Ik moet echt opletten dat ik niet zo snel naar voren ga hangen..

[8] Ik steek alvast m'n kapstokken uit voor het geval de fotografe haar jas op wil hangen

[9] Op pakken

[10] Waar gaat m'n been nu weer heen

[11] Kelly (m'n instructrice
) zegt dat ik een te strenge rechterhand heb. Met rijden is het moeilijk daarop te letten, maar op de foto's valt het me ook op. Hier kantelt Chu z'n hoofd een beetje, waarschijnlijk door te veel druk van rechts.
[12] Dan loopt Chu redelijk ontspannen, en dan ga ik weer raar doen met m'n voeten

[13] Weer die voet, en 't neusje had iets meer erbij gemogen.

[14] Dit heb ik dus heel vaak. Dan loopt hij een half rondje netjes en dan gaat opeens z'n neus weer naar boven.. En meestal krijg ik hem niet zo weer nageeflijk..

[15] Ik moet echt m'n handen wat hoger en verder naar voren houden..

[16] Galopje. Chuwaz gallopeerd niet bepaald fijn en ik heb moeite om netjes te blijven zitten. Hoewel het wel steeds beter gaat.

[17] Niet naar beneden kijken, trut

[18] Tussendoor even een drafje, ik kijk iig nog vrolijk

[19] En weer in galop

[20] Chuwaz door de bocht

[21] Rechtop zitten en meer contact met de mond, de teugels hangen hier een beetje in boogjes.

[22] Dit vind ik wel een fijn beeld geven. Ik zit netjes recht, heb m'n handen netjes op de plaats (behalve die strenge rechterhand dan
) en Chuwaz loopt redelijk netjes. Hij had wel iets actiever gemogen.
[23]

[24] Handen vooruit en hoger..

[25] Als Chuwaz nou eens wat meer naar beneden zou kijken en ik naar boven zou dat wel fijn zijn.

[26] Weer zo'n sterrekijk moment van Chu, hier hebben we nogal eens last van..

[27] En de laatste alweer..
En nog de foto's van de fotografe op hem at work, waar die naar mijn idee een stuk beter bij liep: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=586978&p=15209033#15209033

Chuwaz is al veel meer aan het been, dan voorheen (ook al mag het natuurlijk altijd nog meer, maar ik weet dat jullie daar hard aan werken) en ook ontspand hij al stukken beter.

Chuwaz valt echt op de voorhand en zet zun achterhand gewoon recht onder zich vandaar vooral.