No Doubt (ContangoxUlft) op Wedstrijd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenmeis1

No Doubt (ContangoxUlft) op Wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 12:42

Wanneer? Zondag 07 mei
Bij wie? RRJV St. Joris
Waar? Ridderkerk
Binnen of buiten? Outdoor
Ruiter? [***] [***]
Paard? No Doubt (op stal heet ze Navorite)
Starttijden? 15.45 en 16.00
Klasse? B, proeven waren B5 en B6
Punten? 178 en 180, ben tevreden!
Foto's? Gelukkig wel! Met dank aan mijn vriend Thomas en mijn vader Nico

Inrijden

Afbeelding
Hier pakte ik net mijn teugels op na het losstappen

Afbeelding

Afbeelding
Oho mn linkerhandje maar toch een leuke foto

Afbeelding
Jammer van mijn vliegende been, maar vind haar wel netjes lopen hier

Afbeelding
Poseren voor vriendlief

Afbeelding
Doorzitten zijn we aan het oefenen, vinden we beide erg moeilijk vandaar dat het er soms een beetje verkrampt uitziet.

Afbeelding

Afbeelding
Zoek Ilse en Valerié

Afbeelding
Ahum.. zou lachen pijn doen

Afbeelding
BOEM tegen de boom

Afbeelding
Mondgeluiden zijn niet toegestaan

Proef 1 - B5
Mevr. Buter

Afbeelding
AHHHH ik zie een jury - Rustig maar.. ze zal je niet bijten

Afbeelding

Afbeelding
En we scheuren vrolijk door

Afbeelding

Afbeelding
Hmm dit is een middendraf, maar ik mis een stukje paard??

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Spaanse pas

Afbeelding

Afbeelding

Proef 2 - B6
Dhr. Gravendeel

Afbeelding
Klaar voor de start..?

Afbeelding
.. AF!! Hier lig in dubbel om de jury en mijn lezer (Tulandro)

Afbeelding
Keeeeeep on smiling

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Thomas uitstappen door het park

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toelichting? Navorite is 11 jaar, ze heeft 6/7 jaar op de wei gestaan en heeft 6 veulens gekregen. Sinds 3 maanden is ze bij mij onder het zadel en zijn we weer rustig aan begonnen met trainen. Dat ik al wel wedstrijden start is puur voor de ervaring.
Ze vind sommige dingen nog een beetje eng (zoals een jury ) en daar moet ze doorheen komen.
We zijn vooruitgang aan het maken, maar leren iedere dag allebei weer nieuwe dingen!

Eigen commentaar?
- Mijn handen zweven soms op plekken waar het niet hoort
- Mijn benen idem
- Ze loopt soms een beetje uit elkaar, daar zijn we op aan het trainen.. ze wil soms nog niet accepteren dat ik bepaal hoe hard en waar we lopen daarom protesteert ze af en toe.
- Sporen rij ik normaal niet mee, dit zijn 30mm sporen en verder niet scherp ofzo. Ik reed er nu mee, omdat ze sommige dingen eng vond en dan niet meer reageerd op mijn 'gewone' been.

Graag commentaar, maar opbouwend en liever tips en trucs hoe het dan wel zo moeten dan alleen: het ziet er niet uit.

ps. Hoop niet dat er te veel en te grote fotos zijn, ik had er nog meer (150) en de grootte is al aangepast, maar als ik dat nog meer ga doen zie je de foto niet meer!

Frankinero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 12:49

Ziet er goed hoor, komt helemaal goed.
Ik zal wel even temmen voor de grote van de fotoos.

Daphna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 12:50

Ziet er mooi uit!! Goede punten!!

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 12:51

Zijn ze toch nog te groot?

Dat dacht ik wel.. balen ik krijg ze niet kleiner!

_Kimmm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 12:51

Ziet er leuk uit hoor elaine..

Jullie boeken steeds meer vooruitgang

Dustinlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 12:52

Wauw leuk beestje Elaine alleen de foto's zijn wel enorm groot
Maja jullie komen er wel dat weet ik zeker

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 12:52

Kimmie_girl schreef:
Ziet er leuk uit hoor [***]..

Jullie boeken steeds meer vooruitgang

Ja idd Ze gaat steeds meer accepteren en leren. Ze is heel leergierig en werkwillig.. maar een echte merrie! Af en toe heeft ze gewoon een eigen willetje en dan kan je beter stoppen

Waldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 12:54

Wow mooie foto's elaine...
Ik heb ook nog foto's van je geloof ik.
Hoeveel punten had je trouwens?
xxx

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 12:57

wat gezellig zo tussen de bomen, ziet er leuk uit hoor.

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 12:57

Staat bovenaan 178 en 180!

En ja in het park gaf wel een hele leuke en gezellige sfeer!

jaggie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:02

Ziet er al leuk uit hoor Elaine (beetje moeilijk kijken door de huge foto's). Je zegt het zelf al dat je handen niet helemaal goed staan, je speelt namelijk piano, uiteindelijk is het voor jouw en je paard makkelijk als je ze rechtop houdt, dan heb je veel meer beweging en kun je betere/duidelijkere hulpen geven (heb er zelf ook last van gehad). Je beenligging vind ik opzich nog niet eens zo verkeerd, vergeet niet dat je op een spring/vzhzadel zit, dan is je beenligging nooit zo mooi als op een dressuurzadel, let er wel op dat je je benen niet afsteekt, dan ben je kwa hulp namelijk niet duidelijk.

Het probleem wat je zelf aangeeft "dat ze uitelkaar loopt soms etc." dat is precies waar ik met mijn jonkie nu ook op aan het oefenen ben, veel overgangen rijden en tempowisseling, zodat jij de controle houdt over het hoe en wat en dat ze je hand goed accepteert.

Verder vind ik het een erg leuk paardje, die frontiem staat haar erg stoer, waar ik me wel een beetje aan stoor (haha sorry ben lekker irritant vandaag) is dat je neusriem en frontriem scheef zitten. Vind het bij mij eigen paarden ook niet uitzien als het scheef zit. Maar ach dat zijn maar details.

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 13:05

jaggie schreef:
Ziet er al leuk uit hoor [***] (beetje moeilijk kijken door de huge foto's). Je zegt het zelf al dat je handen niet helemaal goed staan, je speelt namelijk piano, uiteindelijk is het voor jouw en je paard makkelijk als je ze rechtop houdt, dan heb je veel meer beweging en kun je betere/duidelijkere hulpen geven (heb er zelf ook last van gehad). Je beenligging vind ik opzich nog niet eens zo verkeerd, vergeet niet dat je op een spring/vzhzadel zit, dan is je beenligging nooit zo mooi als op een dressuurzadel, let er wel op dat je je benen niet afsteekt, dan ben je kwa hulp namelijk niet duidelijk.

Het probleem wat je zelf aangeeft "dat ze uitelkaar loopt soms etc." dat is precies waar ik met mijn jonkie nu ook op aan het oefenen ben, veel overgangen rijden en tempowisseling, zodat jij de controle houdt over het hoe en wat en dat ze je hand goed accepteert.

Verder vind ik het een erg leuk paardje, die frontiem staat haar erg stoer, waar ik me wel een beetje aan stoor (haha sorry ben lekker irritant vandaag) is dat je neusriem en frontriem scheef zitten. Vind het bij mij eigen paarden ook niet uitzien als het scheef zit. Maar ach dat zijn maar details.

Ik rij wel op een dressuurzadel een prestige top dressage. Het is geen superzadel voor mij, maar ik heb het paard met mijn moeder en omdat zij de meeste steun nodig heeft hebben we een zadel uitgekozen gericht op mijn moeder.

En tja je zegt het zelf al, jij rijdt een jong paard.. ik rij er wel 1 van elf, maar heeft 7 jaar stilgestaan.. zit je ook op een 4-jarige dus inderdaad een kwestie van trainen, maar dat gaat steeds beter.

En de frontriem is heeel erg blingbling he
Dat het scheef zit kwam ik net ook achter op de fotos, zelf heb ik het niet gemerkt met rijden/opzadelen/oid

bedankt voor je opmerkingen!

More

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:17

Leuk paardje !
Het ziet er goed uit hoor!
Sommige fotos zijn erg groot, en ik zie alleen maar de fotos van het inrijden !!
De rest kruisjes, jammer...

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:38

Dit zijn er teveel en te grote foto's, ik stel voor dat je even een nieuw topic maakt met maximaal 15 foto's, en alleen foto's van 640x480 of kleiner. De rest kun je als links neerzetten.

Hier een slotje.