naar binnen vallen in galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

naar binnen vallen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 16:59

noob valt dwars door mijn binnenbeen heen in galop. Heb al veel geprobeerd:
- eerst pas opzij voor het weggalopperen
- teugelplaatsing duidelijk naar 'buiten'
- binnenbeen er goed aan
- zelf niet naar binnen hangen

ben nu even zelf aan het klooien, want instructrice is op vakantie. Wil goed de proeven oefenen en haar laten zien dat we tijdens haar vakantie echt vooruit zijn gegaan! tips?

Rocco1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:29

zo te horen valt hij gewoon tegen je binnenbeen aan. je kunt er een zweepje bij pakken en als hij dus naar binnen valt je buiten teugel eraan houden en met je zweepje een tik geven op zijn binnenschouder. als hij niet reageerd gewoon weer een tik... natuurlijk ook gewoon je benen eraan.
bij mijn paard helpt het goed. hij weet precies wat ik bedoel met het zweepje.

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 17:35

maar je zegt dus dat ik tegen zijn schouder moet tikken met de zweep? ik heb namelijk het idee dat hij aan de achterkant zeg maar naar binnen valt.
Ga het in ieder geval wel morgen eens proberen. kijken of het wat oplevert!

sweetheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 17:38

je kan ook een tikje geven achter je been. Probeer anders binnen stelling te vragen op de rechten stukken. Moet je zelf maar eens proberen als je je hoofd naar binnen draait, dan draai je je kont automatisch naar buiten (wel zorgen dat niemand je ziet als je dit probeert ), zo werkt t bij een paard ook dan zet ie zijn achterhand weer goed, en dan kan je weer recht stellen. Snap je?

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 17:41

oke sweetheart, dat is ook een goede om te proberen! pff.. heb weer een hoop om te oefenen!

Rocco1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:02

benangelique schreef:
maar je zegt dus dat ik tegen zijn schouder moet tikken met de zweep? ik heb namelijk het idee dat hij aan de achterkant zeg maar naar binnen valt.
Ga het in ieder geval wel morgen eens proberen. kijken of het wat oplevert!

valt hij helemaal naar binnen of allen met zijn achterhand.. als hij dwars door je binnenbeen heen loopt heeft hij er gewoon geen respect voor. tikje met de zweep wil meestal wel helpen.. je hoeft hem niet af te slaan maar een klein tikje dat ie snapt wat de bedoeling is.
als hij met zijn achterhand naar binnenvalt tikje op zijn achterhand. wie weet helpt het !

Daisies

Re: naar binnen vallen in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 18:07

Ik zou ff tikje tegen been aan geven, en goed drijven aan binnekant. zeker geen stelling naar buiten nemen. want dan kantelt die nog meer lijkt me (zo is het bij mijn paard in iedergeval) en goed oefene met recht stellen.

mirkip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 19:37

Je binnenteugel eraan houden (dus inderdaad GEEN stelling naar buiten). Niet te veel tegen gaan sturen. Probeer eens je gewicht naar de buitenkant te verplaatsen en je binnenteugel eraan te houden. (natuurlijk ook je buitenteugel er wel bij houden he!) zodat ie als het ware opzij naar de hoefslag toe gaat.
Goed je binnenbeen erbij houden!

Samzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:27

als ik dit verhaal zo hoor heeft het paard nog moeite met zijn evenwicht (correct me if I'm wrong) in dat geval moet je gaan werken aan de rechtgerichtheid en het lopen op vier benen van je paard. Galopeer vooral korte en rechte stukken en niet te lang achter elkaar.

Succes