Schuin lopen...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yv0nnee

Schuin lopen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 17:18

hoi,,

Mijn pony begint steeds schuiner te lopen, ik heb het tegen de instructeur gezegt en hij zegt dat ik veel voltes op de 'moeilijke kant' maken om zo zijn spieren in zijn hals sterker en losser te maken. Ook krijg ik hem steeds moeilijker aan de teugel,,wat moet ik nou doen?? Alleen maar proberen recht te stellen en voltes maken?? Wie heeft er nog tips?

josiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:33

hoe bedoel je met schuin lopen??? z'n hoofd gekanteld of z'n hele lichaam?? Als ik een paard rij die met z'n hele lichaam scheeft loopt ga ik op de binnenhoefslag rijden zodat ie niet naar de wand of omheining van de bak trekt. zo leert ie rechtdoor te lopen en wat vooral belangrijk is dat jeje paard op twee teugels hebt lopen!

yv0nnee

Re: Schuin lopen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 19:54

Op de rechterhand krijg ik hem moeilijk door de hoeken over de hoefslag, hij kijkt zeg maar altijd naar buiten...

Ludo_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:57

Doet mijn paard ook! Maar ik denk dat het bij hem eraan licht doordat hij zo dik is..

madacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:36

Binnenbeen eraan houden, en inderdaad op de moeilijke kant rijden, om zijn spieren soepeler te laten worden. Is longeren met een pessoa niets voor jou en je paard?

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:11

je paard klinkt scheef. kijk eens op www.hoefkatrol.com/ of pb Bets hier op bokt even, zij kan je veel dingen vertellen en uitleggen hierover.

Bets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:30

Rechtrichten en paard actief maken in de achterhand. Elk paard heeft lange en korte kant (natuurlijke buiging noemen ze dat) je gaat aan de hand van informatie die je krijgt van je paard (welke kant van teugel heb ik meer druk, op welke kant loopt paard tegen mijn been aan, op welke kant plakt hij tegen bakrand of valt hij juist naar binnen, welke kant laat paard mij lager zitten) kijk je wat de natuurlijke buiging van paard is en dan ga je de korte bespieringskant oprekken en dus rechtrichten. Door middel van juiste drang naar voren zal je paard tot gelijke aanleuning komen en zal paard kunnen gaan ontspannen, de buikspieren gebruiken zodat hij rug kan ontspannen en zal vwnw kunnen gaan lopen.
Op www.paardenbegrijpen.nl staat ook veel info over natuurlijke buiging en rechtrichten.

mmmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 21:22

rechtrichten he!