Balans in draf

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ankem

Balans in draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 07:39

Ik heb laatst een topic geopend over hoe ik een stuur en rem op een driejarige kon bouwen.
Ik heb haar inmiddels weer gereden en ze is superbraaf onder het zadel. In stap kan ik haar al een beetje sturen en een grote volte lukt ook al redelijk. Gister bezig geweest met stap/halt oefeningen op de zit. Ging ook heel best, vond ze ook erg leuk. (vooral veel belonen als het goed gaat).
Aandraven kan ze ook al op beenhulp+zit, maar dan komt het. Ze gaat dus heel hard ivm de balans en is dus onstuurbaar. Ik vind het niet zo heel erg, maar tips hoe ik haar dan wat meer kan sturen zijn heel fijn.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:07

Op de manier waarop je haar later ook door de bak wilt sturen. Dus buitenteugel licht contact en binnenteugel van de hals op een volte. Als je het nu anders gaat dan dan hoe het straks moet, dan heb je later een probleem. Meteen goed aanleren. Gaat hij te hard, jezelf zwaar maken en je hand naar voren. Komt hij terug, heel erg belonen en proberen een volte in te zetten. het hoeft niet allemaal perfect, je bent nl bezig met een jong dier. Succes!

QQQQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 11:17

Draaf veel hele korte stukjes. Eerst slechts enkele passen. Als ze gaat rennen, was 't te lang. Langzaam uitbouwen.

Succes!

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 13:25

Idd geef hem niet te veel ruimte om extra vaard te makend ie nie tnodig is.. Werk aan de lange lijnen aan je stemhulpen door veel overgangen te maken, hier kan je goed gebruik van maken als je er op zit.

Het is idd heel belangrij kdat je het gelijk goed leerd! Zorg dat er altijd iemand aan de kant staat als je gaat rijden dieje kan wijzen op kleine dingetjes die zelf allang weet maar toch af en toe terug moet horen als: handen rustig, rechtop iztten, benen lang.. ga zo maar door.

Probeer zelf ook rustig te blijven en rijde figuren niet te klein maar gebruik de ruimte die je hebt. Ga ook fantassie figuren rijden om hem te leren dat ti op jou moet concenteren, hiermee begin je in stap en daarna probeer je het rustig ene keertje in draf, gaat ti hard terug en waar opnieuw aandraven. Dit bouw je uit.

MysteryMum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:30

hele korte stukjes draven vooral op de lange zijde, de bochten komen later wel.
Goed je benen eraanhouden en zelf stil! zitten.