Naar binnen vallen bijk aanspringen. Wat te doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mitnait

Naar binnen vallen bijk aanspringen. Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 23:42

Mijn merrie valt vaak naar binnen bij het aanspringen in de rechter galop. Ook als ik mijn binnenbeen er tegen aan leg doet ze het. Wat moet ik doen?

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 10:09

Buitenteugel erbij (iets stelling naar buiten mag) en toch met je binnenbeen naar je buitenhand toe drukken. Even een zweepje op de binnenschouder leggen kan ook helpen.

M3isSi3j

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 13:49

idd buitenteugel goed begrenzen.. Wat je ook eens kan proberen is vooraf het aanspringen de volte te sluiten en je merrie een pasje naar buiten laten wijken en daarvanuit te laten aanspringen.. Op die manier komt ti op 4 benen te lopen en leert ze der balans te vinden op 4 benen ipv op 2..

Succes

Rocco1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 10:56

Kris25 schreef:
Buitenteugel erbij (iets stelling naar buiten mag) en toch met je binnenbeen naar je buitenhand toe drukken. Even een zweepje op de binnenschouder leggen kan ook helpen.

goede uitleg ! dit helpt meestal wel.

Bets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 10:58

M3isSi3j schreef:
idd buitenteugel goed begrenzen.. Wat je ook eens kan proberen is vooraf het aanspringen de volte te sluiten en je merrie een pasje naar buiten laten wijken en daarvanuit te laten aanspringen.. Op die manier komt ti op 4 benen te lopen en leert ze der balans te vinden op 4 benen ipv op 2..

Succes

Dit is goed advies! Werkt goed. Door wijken drijf je paard ook naar buitenteugel toe (omdat je paard meer druk wil nemen op je binnenteugel) waardoor je hem dus ook rechter gaat richten en daardoor kun je goed aanspringen, zodat binnenachterbeen goed ver naar voren kan komen.

MysteryMum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 15:24

Je paard juist niet te veel naar buiten laten kijken want dan heb je kans dat hij juist naar binnen gaat vallen. (dan is het alleen maar makkelijker om zijn binnenschouder naar binnen te zetten.
juist met mate en op BEIDE! teugels goed begrenzen. Jouw eigen binnen been (voor al bovenbeen) goed druk geven en wat al gezegd is desnoods het zweepje op de schouder leggen.
Maak een mooie ronde volte in draf waarin je paard ook mooi rond is in lichaam en hals en probeer vandaaruit een paar pasjes naar buiten te wijken en dan aan te springen.

_maritjuh_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 18:50

EN horen we nog of het gewerkt heeft of niet?