Maar van de week kwam Ilovekelly (ofwel Judith, Beau`s verzorgster) met het voorstel weer eens met de kar weg te gaan nu het zo mooi weer was. Dat vond ik wel een goed idee dus vertrokken we vandaag met een mooi gepoetste pony (met vlechtjes
) een opgelapt karretje met harde banden en een frisse laklaag zo hier en daar en plaatselijk goed gepoest tuig
.
Judith en Beaukel

en ik
We gingen de polder in want daar geniet je van de zon nog het meest :S

Toen waren we, na een pittige draf omhoog, op de (midden)dijk aangekomen.

Knappe pony
Judith wilde ook nog even met Beaukie op de foto
Na de dijk is er een lang en erg leuk zandpad. Dat vraagt om een hogere versnelling dan draf en dus deden we hier een galopje. Beau deed dit heel braaf alleen ging er na een kuil in het pad iets heel erg mis.. Mijn lamoen zit namelijk met een soort musketon haak aan de wagen vast. Op zich is het een stevige bevestiging maar op dat moment even niet. De karabijnhaak klipte namelijk open en het lamoen viel op de grond achter Beau! Mèn ik schrok me echt lam! Gelukkig liet Beau zich wel onmiddelijk stoppen uit de galop. Judith is toen meteen naar voren gelopen om Beau vast te houden terwijl ik het lamoen weer vastknipte.
We kwamen dus allemaal met de schrik vrij maar dit had ook heel anders af kunnen lopen!
Om van de schrik af te komen deden we nog een even een rustig drafje wat goed ging.
Aan het einde van het paadje

Op de terugweg kwamen we nog een een leuk bosje

Nog even poseren met Beautje

Beau en ik

En met Judith
Judith die na de rit nog even wat vreemde capriolen op Beau`s rug uithaalde :S

En Beaukel die zijn favoriete bezigheid weer voortzet na deze enerverend ochtend

Derit van vandaag was alles bij elkaar wel erg geslaagd. Beau was namelijk ontzettend braaf en enthousiast. Zelfs op een stuk weg waar hij anders nog wel eens in staking wil gaan, liep hij nu vrolijk door. Hij was heel de weg best vlot maar ook goed te remmen. Perfect dus! Binnenkort gaat mijn vader de de karabijnhaak van het lamoen vast lasse zodat die niet meer open kan klippen en enge situaties als die van vanmiddag voorkomen kunnen worden..