De ene zegt dat de ander dat wat moet ik ?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Karice_Fire

De ene zegt dat de ander dat wat moet ik ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 16:36

Ik heb 2 instructrices gehad waarvan 1 niets meer laat weten en de ander heb ik nu nog. De ene waar ik niets meer van hoor zegt dat ik wel met elastiek moet rijden om me paard nagefelijk te krijgen ! Maar de ene zegt juist: Je moet een kind niet met een elastiek laten rijden ?!

Wat zeggen jullie erover ?

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:04

Er zijn meerdere wegen die naar rome leiden... ik denk dat iemand dat niet kan zien zonder de combinatie te kennen.

Dianta

Re: De ene zegt dat de ander dat wat moet ik ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:06

Ik zou naar de tweede luisteren. Waarom een paard forceren wanneer hij zelfs bitloos nageeflijk kan lopen?

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 17:18

Waarom zou je van je eerste instructrice met elastiek moeten rijden?

benneton

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 18:25

Charos schreef:
Er zijn meerdere wegen die naar rome leiden... ik denk dat iemand dat niet kan zien zonder de combinatie te kennen.

Idd. En gewoon een goede instructrice/instrcuteur zoeken die verstand van zaken heeft, vraag eens een keer rond.

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 20:39

Wat je moet doen, is een goede instructeur vinden. Die niet alleen zegt wát je moet doen, maar juist ook waaróm je het moet doen. Je instructeur moet samen met jouw naar een probleem kunnen kijken, en er (eventueel samen met jou) een goede oplossing voor kunnen bedenken. Maar vooral de vraag waarom is belangrijk. Want iedereen kan wel roepen ; je paard moet dieper lopen (om maar een voorbeeld te noemen), maar je wil natuurlijk weten waarom lijkt me

CarmN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:25

Weet je wat je moet doen?
Dit aan je instructrice vragen!
Als zei het zegt, weet ze ook waarom het zo is.
Persoonlijk zou ik naar de 2e instructrice luisteren, omdat ik niks over de combinatie weet.

Palhaço

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 23:34

veraA schreef:
Wat je moet doen, is een goede instructeur vinden. Die niet alleen zegt wát je moet doen, maar juist ook waaróm je het moet doen. Je instructeur moet samen met jouw naar een probleem kunnen kijken, en er (eventueel samen met jou) een goede oplossing voor kunnen bedenken.

helemaal mee eens!

madacha

Re: De ene zegt dat de ander dat wat moet ik ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:50

Een stiek kan op zich geen kwaad, mits je je paard voorwaarts houd, en overgangen rijd. Ik zie liever een stiek bij een paard, dan een paard zonder die met zijn hoofd in de wolken loopt, en met zijn rug weggedrukt, dat is ook niet echt bevordelijk. Ik weet echter niet hoe je rijd, dus het is moeilijk te beoordelen of het voor jou en je pony wat is. En vind inderdaad een instructeur waar je vertrouwen in hebt, en die verstand van zaken heeft, zonder dat je daaraan twijfelt.