http://www.youtube.com/watch?v=wm8W1u3kuIE
Schouderbinnenwaarts
http://www.youtube.com/watch?v=REyOo0tnrsU
stap-galop
De eerste keer vloog hij gigantisch over de buitenschouder weg, daar is hij echt snel in. De twee keer had ik hem meer gesloten en ging het weer goed

-------------------------------------------------------------------------------------
En dan nu de foto's van vandaag! Weer hard gewerkt. 't is allemaal nog niet echt wat maar er zit schot in de zaak! En dát is belangrijk. Al met al ben ik weer tevreden want ook vandaag gingen we weer een beetje vooruit.
Ik moet in 't vervolg wel weer even op mijn schouders & handen letten. En die schuine beugelblokjes ben ik ook niet gewend, waardoor mijn tenen nóg ernstiger naar buiten steken
Draf - Lichte contrastelling
Draf - gewoon netjes rechtdoor

Galop - richting volte
Draf - Schouderbinnenwaarts - ik moet rechter gaan zitten!
(Ik had 't rondje ervoor even een zweepje erbij gepakt om hem éven wakker te schudden. Hij had het direct begrepen en was daarna weer keurig netjes aan het been.
Galop - richting volte
Draf - wijken - Ik moet rechter gaan zitten!
Draf - arme fotografe

Misschien niet verstandig om erbij te zetten máár ookal liep hij niet gesloten genoeg, buigt niet genoeg in en zit ik er verschrikkelijk op... het geen wat ik wilde overbrengen lukte deze keer! Vorige keer dat ik probeerde wat travers in te zetten snapte hij er geen bal van namelijk... Maar deze keer lukte het dus wél! Vandaar dat ik er ook zo vaag opzit want dat had ik niet verwacht! Máár oefening baart kunst dus we gaan vrolijk door

Galop - Iemand die zijn jas nog kwijt moet? 't Is ook zo lekker warm weer!
Galop - verruimen - en dat is géén reden dat hij zo uit elkaar moet vallen... maar dat is toch nog vrij lastig om hem in de galop lekker bij elkaar te rijden zonder dat hij gaat duiken. We oefenen erop!
Galop
Galop - en geen geduikel...goedzo Max!
Draf - Voetjes van de vloerrrr! Max je sokken dansen
Draf - Schouderbinnenwaarts - Iets meer neusje eruit!
Contragalop - niet genoeg gesloten, achterhand er niet genoeg bij en ik zit als een plumpudding... maar je moet ergens beginnen nietwaar?

Draf - En nog even lekker verruimen op 't eind!
Max word pas 4 weken geterroriseerd door mij. Hij heeft al goed door dat hij echt z'n koppie erbij moet houden omdat ik soms héle onverwachte dingen wil, daar is hij het niet altijd mee eens (wat hij kenbaar maakt door een bokje) maar hij voegt zich braaf naar zijn lot. Het is allemaal nog verre van bevestigd, netjes of toonbaar maar we gaan elke keer weer een beetje vooruit en leren elke keer allebei weer wat erbij. En dát is waar het om gaan, dat het schot in de zaak blijft. En uiteraard oefenen we vrolijk door, want oefening baart kunst!

Maar het gaat érg goed!