Coberlina (v Flemmingh) @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Coberlina

Coberlina (v Flemmingh) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 00:54

hey
Ondertussen is Vision verkocht, en heb ik dus nu Coberlina in de plaats waar ik verder mee ga starten binnenkort.
Coby is pas 4 jaar en heeft nog niet veel gedaan. Ze is nu een half jaartje onder het zadel. Eerste 3 maand heeft ze gesprongen met iemand anders, daarna heb ik haar tussen januari en maart ongeveer 2 à 3 keer per week een half uurtje gereden.
Sinds 3 weken zijn we nu wat intensiever aan de slag.

Ze loopt enorm op de voorhand ja En ik zie dat ik op de een of andere rare manier plots mijn ellebogen afsteek En blijkbaar nu ook al mijn hakken optrek.
Voor de rest, geef maar commentaar We kunnen er maar van leren!
xxx

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(ik ben niet trots hoor )

Afbeelding
effe ontspanning

Afbeelding
Afbeelding
nee, ze loopt niet constant nageeflijk in de galop. Maar sinds drie dagen begint ze het eindelijk wat meer te doen. Dus ze maakt wel vorderingen
Afbeelding
Afbeelding
hier was ze weer haar nieuwe trucje aan het proberen, dus moest ik haar wat vooruit zetten.. (ze gaat dan heel traag galopperen, en met de voorbenen horizontaal uitgooien en daarna wisselt ze dan )
Afbeelding
hier weer dat hoofdkantelen waar ze nog steeds niet helemaal vanaf is (met een dikke dankuwel aan degene die haar ingereden heeft )

Afbeelding
poging tot wijken voor het been

Afbeelding
weer even ontspanning

Afbeelding
"Ik ben lang en loop graag in 7 delen"

Afbeelding
Afbeelding
eindelijk een foto waar ze iets korter op lijkt

Afbeelding

Afbeelding
en uitdraven

Geef maar commentaar ik kan er maar van leren. Maar hou het wel netjes alsjeblieft.
(al even op voorhand:ik kies zelf voor cap / pet en ja ik heb elke week 3 keer les )
xxx

Fristipure

Re: Coberlina (v Flemmingh) @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 01:05

hmmmz ik prefere toch een grijze zweep op coby ^^

hou ze maar wa in ere anders zalle ik ze eens testen

voorderest hebde groot gelijk coby maakt dik vorderingen :p houden zo ^^

Inge86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 07:05

Ondanks het afsteken van je ellebogen rijdt je hem toch best netjes. Probeer ook iets meer op je handen te letten. Mooi recht en losjes op de pols en rechtop natuurlijk. Mooie pad! Verder is gewoon een leuk paardje om te zien. Succes

Liedje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 07:31

Netjes hoor Kim Coby blijft een lekker ding
Leuk toch een paard met truukjes heb je wat te doen

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:10

leuke foto's..Let inderdaad op je handen (ook op je binnehand). Tenen daar binnen draaien!

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:17

Leuk paardje! Jammer dat ze niet op de juiste manier is aangereden, is er namelijk wle vanaf te zien.
Ze loopt inderdaad te veel op de voorhand. Probeer haar dus actiever te maken in het achterbeen, en van voren vast te houden. Misschien ook wat ronder proberen te rijden.
Het is echt wel een fijn paardje, helemaal op die laatste 'uitdraaf' foto, hier loopt ze namelijk het meest actief en niet meer op de voorhand .
Wel raar dat er al mee gesprongen is, het is nog een superjong beestje die zoiets nog niet echt aankan.
Verder rij je best netjes, alleen inderdaad die armen, en je hakken wat meer uitdrukken.
Succes ermee!
(Wat voor zadel heb je.. ?)

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 11:14

Is ze nou zo gruwelijk overbouwd, of lijkt dat alleen maar op de foto's ? Jammer dat ze niet goed is ingereden, daar heb je dus nog wel even werk aan. Succes ermee !

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 13:50

Wat bedoel jij met overbouwt..? Dit paard heeft juist een hogere schoft dan de kont. Alleen drukt de rug nog af en toe weg.

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 13:57

Nou, kijk eens op deze foto:
Afbeelding

Lijkt me niet een kwestie van rug wegdrukken , maar lijkt meer op ene hogere kont dan schoft . En een vrij weke rug

Sonja_vR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:43

kwa houding, je ellebogen, mar dat gaf jezelf al aan
en je hebt je onderbenen op een paar foto's wat ver naar voren en je zit wat voorover op sommige van e foto's

ik moet wel zeggen : leuk paard en jullie zien er uit als een leuke combi..
en ook vind ik haar op de ontspannen foto's het lekkerste lopen ...

maar volgens ,mij komt het wel goed met jullie
lekker blijven rijden , , voorwaartse ontspanning

( echt een leuk paard)

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 16:01

OVerbouwd wil zeggen kont hoger dan schoft, op veel foto's zie je dat beeld namelijk wel. Ik zou zelf even kijken of het paard juist loperig is of niet, bij loperig toch meer terugremmen en dan op been weer naar voren, zodat ze leert van achter uit te gaan lopen. Indien wat trager dan eerst meer voorwaarts rijden. Heel veel overgangen rijden en netjes de tijd nemen zodat het achterbeen er goed bij blijft. Wat krijg je van de les voor oefeningen?

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 18:03

hey
iedereen bedankt voor de reacties. Om te antwoorden op de vragen:

Anoukie, ik denk dat ze op dit moment niet meer overbouwd is, maar zeker ben ik daar niet van. Ze is 4 en ze is nog steeds heel erg aan het groeien. IN de laatst 4 maand is ze zeker 3 à 4 cm gegroeid. Haar kont was in januari bijna 4 cm hoger dan haar schoft Nu is dat al beter, maar ze zal vast nog wel wat groeien hoor
Bij momenten maakt ze ook heel rare passen, waarbij ze haar achterhand precies hoog houdt, en dan maakt ze haar rug even hol. Een heel leuk overblijfsel van die springruiter die enkel sporen gebruikte als "ju" en trekken aan de teugels als "ho" Daarom valt ze ook heel dikwijls helemaal uit elkaar.

Pantarhei: wat jij aangeeft als oefening, is idd heel geschikt! Daar ga ik zeker meer aan werken.
Ik heb 1 keer in de week springles, waarbij we vooral veel cavaletti werk en ander grondwerk (lage sprongetjes, niet hoger dan 60cm), daarnaast 1x clubles, maar ja, das niet echt geschikt voor een 4jarige. (probeer er zelf het beste van te maken) en de andere les is dressuurles waarin we met 3 mensen van op stal in rijden. Die man probeert er wel rekening mee te houden dat ze jong is, maar heeft er zelf niet zoveel ervaring mee... Dus dikwijls alleen even overgangen, wat wijken, beetje schoudervoor, en wat galopperen.
De keren dat ik haar alleen rij, probeer ik wel wat te schakelen, maar momenteel ben ik eigenlijk het meest bezig met haar deftig overgangen te laten maken en een beetje constant te proberen houden in haar tempo en aanleuning, zowel op rechte lijnen als op grote cirkels. Af en toe wat zijwaartse pasjes meenemen.

sammie44: ik vond dat ook niet leuk dat er al mee gesprongen werd voordat ze nog maar kon aandraven. (dat kon ze nl niet. Momenteel ben ik ook bezig met galop-draf erin te krijgen. Die springruiter trok haar gewoon elke keer stil, zodat ze nu altijd ineens naar stap gaat vanuit galop als ik iets tegenzit) Toen ik besliste dat ik haar wou kopen (dat was in januari) mocht die ruiter er dan ook absoluut niet meer op. De eigenaresse toen had medelijden met die ruiter omdat hij zelf geen paard had en dacht dat hij niks kon misdoen met een toen 3,5 jarig paard.
Mijn zadel is trouwens een Knightrider Colonel.

Als jullie nog goede oefeningen weten om haar achteraan veel meer actief te maken, zodat ze wat meer in evenwicht gaat lopen, graag!!!
xxx

pantarhei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 19:34

Als ik dat zo hoor, dan doe je vrij veel met zo'n jong paard dat ook nog volop aan het groeien is, ik zou maar een of twee van die lessen skippen en daarvoor ind e plaats goed gaan longeren met twee lijnen of zo en een dagje de weide op. Je kan meer slopen dan je lief is met een jong paard. Mijn merrie is vier en ik rijd maximaal vier keer per week en een keer longeren en een keer loswerken. Rijden ca 30/45 min en dan een keer per twee weken dressuurles en een keer per drie a vier weken springles.

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:08

Hey Kim,

Even mn commentaar van gisteren samenvatten

Wat er verbeterd is de laatste weken?
* Constanter tempo en meer regelmaat in de bewegingen
* constanter in de aanleuning
* vlottere stap
* Galop (veel verbeterd, zelfs al reken je de trukjes mee )
* Ze kantelt minder met haar hoofd
* minder weerstand, meer medewerking!

Je weet zelf waaraan je werkt, en dat is ook heel belangrijk.
Coby is inderdaad een vrij lang paard, en om haar compact bij elkaar te kunnen rijden, daar heb je nog veel werk mee, ware het niet dat ze veel minder uit elkaar loopt dan voorheen, dus je ziet duidelijk een positieve stijgende lijn in jullie werk.

Wat me niet is opgevallen gisteren (ik was erbij als fotograaf, zoals gewoonlijk, en toeschouwer), is je houding. Nu op de foto's geeft het soms een heel ander beeld dan irl

In verband met de opmerkingen op haar bouw, Coby lijkt me momenteel niet meer overbouwd. Ze is de laatste maanden veel bijgegroeid. Mss geven de foto's een vertekend beeld, weet ik veel, maar ik zou ze alleszins niet overbouwd kunnen noemen.

Succes nog en tot morgen

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 20:21

Naima bedankt

Pantarhei: wat jij opnoemt, is toch ook 6 x in de week iets doen?
Ik wil gerust even vertellen wat ik juist doe hoor

Maandagavond: cavalettiwerk en wat lage sprongetjes
Dinsdag: longeren (dikwijls gewoon aan halster of met pessoa) of licht loswerken (dan zit ik er max. 30 min op!)
Woensdag: clubles in totaal rijden we 45 min, waarvan dik 5 minuten losstappen (ik stap 10 min los) en 10 min uitstappen, dus 30min eigenlijk draf / galop, met stap ertussen.
Donderdag: dressuurles, 1u, met 10min instappen en 10min uitstappen.
Vrijdag: rustdag (alleen de wei op)
Zaterdag: licht loswerken (max 30min) of wandelen
Zondag: idem zaterdag.

Ik rij dus absoluut geen uren lang hoor ze krijgt voldoende afwisseling, ik longeer haar ook wel geregeld. Als ik merk dat ze tijdens het rijden moe wordt, dan las ik meteen een stappauze in, of stop er helemaal mee.
Ik ben nu sinds 3 weken ietsje intensiever bezig (hiervoor 3keer per week werken, gedurende 30min). Over 3 weken heb ik zelf examens en zal ik haar gedurende een maand licht werken.
Verder gaat ze elke dag de weide op.
Ik heb momenteel niet het idee dat het teveel is voor haar..
Ik ga ook niet dag in dag uit het hele jaar rond zwaar trainen hoor
xxx

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 20:32

he Kim!!! wat is ze alweer verder ontwikkelt!!! super hoor!! ze blijft nog wel wat jeugdig, maja ze is nog erg jong!!!succes ermee!

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:47

@Anouki: Ik wil niet vervelend doen hoor, maarr zoals je ziet op die foto, zie je dat ze d'r hoofd omhoog doet, haar achterhand achter d'r lijf zit, dus er niet actief onder, en haar rug dus wegdrukt.. .
Dan zullen bijna alle tuigers ook overbouwt zijn..

charlotjeuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:09

Ik vind het er heel goed uitzien voor zo'n jong paard !

Y_DG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:21

kim het ziet er goed uit hoor! Je ziet gewoon dat ze met sprongen vooruit gaat! Weet je nog het eerste topic dat je van haar plaatste?! Tegenover dit is er echt verbetering

Het ziet er lekker ontspannen uit vind ik, dat beeld geeft het toch. En binnekort zien we je bij de vierjarigen e

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 22:27

dank je wel
xxx

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 08:29

Ik vind dat je toch al veel verbeterd bent Kim
Coby is mooi aan het worden , word tijd dat ik ze in het echt zie

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 08:46

Wauw Kim, wat trekt ze mooi bij zeg! Wat een verschil met eerst!
Je verricht goed werk, je ziet haar met sprongen vooruit gaan

cher

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:34

leuk paard heb je.
er zijn wel een aantal dingen waar je op moet letten zoals je zelf al zei, voor je paard wordt het dan ook iets gemakkelijker.

op de foto's ziet het eruit alsof je maar net bij je beugels kan; misschien een gaatje korter?
dan steken je benen waarschijnlijk ook minder af,kan je je hakken ook meer naar beneden doen en je tenen minder naar buiten draaien.
armen langs je lichaam houden en minder proberen terug te werken met je handen, zodat ze meer de kans krijgt om ronder te worden.
verder best goed voor een paard dat voorheen zo gereden is.
ik hoop dat je er iets aan hebt.....

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 12:02

@ Shanna: dank je wel Deze zomer neem ik haar wel mee op wedstrijd denk ik

@ Alina: dank je wel

@ Cher: dank je wel. Mijn beugels zitten nu al op het kortste gaatje, heb er zelfs al 4 bijgemaakt Zal een keer kijken hoe het zit om nog eentje bij te maken. Maar mijn knieën zitten nu al bijna over de kniewrong
Maar verder bedankt voor het commentaar!
xxx