Ibadan weer op weg terug van blessure! (Z2)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Venetia

Ibadan weer op weg terug van blessure! (Z2)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 18:15

Dinsdag is VValar langsgekomen om mijn paardjes te bekijken. Ze heeft van alle paarden die ertoe doen ( m.a.w. waar ik iets mee te maken heb) foto's gemaakt. Foto's van het kleine veulentje (v. Florencio) staan hier: viewtopic.php?f=59&t=583669&hilit=.

Ook heeft zij foto's van Ibadan gemaakt.
Ibadan heeft begin dit jaar een blessure opgelopen. Even was ik bang dat hij niet meer op niveau terug zou komen, omdat het toch een wat ouder dier is en het dan vaak veel moeilijker is ze weer op wedstrijdniveau te krijgen.
Vanaf de eerste dag dat ik weer mocht rijden was hij echter zo fit, dat ik weer hoop kreeg op zijn rentree!
Hij loopt nog niet helemaal zo gesloten als voor zijn blessure, maar de oefeningen gaan hem weer gemakkelijk af, hij heeft er nog steeds zin in en is lichtvoetig als altijd.

Daarom heb ik toch weer een wedstrijd gepland met hem staan. Gewoon voor de lol, om te kijken hoe ver hij is op zijn weg terug.
Wedstrijden zijn altijd zijn lust en zijn leven geweest en hij is thuis voor de trailer niet in te houden, zo graag wil hij mee.
Hopelijk blijft hij dus zo fit deze zomer en kan hij lekker mee!

Ik merk wel dat ik al vijf maanden geen les meer heb gehad. Ik word altijd op mijn zit gecorrigeerd, en dat mis ik nu wel! Dus wees een beetje mild voor me, ik vind het zelf ook een drama dat ik zo slecht ben gaan zitten in zo korte tijd.

Losrijden.
Afbeelding

Tja, dit bedoel ik dus met mijn zit. Ik trek niet, want hij is zo licht in de hand! Maar mijn handen horen daar gewoon niet.
Afbeelding

Let vooral op het hoofd van Ursy op de achtergrond!
Afbeelding

En wat oppakken. Eindelijk een foto waar ik fatsoenlijk zit.
Afbeelding

Schouderbinnenwaarts. Dat zit er nu heel gemakkelijk in en kan op heel weinig hulp, voornamelijk op zit. Op de één of andere manier lijkt hij hier wel vrij klein!
Afbeelding

En wat sluiten in galop.
Afbeelding

En tot slot de galopwissel naar rechts. Hij had hier eerst erg moeite mee, naar links gaan ze altijd super maar naar rechts sprong hij of heel vlak, of achter eerst. Daarom moet ik zijn voorhand duidelijk voor de achterhand plaatsen in de wissel, zodat hij voor kan meewisselen. Dat verklaart waarom ik zo scheef zit. Alleen dat ik mijn kont naar achteren doe, dat vind ik zelf redelijk onvergeeflijk, ik heb altijd geleerd eraan te blijven rijden in de wissel, en dan doe ik dit!
Toch ben ik trots op Ibi dat hij de wissel naar de moeilijke kant nu zo mooi bergop springt!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Venetia op 04-05-06 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

MaRcIaNo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:18

zo gaaf paardje zeg... namaate de er meer foto's komen ga je veel beter al weer zitten..

het was er gewoon even weer inkomen
super mooi paard zeg.......

Stopcontact

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:19

Ziet er netjes uiit hoor
Gaaf paardje!

Leoonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:20

leuk paard!
ziet er goed uit !

FunkyMirko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:22

wauw wat een kwijlerd!
Hij is erg mooi!
En hij neemt het werk zo te zien goed op na zen blessure.
Hoe lang heeft ie stil gestaan?

Mariek1983

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:24

Fijn dat het weer lekker gaat! Je zit komt wel weer terug joh.

Veel succes verder

Mandarijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:26

wauw mooi paard
rijden ziet er goed uit

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:28

Ik blijf dit echt één van de indrukwekkenste paarden vinden ik ken. Zelfs nu jullie lange tijd geen les hebben gehad ziet het er prima uit, veel succes met jullie wedstrijd! En natuurlijk duim ik mee dat ie fit blijft!

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:30

mooie foto's! en een leuk paard. Fijn dat het herstel zo goed gaat.

More

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:51

Wauw mooi paardje hoor ! Loopt mooi.
Gelukkig is hij weer beter! Hopelijk komt hij weer op oud niveau!
En succes met je wedstrijd!

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 19:33

Hey wat leuk om Ibadan voorbij te zien komen! Zijn toch nog wel leuke foto's van Ibi geworden (al zeg ik het zelf hehe). En je zit valt reuze mee! Je zit stukken netter dan ik in mijn trainingen dus je mag zeker niet klagen
Ibi liep die dag erg lekker, of niet? Het beeld zag er erg fijn uit en hij liep er lekker door zijn oefeningen heen. Wissels vond ik vooral erg mooi gesprongen en appuyementen waren ook zeer goed.

Oeee ik moet me zelf echt bedwingen om Ibi's ondeugende hoofdfoto niet te plaatsen, mijn handen jeuken gewoon!

Hennutjuh

Re: Ibadan weer op weg terug van blessure! (Z2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:47

Wauwww kvin het egt een super mooi paard! Ziet er echt netjes uit ook. Kvin hem onwijs gaaf!! Lekker veulen ook joh die FlorencioxJazz Maruhh veel suc6 en plezier met de paardjes hea!!

Groetjes Lammieeee!!

narrator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:09

Inderdaad! Het ziet er echt super goed uit! }> En wat voor blessure heeft ie precies gehad?
En nog 1 ding dat ik niet helemaal snap :
waarom heb je eigenlijk een petje op en geen cap? Een cap bied toch ook bescherming tegen de zon en is wat veiliger?

krumel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:14

ik heb eerder al meerder topics van jullie gezien en ik geloof nog nooit gereageerd... maar ik vind dit echt een prachtig en indrukwekkend paard. Ik vind het er altijd super uitzien en nog veel succes met m..

Attitude

Re: Ibadan weer op weg terug van blessure! (Z2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:16

Vind het er netjes uit zien Venetia.
Hij is wel minder bespierd als voorheen, maar dat is logisch na een periode van niet trainen.
Hopelijk gaat het nu weer goed.
Succes met je wedstrijd

Ursy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 22:03

De foto's zien er weer zeer goed uit, het gaat vast goedkomen op jullie wedstrijd binnenkort. Ik kom je wel aanmoedigen met een spandoek , dan trekt hij in ieder geval de benen tot aan zijn neusgaten op
Heb je zin in de wedstrijd?

Kathmandu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 22:06

Hele mooie foto's! Ik ben altijd helemaal weg van jullie als ik jullie topics zie! Je rijdt ook zo mooi! Zie ik daar Hanke nou op de foto? Veel succes op wedstrijd!

Inge86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 22:10

Wat een lekker paard om te zien.
Je zit alleen wat te veel naar voren maar verder ziet het er erg goed uit.

Ursy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 04:11

IK blijf gewoon jaloers op je paard kris, je moet niet raar staan te kijken als hij binnenkort verdwenen is

IceEva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 07:02

Erg mooi paard! De laatste foto heeft echt iets aparts.

db1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:58

Daar is ie weer, het blijft een geweldig aansprekend dier! Waar en wanneer start je? Ik vind dat ie er goed uit ziet hoor, vriendelijk beeld en mooi oplettend aan het werk. Idd jammer dat ie wat bespiering mist maar dat komt vast snel terug, hij pakt werk zo te zien weer makkelijk op, succes alvast bij je rentree!

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:11

Wat een prachtig paard! Dat ie al wat aan de oude kant is, is er niet direct van af te zien . Kan erg lekker lopen! Mooie hals heeft ie.
Wat is zijn afstamming?

nadina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:33

Hoi Kristel, wat fijn dat hij in ieder geval weer in orde is en dat het je het gevoel hebt dat je hem weer op niveau gaat krijgen! Het blijft een onwijs mooi dier! Ik heb altijd het idee dat je zit ook makkelijker achteruit gaat als je regelmatig op hele jonge dieren zit (maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk ) Succes verder, wie weet, als ik Ursy en jou een keer lief aan kijk dat ik hem in het echt mag komen bewonderen ? groetjes Marijke

karlijnd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:39

heb je ook 28 april examen gehad? een vriendin van mij in ieder geval, ik zou als gastruiter mee komen maar mijn paard had zich geblesseerd in de trailer. verder vind ik het een heel mooi paard maar zorg er wel voor dat je recht op blijft zitten. (zeg ik tegen een gediplomeerd instructrice) haha.

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:41

wowie...ben altijd blij als jij weer foto's plaatst!! je paard is zo gaaf!
ik vind je houding trouwens erg meevallen hoor!