Ook heeft zij foto's van Ibadan gemaakt.
Ibadan heeft begin dit jaar een blessure opgelopen. Even was ik bang dat hij niet meer op niveau terug zou komen, omdat het toch een wat ouder dier is en het dan vaak veel moeilijker is ze weer op wedstrijdniveau te krijgen.
Vanaf de eerste dag dat ik weer mocht rijden was hij echter zo fit, dat ik weer hoop kreeg op zijn rentree!
Hij loopt nog niet helemaal zo gesloten als voor zijn blessure, maar de oefeningen gaan hem weer gemakkelijk af, hij heeft er nog steeds zin in en is lichtvoetig als altijd.
Daarom heb ik toch weer een wedstrijd gepland met hem staan. Gewoon voor de lol, om te kijken hoe ver hij is op zijn weg terug.
Wedstrijden zijn altijd zijn lust en zijn leven geweest en hij is thuis voor de trailer niet in te houden, zo graag wil hij mee.
Hopelijk blijft hij dus zo fit deze zomer en kan hij lekker mee!
Ik merk wel dat ik al vijf maanden geen les meer heb gehad. Ik word altijd op mijn zit gecorrigeerd, en dat mis ik nu wel! Dus wees een beetje mild voor me, ik vind het zelf ook een drama dat ik zo slecht ben gaan zitten in zo korte tijd.
Losrijden.
Tja, dit bedoel ik dus met mijn zit. Ik trek niet, want hij is zo licht in de hand! Maar mijn handen horen daar gewoon niet.

Let vooral op het hoofd van Ursy op de achtergrond!
En wat oppakken. Eindelijk een foto waar ik fatsoenlijk zit.

Schouderbinnenwaarts. Dat zit er nu heel gemakkelijk in en kan op heel weinig hulp, voornamelijk op zit. Op de één of andere manier lijkt hij hier wel vrij klein!
En wat sluiten in galop.

En tot slot de galopwissel naar rechts. Hij had hier eerst erg moeite mee, naar links gaan ze altijd super maar naar rechts sprong hij of heel vlak, of achter eerst. Daarom moet ik zijn voorhand duidelijk voor de achterhand plaatsen in de wissel, zodat hij voor kan meewisselen. Dat verklaart waarom ik zo scheef zit. Alleen dat ik mijn kont naar achteren doe, dat vind ik zelf redelijk onvergeeflijk, ik heb altijd geleerd eraan te blijven rijden in de wissel, en dan doe ik dit!
Toch ben ik trots op Ibi dat hij de wissel naar de moeilijke kant nu zo mooi bergop springt!

! Loopt mooi.
:
Een cap bied toch ook bescherming tegen de zon en is wat veiliger?