Dressuren met me schimmeltje :) [DL2]

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

caat_eve

Dressuren met me schimmeltje :) [DL2]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 12:04

Sharon heeft laatst wat foto-tjes geschoten toen ik aant dressuren was, ze liep toen niet lekker; het waaide en miezerde. Ze was niet bepaald ontspannen...
Maarja ben benieuwd naar jullie commentaar
Afbeelding
1. Wat langer losdraven (hoezo over zn kop )
Afbeelding
2. Buiging aan langere teugel
Afbeelding
3. Zeer raar moment
Afbeelding
4. Voltetje
Afbeelding
5. Middendraf
Afbeelding
6. Raar moment, weer op z'n kop
Afbeelding
7. Galop
Afbeelding
8. bergop galloperen (ofja, poging tot)
Afbeelding
9. Gallop, helemaal niet op de voorhand ofzo
Afbeelding
10. Rechtsom galloperen
Afbeelding
11. Gallop
Afbeelding
12. Wijken voor 't rechterbeen
Afbeelding
13. wijken
Afbeelding
14. Gallop
Afbeelding
15. Bocht
Afbeelding
16. Wijken
Afbeelding
17. Weer wijken
Afbeelding
18. Middendraf (mijn zit hier )
Afbeelding
19. Uh.. Draf

Dat was 't, mijn eigen commentaar:
-Niet voorover zitten
-Handen niet te breed
-Niet te diep (maar dat deed ze die dag wel heel erg, dat is normaal nooit zó erg)
-Niet zo vreselijk naar beneden kijken

kadansjee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:06

Zit er leuk uit!!
Je hebt echt een mooie schimmel.. ik vind ze kleur heeeel mooi heel egaal lijkt wel.
Alleen lijkt het soms alsof je je beugels iets te kort hebt.

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:15

mooie schimmel
mooi beessie,
jammer dat er een vlek op de lens zit.

Suprice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:15

ik vind het er leuk uit zien. Je pony is ook heel mooi! En ja gewoon letten op die punten die je noemde, maar zo storend vond ik ze niet. Veel succes nog verder.

shron_silver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:46

Hée Caatje,
Eve is echt een prachtbeestje man!!!
Maar héél veel succes zondag
en eeh die foto's zijn best mislukt

Men_Sven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:51

Mooie schimmel echt leuke pony..
punten weetje zelf al...
mag ik vragen waar die jas vandaan komt, hijs echt gaaaf

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 12:53

Wat een leuke pony!
Heel sprekend!

misty1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:02

ziet er mooi uit

Ik_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 13:56

Mooi paardje hoor.

Inge86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:51

Hou normaal niet van schimmels, maar wat een leuke pony!!! Ziet er goed uit!!!

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:53

Als je mijn leerlinge was, zou ik vragen om de neusriem af te doe en zo vriendelijk te rijden dat de mond dichtbleef. Het lijkt, maar ik kan het van foto´s niet oordelen, alsof je puur wat gewicht in je handen hebt en zonder neusriem zal je pony zeker de mond opensperren. Je hebt een mooie zit (alleen kunnen je beugels idd wel wat langer, je komt erg uit het zadel met lichtrijden) en ik begrijp niet zo goed waarom je pony zo op de voorhand is, het enige wat ik kan bedenken is dat je haar echt te veel remt en te weinig erin stopt aan been en zit.
Als ik kijk hoe je losdraaft... waarom niet gewoon aan een lange teugel? Zorg eerst dat je het voorwaarts er goed inhebt en ga van daaruit oppakken. Rijd heel veel overgangen achter elkaar om haar wat meer op de achterhand te krijgen, dus echt vier passen stap, tien passen draf, zes passen galop en weer terug, ook eens een gang overslaan, dus van stap naar galop, van halt naar draf (en terug), lekker attent maken. Vergeet je halve ophoudingen niet. En je kruis gebruiken.
Hoe oud is je pony? Voordat ik verder ga, zal ik even in je profiel spieken voor meer info.

*gespiekt*
Ze is vijf. Ik vroeg het, omdat jonge paarden allemaal op de voorhand gaan, da´s heel normaal. Maar bij een vijfjarige die L dressuur loopt, mag het toch niet meer.

Post nog eens wat foto´s waar je haar van voren meer ruimte geeft en wat meer voorwaarts durft te rijden. Eens zien of dat verschil maakt.

Esther_Ziezo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:56

Leuke schimel

Ziet er goed uit

caat_eve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 16:13

Lusitana schreef:
Als je mijn leerlinge was, zou ik vragen om de neusriem af te doe en zo vriendelijk te rijden dat de mond dichtbleef. Het lijkt, maar ik kan het van foto´s niet oordelen, alsof je puur wat gewicht in je handen hebt en zonder neusriem zal je pony zeker de mond opensperren. Je hebt een mooie zit (alleen kunnen je beugels idd wel wat langer, je komt erg uit het zadel met lichtrijden) en ik begrijp niet zo goed waarom je pony zo op de voorhand is, het enige wat ik kan bedenken is dat je haar echt te veel remt en te weinig erin stopt aan been en zit.
Als ik kijk hoe je losdraaft... waarom niet gewoon aan een lange teugel? Zorg eerst dat je het voorwaarts er goed inhebt en ga van daaruit oppakken. Rijd heel veel overgangen achter elkaar om haar wat meer op de achterhand te krijgen, dus echt vier passen stap, tien passen draf, zes passen galop en weer terug, ook eens een gang overslaan, dus van stap naar galop, van halt naar draf (en terug), lekker attent maken. Vergeet je halve ophoudingen niet. En je kruis gebruiken.
Hoe oud is je pony? Voordat ik verder ga, zal ik even in je profiel spieken voor meer info.

*gespiekt*
Ze is vijf. Ik vroeg het, omdat jonge paarden allemaal op de voorhand gaan, da´s heel normaal. Maar bij een vijfjarige die L dressuur loopt, mag het toch niet meer.

Post nog eens wat foto´s waar je haar van voren meer ruimte geeft en wat meer voorwaarts durft te rijden. Eens zien of dat verschil maakt.

Ik had daar veel in mn handen , amar dat kwam dnek ik omdat ze heel snel en sterk was, toen ik de bak inkwam racete ze meteen al weg en begon ze te bokken. Ze was ook heel schrikachtig, dus dan heb je zowieso al wat meer in je handen. Maar normala laat ik haar ngo dieper lopne, maar omdat ze zo'n race bui had en het een grote bak is had ik haar kort gehouden.
Dat op de voorhand lopen ben ik nou heel hard mee bezig, we krijgen 2x in de week les (ponyclub) en ik heb ook nog priveles, en zelf trainen met de tips van de lessen. Ik ben nou hard bezig haar half erop te rijden, en minder in mn handen te krijgen en meer vanuit achteren, vanuit mijn benen.

caat_eve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 16:14

Men_Sven schreef:
Mooie schimmel echt leuke pony..
punten weetje zelf al...
mag ik vragen waar die jas vandaan komt, hijs echt gaaaf

Is een eurostar jas, van de hyporama

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 16:53

caat_eve schreef:
Ik had daar veel in mn handen , amar dat kwam dnek ik omdat ze heel snel en sterk was, toen ik de bak inkwam racete ze meteen al weg en begon ze te bokken. Ze was ook heel schrikachtig, dus dan heb je zowieso al wat meer in je handen. Maar normala laat ik haar ngo dieper lopne, maar omdat ze zo'n race bui had en het een grote bak is had ik haar kort gehouden.
Dat op de voorhand lopen ben ik nou heel hard mee bezig, we krijgen 2x in de week les (ponyclub) en ik heb ook nog priveles, en zelf trainen met de tips van de lessen. Ik ben nou hard bezig haar half erop te rijden, en minder in mn handen te krijgen en meer vanuit achteren, vanuit mijn benen.

Soms blijven ze schrikachtiger omdát je ze inhoudt, de energie moet er toch uit. Maar ik kan me voorstellen dat als je paard aan het bokken gaat, je wat voorzichtiger rijdt. Daarom zei ik al, post eens wat foto´s waar je haar wat brutaler voorwaarts rijdt, want ik denk dat het een heel verschil zal maken.
Dank voor de extra info!

caat_eve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 17:38

Lusitana ik zal van de week is foto's maken, en die naar je PB'en

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:47

Okee.

Leoonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:49

leuk paardje hoor !
die blijft mooi wit

SaskiaKur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 18:50

Het commentaar heb ej al zelf aangemerkt, dus dat is al goed. Je schimmel is echter prachtig! Hij lijkt 2 drubbels water op het schinmmeltje waar ik op rij. Ik vind die hals lekker juist,zo breed!

Cassielover

Re: Dressuren met me schimmeltje :) [DL2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:52

heej,,

leuke foto's!
succes op de wedstrijd zondag

groetjes!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:54

Hoe moet je je pony zo bergopwaarts laten galoperen:S?? Ik vroeg het me altijd af;) Je kan volgens mij prima rijden, maar inderdaad het voorover zitten, maar dat weet je blijkbaar;) ach, ik afentoe ook:P

mrdw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:09

Ziet er leuk uit! Mooie foto's!

caat_eve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 21:28

bizzybijtje schreef:
Hoe moet je je pony zo bergopwaarts laten galoperen:S?? Ik vroeg het me altijd af;) Je kan volgens mij prima rijden, maar inderdaad het voorover zitten, maar dat weet je blijkbaar;) ach, ik afentoe ook:P

De mijne gallopeerd noujuist helemaal niet bergopwaarts , alleen heel soms, als ie goed los is en veel overgangen maken enzo...

bedankt voor de reacties allemaal!!!
en Hanneke jij ook succes zondag

SaskiaKur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 17:21

Waar heb ejh zondag wedstrijd?

Orange

Re: Dressuren met me schimmeltje :) [DL2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:27

Leuke pony! Ik vind het er netjes uitzien voor een 5jarige , ik ben het wel met lusitana eens, verder commentaar is al gegeven en aan dubbel commentaar heb je toch niks.

En je hebt een mooie jas, heb ik ook Echt een fijne jas