Lusitana schreef:Als je mijn leerlinge was, zou ik vragen om de neusriem af te doe en zo vriendelijk te rijden dat de mond dichtbleef. Het lijkt, maar ik kan het van foto´s niet oordelen, alsof je puur wat gewicht in je handen hebt en zonder neusriem zal je pony zeker de mond opensperren. Je hebt een mooie zit (alleen kunnen je beugels idd wel wat langer, je komt erg uit het zadel met lichtrijden) en ik begrijp niet zo goed waarom je pony zo op de voorhand is, het enige wat ik kan bedenken is dat je haar echt te veel remt en te weinig erin stopt aan been en zit.
Als ik kijk hoe je losdraaft... waarom niet gewoon aan een lange teugel? Zorg eerst dat je het voorwaarts er goed inhebt en ga van daaruit oppakken. Rijd heel veel overgangen achter elkaar om haar wat meer op de achterhand te krijgen, dus echt vier passen stap, tien passen draf, zes passen galop en weer terug, ook eens een gang overslaan, dus van stap naar galop, van halt naar draf (en terug), lekker attent maken. Vergeet je halve ophoudingen niet. En je kruis gebruiken.
Hoe oud is je pony? Voordat ik verder ga, zal ik even in je profiel spieken voor meer info.
*gespiekt*
Ze is vijf. Ik vroeg het, omdat jonge paarden allemaal op de voorhand gaan, da´s heel normaal. Maar bij een vijfjarige die L dressuur loopt, mag het toch niet meer.
Post nog eens wat foto´s waar je haar van voren meer ruimte geeft en wat meer voorwaarts durft te rijden. Eens zien of dat verschil maakt.
Ik had daar veel in mn handen , amar dat kwam dnek ik omdat ze heel snel en sterk was, toen ik de bak inkwam racete ze meteen al weg en begon ze te bokken. Ze was ook heel schrikachtig, dus dan heb je zowieso al wat meer in je handen. Maar normala laat ik haar ngo dieper lopne, maar omdat ze zo'n race bui had en het een grote bak is had ik haar kort gehouden.
Dat op de voorhand lopen ben ik nou heel hard mee bezig, we krijgen 2x in de week les (ponyclub) en ik heb ook nog priveles, en zelf trainen met de tips van de lessen. Ik ben nou hard bezig haar half erop te rijden, en minder in mn handen te krijgen en meer vanuit achteren, vanuit mijn benen.