zenuwachtig met bosrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

magicmist

zenuwachtig met bosrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 10:07

Als ik met mijn 20 jarige haffie een bosrit ga maken, dan gaat alles op zich prima.

Alleen als we op een onbekend stuk komen, dan wordt de dame stikzenuwachtig. gaat lopen drentelen en wil dan alleen maar hard.
Ze is wel goed te houden, maar het is wel lastig.
Ook in een groep blijft ze dit houden.
ze gaat dan ook flink zweten en loopt zich echt op te fokken.
Dit blijft dan tot we thuis zijn.

Waar ligt dit aan? vind ze het gewoon eng om op vreemd terein te zijn?

Samzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 10:38

Wat apart dat ze dit doet... mijn paard is ook vervelend op vreemd terrein, maa zij is dan ook nog jong. Als ik met bekende paarden rijd is er niks aan de hand. Ik zou ook niet weten hoe het op te lossen is

JollyHumpy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 15:10

ow dit is een bekend verhaal! Mijn merrie kan ook precies zo doen. Wat bij mij heel erg helpt is regelmatig naar het bos gaan. Hoe gestresst ze ook doet, gewoon zelf rustig blijven doorrijden.

Als mijn paard op de terugweg, net als jou haf, niet rustig wordt, laat ik haar aan de lange teugel stappen (ze gaat dan wel gigantisch hard, maarrr ze wordt wel rustig). Als ze daar té gemiept voor is dan laat ik haar heel rustig lopen.
Ze gaat wel dribbelen dan, maar dat is vermoeiend en op het eind komt ze dan iets tot rust...

Ik vind het ook erg eritant, maar ik denk dat het gewoon een karakter trekje is.. Maar hoe vaker ze op \ vreemd terrein \ komen, hoe minder het wordt!!