ik heb een probleem met mijn houding, en vroeg me af of er iemand is die dit herkend?
Ik draai mijn benen als het ware te ver naar buiten. Hierdoor zitten mijn knieen te veel naar buiten, en ook niet netjes aangesloten, en draai ik mijn tenen naar buiten, en mijn kuiten naar binnen. Ook liggen mijn benen hierdoor íets te ver naar voren.
Mijn instructrice heeft van alles gedaan om me te helpen hiermee.
Zachtjes mijn been draaien, zodat ik kon voelen hoe het hoorde.
Zonder beugels rijden.
Kranten tussen mijn knieen.
Ze heeft zelfs een tijd haar dressuurzadel voor mij meegenomen, omdat je hierbij je benen automatisch netter aanlegt dan op het veelzijdigheidszadel dat werd gebruikt.
Het werd hier wel wat beter door, ik stikte ook van de spierpijn erna, maar echt denderend veel verschil maakte het niet.
Het lukt me gewoon niet van mezelf dit te doen. Eerst dacht ik dat dit een kwestie van spieren was, dat ik gewoon de kracht hier niet voor had.
Aan de andere kant, het voelt als een beweging die ik niet van mezelf maak, maar als zij mijn benen 'goedlegt', kan ik het wel even volhouden, 'herken' ik de houding. (Of hoe leg je zoiets uit...
)Mijn instructrice heeft het opgegeven, ze denkt dat ik als ik mijn bekken in een bepaalde houding heb ('paardrijhouding'), ik mijn benen niet in een bepaalde houding kan houden. (dus niet 'naar binnen')
En dit zou best wel eens kunnen.
Iemand die dit herkend?

En zelf er ook aan blijven denken natuurlijk.