hengstige merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

hengstige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 17:19

hellup!!
mijn merrie is zinds kort hengstig. was dit keer de eerste keer dat we het pas echt merkten. ik was gewoon in de bak aan het rijden en wist ook nog niet dat z hengstig was. alles ging heel relaxt. toen zag ik daar 2 paardjes uit het bos komen, jess draaide zich in een keer om waarbij ik mijn beugel verloor. voor dat ik het in de gaten had, zat ik midden in een rodeo/slalomparcours(zonderpalen..) en een stijgerpartij, even later vloog ik door de lucht maar kwam dus op me voeten terecht gelukkig waarbij jess gelukkig dus bleef staan. ik had onderstussen dus helemaal geen stuur meer en vond het best wel ff beetje spannend omdat ik niks meer kon. ik had echt het gevoel dat ze over de bakrand zou springen na de andere paarden toe. ik er weer op en later komt er een groepje van 4 paarden aan (toevallig allemaal ruinen) ze werd dus weer gek in dr hoofdje en ik kon weer niks doen. iemand tips zodat ik wel wat kan doen of er in ieder geval iets aan kan doen.... ?? ik heb geprobeert om haar ondertussen op dr kop te geven maar dat wilde niet omdat alles dus heel snel ging...
dit gebeurde dus gistern

vandaag met stal genootje na het bos gegaan, kwamen 2 paarden tegen en weer werd ze helemaal gek. stalgenootje zette gelukkig haar paard recht voor me zodat ik niet weg kon. weer werd ze dus gek in dr hoofdje en ik kon nix.

Blue_ShadoW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:42

Mijn ouwe merrie deed soms ook een beetje debiel als ze hengstig was.. Klinkt misschien stom maar als ik 1x even een schreeuw gaf had ze weer respect voor me. Maar ja dit helpt natuurlijk zeker niet bij een ander paard.. Maar ik zou dr maar goed laten zien wie de baas is anders word het nog vele male erger. Geef haar vooral haar zin niet

hunter87

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 19:46

dankjeik ga het proberen

Samzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:21

Je hebt ook speciaal homeopatisch spul voor erg hengstige merries, ik weet niet hoe het heet, maar het is misschien een optie?

Succes met je paardje

mammaslamma

Re: hengstige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 23:09

Regumate is super, is een middel om de hormonen te reguleren, dwz dat ze niet hengstig wordt, soort van 'pil'
Ik geef het nu ruim 1 maand , omdat ze zo megageil ervan werd, en mijn ruin er steeds op wilde kruipen, als de ergste hengstigheid periode over is, rond juni, stop ik er weer mee.
Het kost rond de 35 euro, voor een ruime maand en komt vd veearts

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 10:58

Mijn merrie is de eerste paar keer in het voorjaar als ze hengstig is ook zo erg. De laatste keer ging zo zo ver omhoog, omdat ze andere paarden zag, dat ze achterover viel.
Dit kan je jammer genoeg niet afstraffen, het is namelijk de natuur die dan in het beestje zit. Je moet natuurljk wel er goed op letten of het geen ondeugd wordt .
Als je het niet vertrouwd met het rijden, ga dan longeren als ze zo gek is, dan heb je er even wat meer controle over. (wel met touwtjes of andere bijzethulpen dan).

Veel succes!

S_a_n_n_e

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 13:16

Ik heb ook lang een paard gehad waar je niks meer mee kon als ze hengstig was... ik heb toen een middel van de dierenarts gekregen (was eigenlijk voor varkens bedoeld, maar kon ook dus kennelijk voor paarden) zodat ze niet meer hengstig zou worden! dit ging super!

Karice_Fire

Re: hengstige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 16:41

Ik heb niet echt veel tips..

Bij mijn paard merk ik het niet eens..
Je kan homeopatisch spul kopen..