Afwisseling

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horsesjumper

Afwisseling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 15:50

Hallo allemaal,

Ik heb een New Forest sport pony die ik elke dag rij. Maar nou
had ik vanmiddag gereden en vroeg ik me af,
is het juist goed als je dingen afwisselt of moet je springen langzaam
afbouwen en iets anders gaan doen?

Of is het beter als je dus gewoon die dag dressuur doet en daarna
springen daarna buitenrijden en dan 2 keer dressuur en dan weer
springen?

Als je tips hebt hoor ik ze graag!

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 15:52

ik wissel het gewoon een beetje af, de ene keer dit, de andere keer dat...... maar het springen moet je wel beetje opbouwen

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 16:01

Keertje longeren, keer zonder zadel of springen of balkjes lopen.

Maar je hoeft niet eens elke training specifiek in te vullen met alleen sressuur of alleen springen. Dressuur met een paar keer balken lopen tussendoor of na het trainen even belonen met een rondje buitenrit kan natuurlijk ook..

Of bedoelde je dat niet?

Blue_ShadoW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:45

Veel buitenrijden als je de mogelijk hebt ben ik persoonlijk een voorstander van. Paarden blijven lekker fris is hun hoofd. En wat betreft dressuur en springen gewoon lekker afwisselen als je wil springen ga je springen als je wil dressuren ga je lekker dressuur rijden. Maar veel buiten rijden kan zeker geen kwaad. Dan lopen ze lekker op hun eigen benen, zien wat van de wereld.

Maaaike

Re: Afwisseling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 19:14

Lekker veel afwisselen, leuker voor je paard en leuk voor jezelf!

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 22:06

rij afwisselend 4 a 5(of mischien 6x ligt op welk niveau je rijdt) per week en geef hem 1 dag rust dus zet m in de wei en ga m s'avonds n eindje mee wandelen en longeer hem 1x per week en en je kunt hem iedere dag bijv smorgen sin de paddock zetten en smiddags rijden of longeren of rust of eventueel de wei...en ga met rijden niet iedere keer trainen maar ga ook eens de bossen in en over straat en doe de ene keer heel ontspannen rijden en de andere keer echt op de oefeningen trainen,gewoon lekker afwisselen...zoiets bijv en voor je pony is het ook heel fijn om hem minstens 2x of 3x per dag uit zn stal te halen,doe ga bijv een stukje lopen en laat hem even aan de hanf grazen,voor hem moet iedere dag ook leuk zijn net als voor ons

horsesjumper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 14:54

Oke! Dank jullie wel!