Deze winter dachten we dat we het hoofdschudden eindelijk achter de rug hadden, en we gingen met enorme sprongen vooruit. Helaas kwam het borsthappen 2 weken geleden ineens weer terug, en het wordt met de dag weer erger. Vorig jaar heb ik alles al geprobeerd dat ik kon bedenken dat een oorzaak zou kunnen zijn voor het schudden, maar elke keer weer draaide het uit in teleurstelling als dat toch niet de oorzaak bleek te zijn.
Ik ben op. Hoe graag ik mn paard ook zie, ik kan het niet meer. Mn moeder zag me steeds dieper zakken, ik lag nachten te huilen,...
Het is op dit punt gewoon de beste beslissing, zowel voor mij als voor Ushi om aparte wegen te nemen. Ik met hopelijk ooit een nieuw paard dat ook maar half zo geweldig is als Ushi, waarmee ik niet steeds weer ineens bij nul moet beginnen en waar ik niet steeds gefrustreerder door raak. Zij bij haar fantastische vorige eigenares, die niet altijd boos en gefrustreerd met haar gaat rijden, maar waar ze gewoon op de wei kan staan en als ze redelijk schud-vrij is, een beetje kan gaan wandelen of dressuren, maar zonder de druk die nu op haar rust.
Ik ben haar vorige eigenares, Teigetje, zo enorm dankbaar, ze is me altijd enorm blijven steunen en helpen en door aan te bieden om Ushi een goede thuis te geven, heb ik deze beslissing kunnen nemen. Het is de enige plek waar ik Ushi ooit met een gerust hart naartoe zou durven doen, en het is bovendien niet zo enorm verweg, dus ik zal ook nog wel af en toe op bezoek kunnen gaan en zoizo wel regelmatig foto's of verhaaltjes te horen krijgen.
Ushi blijft nog bij me tot het eind van de maand.

Eerste keer dat ik op Ushi ging rijden

Laatste weken voor ze terug begon te schudden

Filmpjes van gisteren tijdens de les.
Dit is nog niet het ergste kwa schudden, soms schopt ze ook met haar 2 benen tegelijk naar haar hoofd, waardoor ze dus bijna valt, of loopt bijna tegen een hek of muur omdat ze niet ziet waar ze naartoe gaat wanneer ze borsthapt. Het is soms gewoon echt enorm gevaarlijk. En ik kan me ook echt niet voorstellen dat dit voor haar aangenaam is.

) Ook supertof dat de oude eigenaresse haar een goed huis wilt geven!