Vaarwel Ushi...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anjatjeuh

Vaarwel Ushi...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 23:46

Na 2,5 jaar waarin we enorm veel met elkaar hebben doorgemaakt, heb ik de beslissing moeten nemen om Ushi te verkopen.
Deze winter dachten we dat we het hoofdschudden eindelijk achter de rug hadden, en we gingen met enorme sprongen vooruit. Helaas kwam het borsthappen 2 weken geleden ineens weer terug, en het wordt met de dag weer erger. Vorig jaar heb ik alles al geprobeerd dat ik kon bedenken dat een oorzaak zou kunnen zijn voor het schudden, maar elke keer weer draaide het uit in teleurstelling als dat toch niet de oorzaak bleek te zijn.

Ik ben op. Hoe graag ik mn paard ook zie, ik kan het niet meer. Mn moeder zag me steeds dieper zakken, ik lag nachten te huilen,...
Het is op dit punt gewoon de beste beslissing, zowel voor mij als voor Ushi om aparte wegen te nemen. Ik met hopelijk ooit een nieuw paard dat ook maar half zo geweldig is als Ushi, waarmee ik niet steeds weer ineens bij nul moet beginnen en waar ik niet steeds gefrustreerder door raak. Zij bij haar fantastische vorige eigenares, die niet altijd boos en gefrustreerd met haar gaat rijden, maar waar ze gewoon op de wei kan staan en als ze redelijk schud-vrij is, een beetje kan gaan wandelen of dressuren, maar zonder de druk die nu op haar rust.

Ik ben haar vorige eigenares, Teigetje, zo enorm dankbaar, ze is me altijd enorm blijven steunen en helpen en door aan te bieden om Ushi een goede thuis te geven, heb ik deze beslissing kunnen nemen. Het is de enige plek waar ik Ushi ooit met een gerust hart naartoe zou durven doen, en het is bovendien niet zo enorm verweg, dus ik zal ook nog wel af en toe op bezoek kunnen gaan en zoizo wel regelmatig foto's of verhaaltjes te horen krijgen.

Ushi blijft nog bij me tot het eind van de maand.

Afbeelding
Afbeelding
Eerste keer dat ik op Ushi ging rijden

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatste weken voor ze terug begon te schudden

Afbeelding
Afbeelding
Filmpjes van gisteren tijdens de les.
Dit is nog niet het ergste kwa schudden, soms schopt ze ook met haar 2 benen tegelijk naar haar hoofd, waardoor ze dus bijna valt, of loopt bijna tegen een hek of muur omdat ze niet ziet waar ze naartoe gaat wanneer ze borsthapt. Het is soms gewoon echt enorm gevaarlijk. En ik kan me ook echt niet voorstellen dat dit voor haar aangenaam is.

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 23:50

jeetje...
ik heb je verhalen wel gevolgd... ook dat je clinic bij thyrza niet verliep zoals je had bedacht vanwege het terugkomen van het schudden.
misschien is dit het beste voor beiden, als je inderdaad gefrustreerd raakt is dit een goede beslissing...
sterkte!!! maar ik weet zeker dat Ushi het heel goed krijgt!

Evy

Re: Vaarwel Ushi...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 23:54

Noh joh, wat erg!!
Ik wist dat je er zelf helemaal tegenaan zat met dat hoofdschudden, maar ik wist niet dat je haar wilde verkopen.
Echt jammer joh, maar ik begrijp het wel!
Als je na zoveel periodes denkt dat je het overwonnen heb, maar dat het dan wéér terugkomt, dan kan ik me goed voorstellen dat je daar erg gefrustreerd van kan worden

Moeilijke beslissing, maar ik denk wel een goede! Sterkte ermee, en ze zal het vast naar haar zin hebben hoor!

Ursy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 23:54

hee Anja,
Ik vind het enorm knap van je dat je deze beslissing hebt genomen en ik geloof voor 100 procent dat je er ontzettend goed over hebt nagedacht.... Je hebt er echt alles aan gedaan en dan was het eindelijk zo goed als weg, begint het weer. Daar word je echt moedeloos van. Heel veel sterkte en ik vind het enorm knap van je dat je zo hebt doorgezet! Maar dit is wel het beste voor jullie beide denk ik.

Jolandaa_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 23:57

kan ze misschien niet een knobbeltje of bloed propje in haar hoofd hebben? het is wel jammer dat je haar weg doet, tis een mooie , maar het gaat verder ook niet denk ik ?

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 00:03

Wat een leuk koppie heeft jou paard.

Ik ken de achtergrond niet van jou en je paard en wellicht geef ik een heel verkeerd antwoord maar als een paard zo met zijn hoofd schud en dan weer hapt dan kan het toch niet anders zijn dan dat er iets lichamelijks aan de hand is.
Je paard kan last hebben van oorsuizen of een tumor in het hoofd.
Ik zou je adviseren om naar een hele goede kliniek te gaan.
Ik zou Moerbeke in Belgie aanraden.
Maar mocht dat allemaal niet zo zijn dan wens ik jou met je volgende paard erg veel succes toe.

Anjatjeuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 00:07

Ok, nog eventjes voor de duidelijkheid: ik ben niet op zoek naar advies over wat het zou kunnen zijn. Ik vind het allemaal wel vriendelijk dat jullie proberen helpen, maar het is allemaal al uitgezocht en ik ben het gewoon ook beu om te blijven zoeken. Ik ben al 2,5 jaar aan het zoeken. Het zoeken en elke keer hopen dat je het nu gevonden hebt maar dan elke keer weer tot de ontdekking komen dat het dat toch niet was, is minstens even deprimerend en frustrerend als het schudden zelf. En aangezien ze in vrijheid niet schud, zal ze hier geen last van hebben waar ze naartoe gaat, dus is het uitzoeken ook niet meer nodig.
Laatst bijgewerkt door Anjatjeuh op 03-05-06 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Idra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 00:08

Ik heb het al vaak gezegd Anja, maar het is echt een moedige beslissing.
Het is ook niet echt een vaarwel, want je weet dat je ze altijd kan terug gaan bekijken omdat ze op zo'n geweldig plekje bij zo'n geweldige madame terechtkomt

Masada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 00:10

Anjatjeuh schreef:
Ok, nog eventjes voor de duidelijkheid: ik ben niet op zoek naar advies over wat het zou kunnen zijn. Ik vind het allemaal wel vriendelijk dat jullie proberen helpen, maar het is allemaal al uitgezocht en ik ben het gewoon ook beu om te blijven zoeken. Het zoeken en elke keer hopen dat je het nu gevonden hebt, is minstens even deprimerend als het schudden zelf. En aangezien ze in vrijheid niet schud, zal ze hier geen last van hebben waar ze naartoe gaat, dus is het uitzoeken ook niet meer nodig.

Oké, ook goed.
ik probeerde je alleen maar te helpen en gaf je alleen mijn visie wat ik zou doen als het mijn paard zou zijn.
Ik zou niet opgeven tot ik zou weten wat het is maar ik respecteer jou keuze.

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 00:11

Wat ontzettend zonde dat t na zoveel proberen maar niet mocht lukken...
Ik vind dat je een moedige en eerlijke beslissing hebt gemaakt.
Ik wens jou en Ushi beiden veel geluk in de toekomst .

Anjatjeuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 00:13

poppekontje schreef:
Oké, ook goed.
ik probeerde je alleen maar te helpen en gaf je alleen mijn visie wat ik zou doen als het mijn paard zou zijn.
Ik zou niet opgeven tot ik zou weten wat het is maar ik respecteer jou keuze.

Het is heel makkelijk om zoiets te zeggen als je het zelf niet hebt meegemaakt. Ik weet dat ik alles heb gedaan voor mn paard, en dat heel heel heel veel andere mensen het al LANG zouden hebben opgegeven. Niet voor alles valt een verklaring te vinden, en jammer genoeg kunnen paarden nog steeds niet praten.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 00:24

Je gelooft me vast niet maar er is iemand uit Ossendrecht die kan praten met paarden en andere dieren.
Ik geloofde het ook niet maar een vriendin heeft een foto naar haar gemaild van haar konijn.
Dit konijn had ook onduidelijke klachten.
Mijn vriendin heeft alleen maar de naam van het konijn en de leeftijd genoemd en ze kreeg als antwoord van deze dame wat het konijn mankeerd.
Onvoorstelbaar.
Ze zei bijv. dat het konijn last had van haar rechteroor en jawel hoor.
Voor mijn vriendin vielen de puzzelstukjes op de plaats.
Ook echt met alles wat ze zei klopte gewoon.
Ook dingen die ze niet kon weten. Haar vriendje was overleden enz.
Volgens mij heet dit vrouwtje Nancy en ik ben hier op Bokt al meerdere keren readings van haar tegengekomen.
Zo'n reading is niet meer dan een foto van je paard doormailen en het kost maar 7,50 euro.
Dus voor de kosten hoef je het niet te laten. Misschien is dit nog iets om te proberen.
Wie weet hoe verrassend de reading zal uitvallen.
Misschien is dit nog iets wat je zou kunnen doen.
heel veel scucces verder.

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 00:45

Ik snap je keuze wel heb ook wat op gevangen van jou verhaal ed maar ik vind het moedig dat je je paard 'gedag' kunt zeggen en dat je er een punt achter zet en nu 'rust' neemt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 01:29

poppekontje schreef:
Je gelooft me vast niet maar er is iemand uit Ossendrecht die kan praten met paarden en andere dieren.
Ik geloofde het ook niet maar een vriendin heeft een foto naar haar gemaild van haar konijn.
Dit konijn had ook onduidelijke klachten.
Mijn vriendin heeft alleen maar de naam van het konijn en de leeftijd genoemd en ze kreeg als antwoord van deze dame wat het konijn mankeerd.
Onvoorstelbaar.
Ze zei bijv. dat het konijn last had van haar rechteroor en jawel hoor.
Voor mijn vriendin vielen de puzzelstukjes op de plaats.
Ook echt met alles wat ze zei klopte gewoon.
Ook dingen die ze niet kon weten. Haar vriendje was overleden enz.
Volgens mij heet dit vrouwtje Nancy en ik ben hier op Bokt al meerdere keren readings van haar tegengekomen.
Zo'n reading is niet meer dan een foto van je paard doormailen en het kost maar 7,50 euro.
Dus voor de kosten hoef je het niet te laten. Misschien is dit nog iets om te proberen.
Wie weet hoe verrassend de reading zal uitvallen.
Misschien is dit nog iets wat je zou kunnen doen.
heel veel scucces verder.

ik heb ook ooit met mijn vorige (overleden) paard dit laten doen vanwege vage kreupelheid
het sleutelwoord wat de dame mij gaf was voeding...
wij hebben alles aan het voer aangepast maar niets hielp..na vele onderzoeken bleek...OCD..komend door..jawel..slechte voeding als veulendzijnde..
ik was nooit geen "gelover" maar ze noemde dingen op van hem(van een foto af) die alleen ik wist...
misschien een laatste strohalm die de moeite waard is?

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 01:35

Als er een bokt paard me bij is gebleven (en dan met name door de maffe aftekening op haar hoofd) is het Ushi wel. Ik schrik hier eigenlijk wel een beetje van, omdat ik heb gemist dat je deze problemen met haar had. Ik hoop voor Ushi op een goed tehuis met het nodige begrip voor haar probleem. Toch kan ik niet nalaten om te zeggen dat er ook voor jullie samen en oplossing te vinden was geweest...ik weet van een headshaker die met medicijnen nog steeds goed te rijden valt...met aanpassingen in huisvesting...

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 01:48

Ik dacht bij het lezen van dit hetzelfde als Cassidy; als er één paard me is blijgebleven is het Ushi wel. Wat een dier. Succes en ik wens jullie een prachtige maand toe.

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 02:10

ik dacht presies het zelfde. helaas dat jullie wegen hier moeten eindigen maar sommige dingen zijn niet te verklaren. je hebt je best gedaan

Anjatjeuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 07:23

Cassidy schreef:
Toch kan ik niet nalaten om te zeggen dat er ook voor jullie samen en oplossing te vinden was geweest...ik weet van een headshaker die met medicijnen nog steeds goed te rijden valt...met aanpassingen in huisvesting...

Bij Ushi is het absoluut niet zeker of het een medisch probleem is, aangezien ze het in de winter soms ook nog wat doet (wel minder), ze op de weide of bij losgooien nooit schud, het hoofdschudden meestal wel minder wordt als je wat langer aan het rijden bent, ze bij het springen bijna niet schud,... Dit zijn allesinds allemaal dingen die compleet in strijd zijn met de echte "headshaking symptomen".

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 07:29

Hoewel ik nooit in je topics reageerde, heb ik jullie altijd wel "gevolgd". Heel veel sterkte, je hebt een eerlijke keuze gemaakt. Het blijft wel echt een apart beestje!

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 07:31

Bij ons op stal staat ook zo een in de zomer ergen winter minder, die rijd met pollenkap, ziet er niks van en schudt niet meer. Ik denk dat je paard wel blij is met zon lekker paarden leven, nu kan ze nog lekker genieten van der vrijheid en paardenleven.
Ik zou als paard zijnde gek worden als ik zo heel de dag zou moeten werken. Je hebt een goede keus gemaakt.

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 07:50

Ik volgde je altijd, Ushi vond ik echt een bijzonder paardje!
Ik wens je echt heel veel sterkte toe met deze beslissing!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:00

Ik keek altijd naar je topics, wat een paard! Geweldige lichaam en die aftekeningen, prachtig gewoon!

Heel moedig dat je deze beslissing hebt genomen, ik weet hoe frustrerend een headshaker kan zijn (om wat voor reden ze dan ook schudden ) Ook supertof dat de oude eigenaresse haar een goed huis wilt geven!

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:14

Zolang jij het gevoel hebt dat je er alles aan hebt gedaan is het goed!!
Zolang jij weet in je hart dat je alles geprobeerd hebt is het goed !!!
Zolang jij weet dat ze het goed krijgt is het ook goed !!!

Veel sterkte ermee en veel geluk met een ander paardje !!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:38

ik schrik hier van.. het is een hele moeilijke beslissing...
maar als jij helemaal op bent, dan kan het niet anders als een juiste beslissing zijn... sterkte de komende tijd!

Sall

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:43

ben ook geschrokken.
Al is het fantastisch dat ze bij teigetje terecht kan.
sterkte meid met deze moeilijke weloverwogen beslissing