Eve @ training ( L2 )

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shron_silver

Eve @ training ( L2 )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-06 23:41

Gisteren was ik bij Caatje en gingen we Eve even rijden.
Natuurlijk ging het fototoestel mee . Ik mog ook even
op Eve . Dit was nog maar de tweede keer dat ik op
Eve zat en het is nog een jonge pony dus houd daar even
rekening mee. Het regende dus de foto's zijn niet
helemaal helder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oeps beetje raar moment
Afbeelding

Afbeelding
En de oortjes van Eve

Reacties zijn altijd welkom, zolang het normaal blijft

naugthytjhu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 08:20

mooi beesie hoor!
en het ziet er toch netjes uit ?
je ziet de foto's wel goed dus maakt niet zo heel veel uit
succes nog

shron_silver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-06 09:18

dankje voor je berichtje!!

caat_eve

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 10:51

Wow wat een prachtige pony!!!!!!!
had ik die maar op stal staan!!!
ben echt jalours
Hij loopt super sharon

shron_silver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 16:11

caat_eve schreef:
Wow wat een prachtige pony!!!!!!!
had ik die maar op stal staan!!!
ben echt jalours
Hij loopt super sharon

Jaja caat, zo'n Kamioentje staat bij jou op stal

Hilde_92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:02

Leuk paardje,ziet er goed uit
Rijdt je op het oefenterrein,bij manege Meulenhoai?

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:09

leuke pony!!!

blijf zelf recht op je paard zitten en kijk naar voren (ook al zit je in een wending) hierdoor breng je je pony uit balans omdat die onder jou gewicht moet lopen.
En let op je handen/armen. Hou ze netjes recht en je armen gebogen en stil.

Lusitana

Re: Eve @ training ( L2 )

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:12

Op de tweede foto staan dingen die je echt moet veranderen:
-Je drukt je handen naar beneden.
Je moet van het bit tot je elleboog een doorgaande lijn kunnen tekenen. Deze wordt hier bruut onderbroken.
Als je armen zo stijf staan, is er geen elastische verbinding. Je rijdier zal daar eerder de neiging hebben tegen in te gaan, dan los te worden in de kaak. Paardrijden is geen krachtsport
In plaats daarvan dus altijd dragende, rechtopstaande handen houden, iets boven de schoft, een handbreedte uitelkaar, je bovenarm los uit je schouder naar beneden laten hangen en een gebogen elleboog houden.
-Verder heb je een eendekontje, hij steekt naar achteren, je rijdt met een holle rug. Dat mag alleen in verlichte zit. Normaal gesproken hoor je goed in het midden van je zadel te zitten, met je bekken recht of licht achterover gekanteld (bij bv galopperen en doorzitten), omdat je alleen zo schokken van achter naar voren (zoals bij het gaan van een paard) goed kunt opvangen en laten afvloeien zonder dat het paard er hinder van heeft.
-Je been komt te ver naar voren, je enkel moet op de lijn van je heup. Je bovenbeen kan wat vertikaler (denk eraan dat je knie naar beneden moet wijzen), en je onderbeen ietsje meer naar achteren.

Kortom, je bent erg aan het "houden" van boren en het lijkt alsof je er weinig instopt van achteren. Allereerst moet je paard gáán en van daaruit ga je met een elastische verbinding (dus niet met een starre arm) opvangen.

Wél kijk je mooi naar voren, behalve op die ene vreeme foto waar je erbij hangt alsof je plat door de bocht wil ,
je bent mooi recht boven je paard.

Probeer aan je been en armhouding te werken, en probeer je bekken rechter op te houden, om een betere zit en beter contact met de paardenmond te ontwikkelen.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:13

loutjuh schreef:
leuke pony!!!

blijf zelf recht op je paard zitten en kijk naar voren (ook al zit je in een wending) hierdoor breng je je pony uit balans omdat die onder jou gewicht moet lopen.

Ik denk niet dat het een wending is? Daar de achterbenen gekruisd lijken. Ik neem aan dat je het over de eerste foto hebt?
Kan TS zeggen wat ze daar aan het doen was?

loutjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:16

nou bedoelde eigenlijk die foto waar ze schreef een beetje raar moment (wat betreft houding)...maar ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de eerst pic.

Lusitana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 17:48

Ja, onduidelijk wat daar aan de hand is...

shron_silver

Re: Eve @ training ( L2 )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 19:14

Lusitana schreef:
Op de tweede foto staan dingen die je echt moet veranderen:
-Je drukt je handen naar beneden.
Je moet van het bit tot je elleboog een doorgaande lijn kunnen tekenen. Deze wordt hier bruut onderbroken.
Als je armen zo stijf staan, is er geen elastische verbinding. Je rijdier zal daar eerder de neiging hebben tegen in te gaan, dan los te worden in de kaak. Paardrijden is geen krachtsport
In plaats daarvan dus altijd dragende, rechtopstaande handen houden, iets boven de schoft, een handbreedte uitelkaar, je bovenarm los uit je schouder naar beneden laten hangen en een gebogen elleboog houden.
-Verder heb je een eendekontje, hij steekt naar achteren, je rijdt met een holle rug. Dat mag alleen in verlichte zit. Normaal gesproken hoor je goed in het midden van je zadel te zitten, met je bekken recht of licht achterover gekanteld (bij bv galopperen en doorzitten), omdat je alleen zo schokken van achter naar voren (zoals bij het gaan van een paard) goed kunt opvangen en laten afvloeien zonder dat het paard er hinder van heeft.
-Je been komt te ver naar voren, je enkel moet op de lijn van je heup. Je bovenbeen kan wat vertikaler (denk eraan dat je knie naar beneden moet wijzen), en je onderbeen ietsje meer naar achteren.

Kortom, je bent erg aan het "houden" van boren en het lijkt alsof je er weinig instopt van achteren. Allereerst moet je paard gáán en van daaruit ga je met een elastische verbinding (dus niet met een starre arm) opvangen.

Wél kijk je mooi naar voren, behalve op die ene vreeme foto waar je erbij hangt alsof je plat door de bocht wil ,
je bent mooi recht boven je paard.

Probeer aan je been en armhouding te werken, en probeer je bekken rechter op te houden, om een betere zit en beter contact met de paardenmond te ontwikkelen.

die ellebogen weet ik, maar ik zat voor de 2de keer op deze pony, en ze was wat schrikachtig en een beetje fel.. Maar op me eigen pony zit ik wel wat beter..